Pieterrr

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geen data verbinding

Vandaag ben ik overgestapt naar prepaid.
Toen mijn oude simkaart gestopt was met werken (geen netwerk) heb ik de prepaid simkaart in de telefoon gedaan. Deze werkte, maar gaf geen netwerk. Ook na het ontvangen van een nummerbehoud bevestiging (enkele uren later) werkte de telefoon niet. Ik heb reeds de telefoon opnieuw aangezet, batterij er uit gehad etc.
Mobiele gegevens staat aangevinkt, roaming niet.

Uiteraard heb ik ook de APN instellingen gecheckt. Deze leken nog oké te zijn, maar ik heb voor de zekerheid nog maar eens instellingen van internet (uit een ander forum topic) overgenomen, die zijn als volgt:

Naam: Vodafone live!
APN: live.vodafone.com
proxy: niet ingesteld
poort: niet ingesteld
gebruikersnaam: vodafone
wachtwoord: vodafone
server: niet ingesteld
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
MCC: 204
MNC: 04
verificatietype: PAP
type toegangspunt: default,internet,mms

Ook heb ik geprobeerd "internetgebruik aan" naar 4000 te sturen. Dit lukte met als reactie dat het al aan stond en dat er geen wijzigingen zijn aangebracht.

Voorheen (zelfs deze morgen nog) werkte de gegevensverbinding prima met mijn 'oude' simkaart. Heeft iemand een idee hoe ik de gegevensverbinding werkend krijg met de nieuwe prepaid simkaart?
1 Reactie 1
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Pieterrr,

Vreemd dat je internetverbinding niet meer werkt sinds de overstap naar prepaid.
Heb je de specifieke instellingen ook nagekeken voor jouw toestel? Deze kun je hier vinden.

Indien dat ook niet helpt raad ik je aan even contact op te nemen met onze klantenservice. Onze collega's kunnen dan even de instellingen in ons systeem nakijken.

Succes!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic