Annem

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen bereik in Helmond Brandevoort 5708

Sinds een week heb ik weer heel slecht bereik bij ons in de wijk. In huis 0 streepjes...Is hier iets aan te doen?
5 Reacties 5
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Annem, welkom op het forum. Heb je al eens naar deze post gekeken? Kun je de resultaten van die tests doorgeven? Wat verder nuttig is om te weten, was het bereik eerder wel goed op die locatie?
joha

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Annem is helaas niet de enige met deze klachten in Brandevoort (5708). Heeft waarschijnlijk te maken met het wisselen van de mast. Zie de reacties op het artikel over problemen met het Kpn netwerk in het Eindhovens Dagblad: http://www.ed.nl/regio/helmond/mobiel-bellen-via-kpn-in-brandevoort-gestoord-1.3890991.

De ontvangst was voorheen al slecht, maar is nu nog slechter geworden. Zowel op 2G en 3G, buiten veelal 0 tot 1 streepje, binnnen 0 streepjes.

Voorheen kwam het regelmatig voor dat gesprekken direct naar de voicemail werden doorverwezen, zonder dat mijn toestel ook maar was overgegaan, nu kan het toestel zich vaak niet eens meer op het netwerk registreren (Samsung Galaxy 2, GT-I9100, Android 4.1.2, I9100XXLS8) en kan dus niet eens meer bellen! 5708ZD

TBJ

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb de tests uitgevoerd, maar geen verbetering. Heb geregeld gewoon 'no service' als ik binnen ben. Buiten ook bijna geen bereik met iPhone 4.
Ik begrijp dat het te maken heeft met die tijdelijke mast of zo, maar hoelang moet zoiets duren? Dit is erg hinderlijk.
shardphoenix

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Sido,

Ik woon ook in Brandevoort 5708 ZS en ook bij mij is het bereik sinds ik schat een week of twee enorm slecht. Ik heb nooit meer 3G, enkel nog GPRS en dan aan de straatkant 1, heel af en toe 2 streepjes. Aan de slaapkant geen bereik. Gelukkig heb ik wifi zodat ik via iMessage en whatsapp nog wel bereikbaar ben. Maak veel gebruik van skype en facetime de laatste weken omdat het bereik echt vreselijk is. Ik heb een zakelijk abonnement.

Ik heb de tips op de site gevolgd om het bereik te verbeteren. De actie om automatisch netwerk zoeken uit te zetten en handmatig KPN en daarna weer Vodafone te kiezen hebben ervoor gezorgd dat ik 2-3 streepjes heb. Vooralsnog redelijk constant (half uurtje nu) maar nog steeds enkel GPRS en helemaal geen 3G.

Ik maak gebruik van een iPhone 5 met iOS 6.1.4 (toestal ook gewisseld en maakt geen verschil). Verder hoor ik van buren naast en boven mij dat deze ook met andere providers problemen ervaren. Het lijkt dus zeker aan een mast te liggen. Wanneer komt hier meer nieuws over?

Groeten,
Mike
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo allemaal, ik heb navraag voor jullie gedaan en de dekkingsklachten komen inderdaad doordat een mast verwijderd moest worden.

We doen ons uiterste best om zo snel mogelijk een nieuwe mast te activeren. Een exacte datum hiervoor kan ik nog niet geven.

In de tussentijd raad ik iedereen aan om in deze wijk zijn of haar telefoon handmatig op alleen GSM (2G) te zetten. Het 2G bereik is niet geweldig maar volgens recente metingen over het algemeen voldoende om gewoon te kunnen bellen. Dit komt omdat er in de directe omgeving nog andere masten staan die voor een deel het wegvallen van deze mast kunnen opvangen.

Zodra de nieuwe mast geactiveerd kan worden doen we dat direct!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic