heesje

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen bereik sinds 2 maanden, kan niet bellen en gebeld worden!

Beste,

Sinds een maand of 2 kan ik helaas amper meer bellen of gebeld worden op mijn thuisadres, werkadres en het adres van mijn vriend waar ik vaak ben. Ik heb een Samsung Galaxy S3 met goede simkaart en het probleem werd geleidelijk erger. Ik heb nooit echt wat ondernomen omdat ik ondanks het slechte bereik toch nog kon telefoneren. 3G daarentegen is al langer een grote ramp, ik moet soms echt minuten wachten voordat bijvoorbeeld Facebook geladen is.

Ondertussen kan ik dus 9 van de 10 keer niet meer bellen en krijg ik steeds gemiste oproepen en melden mensen mij dat ik amper bereikbaar ben terwijl de telefoon goed ingesteld staat, de simkaart goed is, en mijn toestel ook. Aangezien ik dit met meerdere toestellen heb geprobeerd, o.a. de Galaxy S4 van mijn vriend die net nieuw is.

Het probleem is dat om de haverklap ik bovenin het scherm bij het bereik icoontje geen streepjes meer zie (0 van de 5) en ook wel zo'n 3 keer per dag wordt het icoontje een bolletje met een streep er doorheen. Wat aangeeft dat er helemaal geen verbinding met een netwerk is.

Ik heb een iPhone abbonement van 60 euro per maand en kan hier helemaal geen gebruik van maken, zowel bij mijn thuis adres, als bij mijn vriend als op het werk. Dat ik af en toe slecht bereik heb kan ik nog begrijpen, maar dit begint nu toch wel heel irritant te worden! Ik betaal iedere maand veel geld voor iets wat niet geleverd wordt.

Ik zou hier graag een oplossing voor willen.

Ik hoor graag wat er mogelijk is.

Groetjes, Vera
9 Reacties 9
ewnghudt

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste,

Sinds een maand of 2 kan ik helaas amper meer bellen of gebeld worden op mijn thuisadres, werkadres en het adres van mijn vriend waar ik vaak ben. Ik heb een Samsung Galaxy S3 met goede simkaart en het probleem werd geleidelijk erger. Ik heb nooit echt wat ondernomen omdat ik ondanks het slechte bereik toch nog kon telefoneren. 3G daarentegen is al langer een grote ramp, ik moet soms echt minuten wachten voordat bijvoorbeeld Facebook geladen is.

Ondertussen kan ik dus 9 van de 10 keer niet meer bellen en krijg ik steeds gemiste oproepen en melden mensen mij dat ik amper bereikbaar ben terwijl de telefoon goed ingesteld staat, de simkaart goed is, en mijn toestel ook. Aangezien ik dit met meerdere toestellen heb geprobeerd, o.a. de Galaxy S4 van mijn vriend die net nieuw is.

Het probleem is dat om de haverklap ik bovenin het scherm bij het bereik icoontje geen streepjes meer zie (0 van de 5) en ook wel zo'n 3 keer per dag wordt het icoontje een bolletje met een streep er doorheen. Wat aangeeft dat er helemaal geen verbinding met een netwerk is.

Ik heb een iPhone abbonement van 60 euro per maand en kan hier helemaal geen gebruik van maken, zowel bij mijn thuis adres, als bij mijn vriend als op het werk. Dat ik af en toe slecht bereik heb kan ik nog begrijpen, maar dit begint nu toch wel heel irritant te worden! Ik betaal iedere maand veel geld voor iets wat niet geleverd wordt.

Ik zou hier graag een oplossing voor willen.

Ik hoor graag wat er mogelijk is.
heesje
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
??? waarom kopieer je mijn begin post
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Vera,

Dat is echt vervelend inderdaad. Welke postcode heeft je thuisadres? Dan zal ik de dekking eens voor je nakijken. Aan de hand hiervan kunnen we bekijken wat je het beste kunt doen.

Het is normaal gesproken vaak goed om je toestel in te stellen op 2G, hiermee heb je een stabielere belverbinding.

Ik hoor graag je bevindingen!
heesje
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Thuisadres postcode is 5988NL, die van mijn vriend 5981AM en op het werk 5981AT.

2G heb ik ook al geprobeerd zonder succes, plus het feit dat ik betaal voor een duur iPhone abbonement met 14.4 mbps terwijl ik niet eens kan bellen!
dwangarbeider

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hoe gaat het nu?
Is het verholpen?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Heesje, ik heb de dekking op jouw postcodes even nagekeken. Ik zie dat de 3G dekking inderdaad niet optimaal is. Echter zou er wel voldoende 2G (GPRS) dekking moeten zijn. Hiermee kun je weliswaar niet zo snel internetten als met het 3G netwerk, maar bellen/gebeld worden en smsen zou wel moeten werken. Je geeft aan dat je meerdere keren per dag geen dekking meer hebt met je toestel en dit ook met andere toestellen hebt ervaren. Heb je deze toestellen ook een hele dag getest met je simkaart? En heb je enig verschil gemerkt in de dekking en of je klachten?
heesje
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste,

Ik heb dit getest met 2 verschillende toestellen waaronder 1 nieuwe Galaxy S4 zoals gezegd. Deze heb ik inderdaad ook meer dan 1 dag gebruikt zonder resultaat. Het ligt dan ook echt niet aan mijn eigen toestel, een Samsung Galaxy S3, want als ik mijn vriend zijn simkaart hierin stop heb ik gewoon perfect bereik en 3G dekking (T-Mobile).

Ik vind het zeer frustrerend dat ik 60 euro per maand moet betalen, terwijl ik amper dekking heb. Ik betaal nu naar eigen zeggen van jullie dus 60 euro per maand voor wat minuten en 2G/GPRS verbinding?

Hoewel ik verder altijd tevreden ben geweest met Vodafone (mag ook gezegd worden), zou ik nu toch graag over willen stappen naar T-Mobile en vervroegd, aangezien er niet geleverd wordt waar ik voor betaal, de overeenkomst die ik afgesloten heb geld voor beiden partijen. Ik betaal netjes mijn rekeningen zoals verplicht, maar jullie leveren niet hetgeen wat geadverteerd wordt, wat ook een verplichting is, zodoende wil ik onder mijn abbonement uit.

Graag hoor ik of dit mogelijk is, gezien mijn situatie.
Eventueel kan ik mijn persoonlijke gegevens via een persoonlijk bericht doorgeven.

Met vriendelijke groet,

Vera Hesen
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi @heesje

Via het forum kunnen wij geen individuele klachten behandelen. Hiervoor zul je dan toch echt even contact op moeten nemen met onze klantenservice. Ik kan je in ieder geval wel vertellen dat het ontbreken van 3G op je thuisadres geen reden is voor het vroegtijdig ontbinden van je contract. Als er wel een 2G dekking is op jouw locatie dan kun je namelijk hiervan gebruik maken. Ook is het zo dat je betaalt voor een internetverbinding via 2G. 3G kunnen we niet landelijk garanderen.

Bel dus even met onze klantenservice zodat zij nog een en ander voor je kunnen nakijken. Wellicht kunnen jullie samen tot een andere oplossing komen.
heesje
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@ Maartje,

Dus eigenlijk probeer je te zeggen dat het normaal is dat je 60 euro betaald per maand voor een onstabiel netwerk wat op mijn thuis adres gewoon belabberd is, waarmee ik voor de helft van de tijd niet kan bellen? Alsof die dekkingskaart van jullie zo nauwkeurig is. Ik denk dat mijn persoonlijke ervaring hierin betrouwbaarder is als een online steekproef. Om nog maar te zwijgen over het feit dat 60 euro belachelijk veel geld is voor GPRS snelheid!

Hier ben ik nog niet klaar mee.


E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic