Johanb

Gedreven Meedenker
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Geen bereik in Eelde

Aangezien het fb prive bericht niet mag hier alsnog maar even mijn vraag:

Hallo, kunnen jullie aangeven wanneer het netwerk in Eelde (eindelijk) een keer verbeterd gaat worden? Op mijn eigen postcode (9761LD) heb ik (met geluk) E- bereik en is mobiel internet niet mogelijk. Bij mijn ouders op postcode 9761LE is op dit moment helemaal geen ontvangst. Het hele gebied hiertussen is ook slecht qua ontvangst. Ik hoor hier van meerdere mensen klachten over. Mvg. Johan
32 Reacties 32
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Er is inmiddels vastgesteld dat er inderdaad een probleem is maar de oorzaak en oplossing is nog niet duidelijk. Ik hou jullie op de hoogte.
harcob

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Iedereen hier in eelde zit met dit probleem ,ik zelf moet al boven naar de slaapkamer gaan om te bellen.
Ik belde vanaf mijn werk naar iemand die zich bij de bowlingcentrum bevond, ik had van mijn locatie ergens boven in groningen 4G bereik {daar wel dus}, en degene die mij belde heeft na 5 keer terug bellen eindelijk mij bereikt.
Ik heb met vodafoon gebeld vanaf mijn werk want thuis wil het bellen haast niet en die zegt dat het probleem in de zendmast zit er moet een nieuwe komen maar de plek waar die moet komen willen de bewoners hem niet hebben.
Ondertussen zit Eelde zonder gsm ontvangst.
Ik heb ook zo'n zenderversterker gekregen van vodafoon maar die moet aangesloten zitten op mijn eigen router en dan moet ik weer een kabel door de kamer aanleggen dat vind ik geen goede oplossing dus het zendertje ligt weer in de la.
Ik had met zender trouwens ook geen 4 G en 3G ontvangst ik overweeg nu stappen te ondernemen voor compersatie van mijn dure abbonnement.
Dit lijkt nergens op vodafoon
We hebben hier een moderne vliegveld en we moeten communiceren met postduiven
harcob

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
*bericht verwijderd door moderator* lees eerst de huisregels door:


  • Discrimineer of beledig nooit
  • Zorg ervoor dat je post logisch is en aanvullende waarde heeft voor het topic. Plaats geen nutteloze kanttekeningen of opmerkingen die niet bijdragen aan de discussie of de oplossing
Anonymous
Niet van toepassing
hoi@harcob,

Ik snap van iedereen de frustratie hier omdat er geen bereik is maar om nou meteen @Maartje te gaan beoordelen vind ik te ver gaan. Ze heeft de problemen doorgespeeld die jullie ervaren. Zodra zij meer informatie weet zal ze het hier posten. Je begrijpt toch ook dat dit door een hele andere afdeling wordt onderzocht?! Zij is ook weer afhankelijk van de informatie die zij krijgt. Daarbij komt als de oorzaak niet bekend is hoe willen ze dan het probleem oplossen?
Je zult gewoon even nog geduld moeten hebben.

Groetjes stevied86
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Dank @stevied86

Het is inderdaad nergens voor nodig om mij persoonlijk aan te vallen @harcob . Dit is ook niet toegestaan dus ik heb je bericht ook aangepast. Het heeft ook totaal geen toegevoegde waarde voor de discussie. Zoals gezegd laat ik iets weten als ik ook iets heb om te communiceren. Ik zie in mijn systeem dat onze techneuten aan de achterkant ermee bezig zijn.
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Zoals eerder door Maartje beloofd hier een update over de dekking in Eelde-Paterswolde. De antenne die er staat is getest en functioneert zonder problemen. Toch hebben we geconstateerd dat de dekking voor een deel van de klanten niet optimaal is. We hebben een locatie gezocht en gevonden voor het plaatsen van een nieuwe, aanvullende, antenne. Op dit moment ligt de vergunningsaanvraag hiervoor bij de gemeente. Houd er wel rekening mee dat het, na definitieve goedkeuring, nog enige tijd duurt voordat de mast actief is. De antenne dient gebouwd te worden, daarna moet de communicatie-apparatuur geplaatst worden en ten slotte moet de antenne nog aangesloten worden op ons netwerk. Een voorzichtige indicatie hiervoor is dat dit nu een totale doorlooptijd heeft van circa 1 jaar.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Sido: jullie antenne daar lijkt hoger te hangen dan die van KPN, alleen is die anders uitgericht (circa 50 graden per paneel anders). Ligt daarin geen mogelijke tijdelijke oplossing om het (zuid)westelijke gedeelte van Eelde te bereiken?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
RuudNL , bedankt voor het meedenken! Helaas zal het wijzigen van de antennestand het probleem alleen verplaatsen. De huidige antennestand is op dit moment de meest optimale stand. Daarom is dit geen definitieve oplossing. Het plaatsen van een nieuwe, aanvullende, antenne is dat wel.
Desiree-

Raadgever
  • 397Posts
  • 12Oplossingen
  • 53Likes
Johanb en RuudNL, volgens onze informatie zou de nieuwe mast in Eelde inmiddels live moeten zijn. Merken jullie nu ook daadwerkelijk verschil?
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes


Kan u de Opensignal "App" installeren. Hiermee kan u controleren:
- Hoe sterk uw signaal is
- Waar de vodafone mast zich bevind
- Hoe snel uw data verbruik is
- Uit welke richting het signaal komt

Dan kan er gekeken worden of er communicatie is met de nieuwe mast
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Johanb en RuudNL, hebben jullie het antwoord van Desiree- nog gezien? Anders zal het topic binnenkort worden gesloten.
Desiree-

Raadgever
  • 397Posts
  • 12Oplossingen
  • 53Likes
Mocht er binnen 48 uur geen nieuwe reactie komen, dan zullen we dit topic sluiten.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic