nkk_o

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen service iPhone 5

Ik heb sinds vanochtend in een keer geen service/netwerk meer.
Ik kan niet bellen/smsen, wel op internet, maar ook alleen maar omdat ik op wifi zit.
Heb al probleemoplossing geprobeerd etc, maar niks werkt.
Zijn er meer problemen hiermee bekend?
11 Reacties 11
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi nkk_o, welkom op het forum! We helpen je hier graag mee, maar iets meer info is wel nodig.

Kun je ons vertellen wat je al geprobeerd hebt om dit op te lossen, wat je merkt en of er nog andere opvallende dingen zijn?

(PS. Ik heb je 2e topic even verwijderd, ééntje is genoeg ;))
tristan-sp

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Opvallend dat er geen andere mensen zijn die dit probleem hebben in dit forum. Ik heb in elk geval hetzelfde probleem; ik kan uberhaupt geen verbinding meer krijgen op mijn iPhone 5. In het begin ging alles goed, en ik was voor ongeveer 5 dagen erg blij met mijn iPhone. Nu is dat echter compleet veranderd.

Wat er mis is:
- iPhone is continu in staat van 'Searching...' betreft het netwerk.
- Het menutje Settings -> Carrier bestaat niet meer, dus ik kan ook geen netwerk handmatig selecteren.

Wat ik heb geprobeerd:
- Soft reboot (home-knop + knop rechtsboven op de iPhone)
- Hard reboot ('erase all content and setting'werkte niet, dus toen heb ik ge'restore'd van iTunes -> werkt nog steeds niet)
- Aan/uit, in vliegmodus, netwerk-setting resetten

De eerste 5 dagen had ik dus geen probleem, toen ongeveer 2 dagen waarin opnieuw opstarten en soft reboots soms werkten en nu werkt niks meer.

Ik heb uiteraard al veel fora geraadpleegd, oa. dezen hebben hetzelfde probleem en daar zijn veel varierende oplossingen gevonden die telkens uiteindelijk niet werken of bij geen enkele ander werkt:
https://discussions.apple.com/thread/4406617?start=0&tstart=0
http://brianmorristech.com/?p=1007

Met vriendelijke groet,
Tristan Schreuder Peters
06-28841177
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hey Tristan, ik zie wel diverse meldigen, maar dat gaat allemaal een beetje door elkaar lopen waardoor ik er niet direct iets over kan zeggen helaas. Het kan zowel een toestelprobleem zijn, als een netwerkprobleem, als een probleem met de laatste iOS update.

Ik neem aan dat je dit probleem continu merkt en niet bv alleen op één plek? Wanneer is het probleem begonnen?
tristan-sp

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Probleem is begonnen rond de 25e en het gebeurde waar ik ook was. Inmiddels heb ik NOG een hard reboot gedaan via iTunes, na advies van Apple, doch heeft dit er voor gezorgd dat de iPhone vastzit in herstelmodus (-1-fout) ondanks dat ik meerdere malen tussen de pogingen door van USB-port heb gewisseld bij mijn pogingen om de iPhone te herstellen evenals het opnieuw opstarten van de computer/iTunes.

Ook gebeurde dit overal en niet op specifieke plekken.
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Tristan,

Ben je met het toestel al een keer in de Vodafone winkel geweest en heb je deze al laten controleren door een collega ?
Mick

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, ik heb hetzelfde probleem sinds afgelopen week ook thuis. Op mijn werk heb ik geen last. Wat ik heb gedaan is 3G uitzetten hierna kon ik gewoon weer bellen en sms-en en whatsapp en internet gaan via wifi. Maar het blijft vreemd dat je dan 3G moet uitzetten om gewoon bereikbaar te zijn........
stippiee22

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, ik heb mijn abbonoment verlengd en de iphone 5 gekregen. Nu heb ik gisteren mijn simkaart geactiveerd en nu geeft hij nog steeds geen service aan. Wat doe ik fout of wat gaat er fout?

Groetjes
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hé Stippiee22,

Je kaartje moet nog even geactiveerd;). Bel morgen even 1201 om het te laten fixen.
robinterhorst

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

ik heb ook net een nieuwe simkaart gehaald bij de vodafone winkel.
De man die mij hielp zei dat ik hem meteen kon gebruiken maar ik kan er niks mee, hij geeft aan dat ik geen service heb
Moet ik de simkaart nu toch nog opnieuw laten activeren ?
s_ebas1986

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
2 weken geleden is mijn Iphone 5 gestolen nu heb ik een nieuwe en vanavond meteen mijn nieuwe sim kaart geactiveerd nu meer dan een uur gewacht telefoon uit en aan gezet en nog steeds geeft die aan geen service? Hoe kan dit? Moet ik nog iets meer doen?
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hé Robert en S_ebas,

Ik denk dan toch dat er iets is mis gegaan met het activeren.. Vreemd natuurlijk maar ik kan het niet anders verklaren. Hebben jullie intussen nog contact gehad met de klantenservice?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic