LisetteSaskia

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen internet buiten de wifi

Beste,

Ik heb een week geleden mijn telefoon laten repareren en ik kom tot de ontdekking dat ik buiten de wifi geen internet meer heb. Mijn telefoon heeft geen service, ik kan niemand bereiken en ik kan geen gebruik maken van 4G. Ik heb al meerdere dingen geprobeerd, zoals telefoon uit doen, sim meerdere malen ontgrendelen, maar niks werkt. Ik weet ook dat er geen storing is bij vodafone, omdat mijn familie wel internet heeft. Zou ik hier wat meer uitleg over mogen hebben? Het is anders erg beperkt voor mij om met anderen te communiceren.

Met vriendelijke groet,
Lisette
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 12343Posts
  • 3571Oplossingen
  • 3221Likes
Hoi LisetteSaskia
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Wat voor een toestel heb je?
Heb je je Simkaart ook al in een ander toestel gedaan en deed die het daar wel bij?
Al eens een ander Simkaart in je toestel gedaan, werkte het toen wel?
APN instellingen al gecontroleerd?*
Netwerkinstellingen een reset gegeven?

Als je geen tweede toestel en/of Simkaart hebt dan kan je het best even langs een Vodafone winkel gaan. Daar kunnen ze je prima helpen om te kijken wat er aan de hand is. Misschien is dat ook het beste om te doen als het allemaal niet wil lukken.

*Hier heb ik nog wat instellingen die nodig zijn voor Internet:

  • Naam: Vodafone
  • APN: live.vodafone.com (office.vodafone.nl als je zakelijke klant bent)
  • Proxy: Niet ingesteld
  • Poort: Niet ingesteld
  • Gebruikersnaam: Niet ingesteld (bij een iPhone zet je hier: vodafone)
  • Wachtwoord: Niet ingesteld (bij een iPhone zet je hier: vodafone)
  • Server: Niet ingesteld
  • MMSC: Niet ingesteld
  • MMS-poort: Niet ingesteld
  • MCC: 204
  • MNC: 04
  • Verificatietype: PAP
  • APN-Type: default
  • APN-Protocol: IPv4
  • Roamingprotocol voor APN: IPv4

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 12343Posts
  • 3571Oplossingen
  • 3221Likes
Hoi LisetteSaskia
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Wat voor een toestel heb je?
Heb je je Simkaart ook al in een ander toestel gedaan en deed die het daar wel bij?
Al eens een ander Simkaart in je toestel gedaan, werkte het toen wel?
APN instellingen al gecontroleerd?*
Netwerkinstellingen een reset gegeven?

Als je geen tweede toestel en/of Simkaart hebt dan kan je het best even langs een Vodafone winkel gaan. Daar kunnen ze je prima helpen om te kijken wat er aan de hand is. Misschien is dat ook het beste om te doen als het allemaal niet wil lukken.

*Hier heb ik nog wat instellingen die nodig zijn voor Internet:

  • Naam: Vodafone
  • APN: live.vodafone.com (office.vodafone.nl als je zakelijke klant bent)
  • Proxy: Niet ingesteld
  • Poort: Niet ingesteld
  • Gebruikersnaam: Niet ingesteld (bij een iPhone zet je hier: vodafone)
  • Wachtwoord: Niet ingesteld (bij een iPhone zet je hier: vodafone)
  • Server: Niet ingesteld
  • MMSC: Niet ingesteld
  • MMS-poort: Niet ingesteld
  • MCC: 204
  • MNC: 04
  • Verificatietype: PAP
  • APN-Type: default
  • APN-Protocol: IPv4
  • Roamingprotocol voor APN: IPv4
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2187Likes
Is het nog gelukt met bovenstaande instellingen? Zorg er natuurlijk wel voor dat je mobiele data/ mobiele gegevens hebt aanstaan! (Bij Android vind je dit terug als je met je vinger van bovenaan naar beneden veegt/swiped vanaf het begin scherm.
Bij Apple staat dit onder instellingen - mobiel data /mobiel netwerk.

De APN instellingen vind je bij Android onder instellingen - verbindingen - mobiele netwerken - namen toegangspunten en bij Apple onder instellingen - mobiel data /mobiel netwerk - opties -mobiele data netwerk/
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 443Likes
Geen reactie meer, topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic