TomH

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen of trage internetverbinding Ceramique, Maastricht

Sinds een aantal weken heb ik geen of een heel erg trage internetverbinding. Volgens mijn telefoon (iPhone 5) heb ik wel vol 3g bereik(zowel binnen als buiten. Als ik de snelheid van het internet test dan kom ik niet hoger dan 0,02 mbps.
Het probleem kan niet aan de simkaart liggen omdat ik sinds 2 weken een nieuwe simkaart heb, en op andere locaties hier geen last van heb.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben of de oorzaak hiervan weten.
 
Ik hoop dat dit snel kan worden opgelost.
11 Reacties 11
Jochen

Gedreven Raadgever
  • 368Posts
  • 28Oplossingen
  • 32Likes
Vreemd! Ik haal zelf 17 mbit in het Ceramique met mijn iPhone 5... nogal een verschil! Hoe zijn de snelheden op andere locaties in Maastricht?
TomH
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
op andere locaties heb ik wel redelijke snelheid, rond de 7mbps. Volgens mij is de maximale snelheid van mijn abo 14 mbps, dus 17mbps zal ik nooit halen. Ik heb wel van twee collega's vernomen dat zij dit zelfde probleem hebben. En zij hebben geen iPhone. dus vermoed dat het niet aan de telefoon ligt.
 
mvg. Tom
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hey TomH,

Het kan natuurlijk ook aan het gebouw liggen waarin je je bevindt. Als dat een super geïsoleerd gebouw is dan kan dit van invloed zijn op het signaal. Net zoals Jochen heb ik hier ook totaal geen problemen met mijn internetverbinding dus ik vermoed ook niet dat het aan de dekking ligt. Voor de zekerheid heb ik de dekking wel nog even nagekeken en de 3G dekking zou echt heel goed moeten zijn. Kun je eens testen of je een beter signaal merkt als je buiten bent?

TomH
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook buiten op een aantal verschillende plaatsen geprobeerd, ook midden op het plein voor de albert hein, en hier heb ik ook 0.02 mbps. Ik vind het ook vreemd dat het van de ene op de andere dag is. eerst had ik gewoon normale internetsnelheid. volgens mijn telefoon heb ik ook gewoon vijf streepjes 3g bereik.
 
mvg.
TomS

Gedreven Meedenker
  • 151Posts
  • 9Oplossingen
  • 9Likes
Hoi TomH,

Wat heb je al geprobeerd om dit op te lossen?
Je zou kunnen proberen om je toestel eens opnieuw op te starten of zelfs je simkaart in een ander toestel te proberen.
Haal je dan wel een hogere download snelheid?

TomH
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb al een nieuwe simkaart gekregen, telefoon al een aantal keren gereset maar helaas geen resultaat. Ik ga vanmiddag lang bij de Vodafone winkel in Maastricht om te kijken of zij iets voor mij kunnen betekenen.
 
mvg.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Ok dat is prima, Tom!

Wil je ons nog een update geven als je langs de winkel bent geweest?
TomH
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
In de winkel kunnen ze niets voor mij betekenen. Dus heb ik met de klantenservice gebeld. Na diverse opties gaan ze een onderzoek doen naar de oorzaak van het probleem, dus ik ben benieuwd. 
Ik hoop dat dit zo spoedig mogelijk wordt opgelost.
 
Mvg. Tom 
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ik ga er wel van uit, maar mocht het niet lukken dan laat het weten!
MichielJ

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit probleem heb ik ook al enkele maanden. Ik heb er een melding van gemaakt bij de klantenservice, maar kreeg als antwoord terug dat het niet aan het netwerk lag, maar dat mijn telefoon mogelijk op 2G was blijven hangen. Maar ik heb altijd 3G of HSPA+. Richting de Kennedybrug is het probleem voorbij, als ook richting het spoor. Het lijkt wel of het voornamelijk op het eerste stuk van de Avenue Ceramique is, zeg maar vanaf plein1992 tot halverwege. (ping van 400ms en dl van 50 kbps, ul niet meetbaar, verderop dl van 3mbps of meer)
Het vreemde is dat ik nooit problemen heb met gesprekken en nagenoeg altijd volle ontvangst heb. Ik heb mijn telefoon regelmatig op 2G gezet en dan is de dataverbinding vergelijkbaar slecht, maar voor 2G normaal vanwege de lagere bandbreedte. Daarom heb ik het vermoeden dat er enkele masten beperkte bandbreedte hebben, zo ervaar ik het wel. Ik heb een paar apps gebruikt om te loggen welke mast ik telkens op uit kom als ik problemen heb, telkens dezelfde.
Overigens heb ik enkel op deze plek de problemen, binnen en buiten, op andere plaatsen en steden niet. 
Graag zou ik zien dat er nogmaals naar gekeken wordt en als het nodig is kan ik de nummers van de masten doorgeven.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Ik raad je aan om dit even telefonisch te bespreken of via Twitter of Facebook. Dan kunnen mijn collega's er meteen een onderzoek voor starten. Handig inderdaad dat je de nummers van de masten hebt 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic