Melvindegraaf

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Geen internetverbinding iPad air

Hoi,
Sinds afgelopen vrijdag heb ik geen internetverbinding meer.
Het symbool van verbinding (bolletjes) naast Vodafone NL staan er wel gewoon, maar 3G niet.
Op de WiFi uiteraard wel.

Meerdere malen sim-kaart opnieuw geplaatst, aan- en uit gezet.. Niets lijkt te helpen?

Vriendelijke groet,

Melvin
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Melvindegraaf
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Heren,
Bedankt voor jullie oplossingen. Het probleem zit inderdaad in de sim-kaart.
Morgen maar even een nieuwe scoren!

Vriendelijke groet,

Melvin

Bekijk in context

15 Reacties 15
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Melvindegraaf ,

wat is je postcode?


Melvindegraaf
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Mijn postcode is 9501JX

Overigens heb ik met mijn iPhone 5, ook Vodafone vol 3G bereik..
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Hi Melvin,

Kunnen 2 dingen zijn:

1) Data staat uitgeschakeld (Instellingen -> (Algemeen) -> Mobiel netwerk -> Data inschakelen)
2) APN is niet (correct) ingesteld (Instellingen -> (Algemeen) -> Mobiel netwerk -> Mobiel data netwerk)

Je APN is afhankelijk van het type simkaart. Er vanuit gaand dat je een regulier Data SIM gebruikt dient dit: Office.vodafone.nl te zijn (zonder gebruikersnaam en ww)

Een reguliere SIM met voice (Bellen) mogelijkheden gebruikt de live.vodafone.com (zonder gebruikersnaam en ww)

Groeten,
Flow
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Zoals @Flow

Al aangeeft, heb je dan vermoedelijk de data gegevens van je ipad uitgezet.
Heeft het antwoord van@flow je probleem opgelost?
Markeer dan zijn antwoord als oplossing 😄
Melvindegraaf
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hoi flow,
Bedankt voor je reactie. De data staat gewoon aan.

Op de eerste apn instelling draait de ipad inderdaad al bijna een jaar, zonder enig probleem. Dit klopt gewoon. Ik heb de tweede instelling geprobeerd, aan/uit gezet, maar werkt ook niet..

Er staat ook gewoon linksboven VodafoneNL, met daarvoor de verbindingsbolletjes..
Naar mijn idee ligt het dan ook aan Vodafone, en niet zo zeer aan de instellingen..

Met vriendelijke groet,
Melvin de Graaf
Melvindegraaf
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dat had ik uiteraard zelf ook wel gecheckt voordat ik hier zou posten.. 😉

Mobiele data - aan
4G - aan
Dataroaming - aan

NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Melvindegraaf ,

En als je de ipad is vast zet op 3g of 2g?
Geeft dat enige verbetering?


Melvindegraaf
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Kortom, beide antwoorden kan ik niet bijzonder veel mee..
Maar goed, abonnement tikt wel lekker door uiteraard.
Melvindegraaf
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Nee, had ik inderdaad ook al geprobeerd gister..

Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Hi Melvin,

Oke, stond niet in je openings post, dus vandaar dit advies 😉

Nog een vraag m.b.t. je APN instellingen. Je geeft nl. aan dat je die al een jaar zo hebt staan. Onlangs is hier iets in verandert -> Gebruikersnaam & Wachtwoord dient blanco te zijn. Is dat bij jou nu ook het geval?

Groeten

Edit: Mocht dit ook niet helpen dan is er waarschijnlijk iets specifiek met je aansluiting, sim of Ipad. Dit, omdat je toestel wel netjes een 3G verbinding kan opzetten. Aan de mast in je omgeving ligt het dan sowieso niet...Het beste wat je dan kunt doen is even telefonisch contact opnemen met de Smartphonecrew. Die kunnen in ieder geval je aansluiting/apn op het netwerk checken voor evt blokkades. Als dat goed staat, raad ik je een kruistest aan. Ipad sim testen in een ander toestel en een andere sim testen in je Ipad.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Melvindegraaf ,

De je abonnoment doorloopt snappen wij heel goed. Ik ben geen vodafone medewerker, maar ook een klant net als jou, dus daar kan ik niet aan veranderen. Maar uiteraard heb ik nog een paar trucken in de truckendoos zitten 😄


  • Heb je de simkaart van de ipad al is in een ander apparaat zitten?
Zo kan je uitsluiten of het aan een kapotte simkaart ligt.

  • Zet je mobiele data uit en aan
Je weet waar het schuifje zit

  • Kijk of je aanbieder op het moment wel vodafone is
Settings > General > About. Controleer de aanbieder


  • Reset de network settings
Settings > General > Reset > Reset Network Settings.

  • Restart het apparaat
Alleen waarschijnlijk heb je dit al gedaan.

  • Controleer de datum en tijd van je ipad
Als de datum en tijd niet goed staan, gaat het ook niet werken



Melvindegraaf
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Nee dat begrijp, en dat waardeer! 🙂

Ik zal je adviezen proberen te testen allemaal. Ik heb de apn inderdaad al een tijdje ingesteld zoals jij net aangeeft.

Ik ga de kruisbestuiving doen, en anders even langs een Vodafoneshop!

In ieder geval bedankt voor jullie adviezen heren.

Met vriendelijke groet,
Melvin de Graaf
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @Melvindegraaf ,

Laat even weten, als je de oplossing gevonden hebt.
Ben zelf ook wel erg benieuwd geraakt.
Succes ermee
Melvindegraaf
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Heren,
Bedankt voor jullie oplossingen. Het probleem zit inderdaad in de sim-kaart.
Morgen maar even een nieuwe scoren!

Vriendelijke groet,

Melvin
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
BEste @Melvin ,

zo zie je maar weer: alle punten door lopen, en je weet precies waar het probleem zit:)
Blij dat we konden helpen 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic