Karin1910

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geen mobiel netwerk door onderhoud aan zendmasten

Sinds maandag 12-8-24 19:00 uur heb ik geen mobiel netwerk meer (4 of 5g). Ik heb een Red abonnement, dit geldt ook voor de andere nummers gekoppeld aan dit abonnement.

Vanmorgen 13-8 Vodafone gebeld en die melden dat er onderhoud is aan de zendmasten tot 19-8-24!!!! Een week lang totaal geen bereik. Vooraf ook geen enkele vooraankondiging. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Hoe kan dit? Sinds Vodafone en Ziggo samen zijn een slecht gevoel en ervaring, vaak problemen met verbinding of bereik. Toch maar het abonnement niet verlengen en weer terug naar KPN. 

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 12185Posts
  • 3551Oplossingen
  • 3175Likes

Als je thuis zit, gebruik dan 4G over wifi, je hebt dan weer gewoon bereik. Als ze bezig zijn met de masten dan is dit natuurlijk altijd voor de verbetering van het netwerk. Hier zal je dan toch een beetje last van hebben, hoe vervelend dit ook is. Meestal kom je dan even op een andere maat, hopen dat het daar dan niet al te druk is. 

Gek dat je geen vooraankondiging hebt gehad, die zal er tussendoor zijn geslipt. Staat deze ook niet in je spambox? Leuk om te melden dat je misschien toch niet gaat verlengen, maar dat helpt echt niet hoor. Vodafone doet nu eenmaal z’n werk en onderhoud moet zo af en toe. Dit zal bij KPN net zo zijn, dan zit je daar met het probleem. 

Eventueel kan je nog een netwerk controle doen voor overige informatie. 

Karin1910
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het gaat niet om thuis. Daar is wel wifi. Het gaat er juist om als ik niet thuis ben. En het betreft geen onderhoud aan 1 mast. Maar alle masten in het hele dorp. En als dat 1 dag is dan is dat nog oké. Maar een hele week is niet normaal. En er zit niks in mijn spam. 
Verbetering van het netwerk zal dan wel. Maar het was prima. Verbetering is tegenwoordig een makkelijk excuus.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 33Posts
  • 10Oplossingen
  • 5Likes

Goedemiddag @Karin1910 

 

Ik kan me heel goed voorstellen dat onderhoud wat een week gaat duren wel echt een teleurstelling is. Zeker als je vooraf niet bent geinformeerd.

De einddatum op de website is wel een indicatie, wat betekent dat het ook sneller verholpen kan zijn. Meestal wordt onaangekondigd netwerk uitgevoerd omdat er elementen defect zijn wat invloed heeft op de verbinding.
Dat heeft het nu natuurlijk ook, maar zo voorkomen we wel erger om daar direct mee aan de slag te gaan.

 

Ik hoop in ieder geval met je mee, en zal daar ook voor duimen, dat de onderbrekingen worden beperkt en werkzaamheden snel zijn afgerond.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic