Johanb

Gedreven Meedenker
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Geen bereik in Eelde

Aangezien het fb prive bericht niet mag hier alsnog maar even mijn vraag:

Hallo, kunnen jullie aangeven wanneer het netwerk in Eelde (eindelijk) een keer verbeterd gaat worden? Op mijn eigen postcode (9761LD) heb ik (met geluk) E- bereik en is mobiel internet niet mogelijk. Bij mijn ouders op postcode 9761LE is op dit moment helemaal geen ontvangst. Het hele gebied hiertussen is ook slecht qua ontvangst. Ik hoor hier van meerdere mensen klachten over. Mvg. Johan
32 Reacties 32
daphnev8

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
de kans is klein dat het verbeterd. Ik woon in bruinisse en ben al 1jaar bezig zonder resultaat
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Johanb ,

En sinds hoelang heb je problemen met het netwerk? Kijk even op Vodafone werkzaamheden om te kijken wat de situatie bij jou in de buurt is.

Als jij en meerdere mensen problemen hebben met het netwerk raad ik je aan om contact op te nemen met de klantenservice zodat zij en technisch onderzoek kunnen starten en of er inderdaad problemen in jullie regio zijn te vinden. Het kan wel even duren voordat het resultaat binnen is maar dan gaat het sneller dan via het forum.
Johanb
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
@SamsungExpert Problemen zijn het niet..bereik is gewoon slecht. Het 4G netwerk zou aangelegd worden daarom ben ik met Vodafone doorgegaan maar blijkbaar hebben ze daar ook geen zin meer om dat aan te pakken.

En ik ben juist door de klantenservice van Vodafone op facebook naar het forum doorverwezen omdat ze daar niet op klachten in gaan.. Iets met een kastje en een muur verhaal.

En er zijn al meer mensen die klachten hebben gemeld en dat wordt doodlijk gezegd dat ze er niks aan doen en dat je maar een en of ander kastje moet kopen om via wifi te bellen, maar als ik thuis ben heb ik gewoon een vaste lijn ik wil gewoon overal (zowel binnen als buiten) mobiel bereikbaar kunnen zijn en mobiel kunnen bellen.. Waar betaal je anders dik 50euro in de maand voor.

Maar goed ben bang dat er nu ook niks aan gedaan gaat worden maar we wachten rustig af. Nog een een jaar en dan kan ik van Vodafone af.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Johanb ,

Via het forum kan ik weinig voor je doen. Kijk zou ik zeggen alle netwerkinstellingen na (APN enz...) kijk of je de simkaart in en ander toestel kan plaatsen en dan wel misschien bereik kunt vinden.
Ik kan je wel vermelden geen enkele provider kan je binnenhuis garantie geven als je wilt internetten, 3G/4G worden niet of slecht ondersteund in bepaalde woningen. Maar mobiel bellen zou op het 2G netwerk gewoon moeten werken. Gebruik in huis altijd Wi-Fi verbinding voor internet.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
De zendmast in Eelde doet nog geen 4G bij Vodafone. Wel zijn er nu werkzaamheden, dus wie weet komt het er wel heel snel aan nu! 🙂
Johanb
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
@SamsungExpert aan de telefoon instellingen ligt het niet want heb op andere plaatsten wel gewoon bereik, en zijn ook anderen die dezelfde problemen hebben.

@RuudNL Als de zendmast in Eelde geen 4G geeft is de dekkingskaart dus gewoon fout/misleidend.. Hier staat namelijk op dat er wel 4G dekking is (sinds halverwege vorige jaar).

senseo

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb sinds kort nauwelijks bereik meer in 9761. Eerst viel het me niet zo op, dacht dat het aan mezelf lag. Maar de laatste dagen ben ik mobiel onbereikbaar als ik thuis ben. Ik kan zelf ook nergens in huis meer bellen. Voorheen was het goed te doen.
Dit is bijzonder onhandig.
Het is mij onduidelijk waar ik met mijn klacht terecht kan.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Er waren de afgelopen dagen wat storingen in die regio. Die zijn inmiddels weer opgelost. Mochten jullie nog problemen ervaren, haal dan eens de simkaart uit het toestel om zeker te weten dat de simkaart zich opnieuw op het netwerk registreert.
Johanb
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
En wat verstaan jullie dan onder een paar dagen.. Stuk of 200-300?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Johanb

Onder een paar versta ik geen 200 dagen nee. Wij zien ook dat dit inmiddels weer voorbij is dus zou je toch eens willen testen of mijn tip helpt?

Er wordt trouwens altijd aan het netwerk gewerkt. Als er ergens verbetering nodig is wordt zeker gekeken of het ook mogelijk is om daar het netwerk uit te breiden, alleen kan dat niet altijd en overal.
Johanb
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
@Maartje ik heb het geprobeerd maar geen verbetering/verandering.

En ik begrijp dat jullie niet overal even goeie dekking kunnen garanderen en dat er soms storingen of werkzaamheden zijn, maar het verschil tussen 4G wat aangegeven staat en helemaal geen service vind ik toch behoorlijk groot..
RogerA

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier in 9761 KK Eelde ook totaal geen bereik binnen en buiten op straat bijzonder slecht. Zo slecht als vandaag nog niet eerder gehad. En nee ik wil geen signaalplus kastje, maar gewoon op z'n minst 2G bereik
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Ik zie in ieder geval wel dat er recent een nieuwe 4G mast actief is geworden. Deze is sinds 7 februari actief en deze staat aan de Zevenhuizerweg. Het netwerk wordt daar dus nog steeds uitgebreid.
ErwinB

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het bereik in huis (2G) in 9761LX is dramatisch. Ik ben bijna nooit bereikbaar en kan met moeite bellen.
Dit is al geruime tijd zo.
De dekkingskaart in Eelde lijkt totaal niet correct te zijn.

Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Nog even een update, we hebben jullie meldingen geëscaleerd en het is op dit moment in onderzoek. Ik hou jullie op de hoogte.
marjanenharm

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik wil even melden dat wij ook al een tijdje bijna geen bereik hebben in Eelde. Betreft postcode 9761 LK. Vaak staat er in het scherm van de telefoon 'geen service', waardoor we niet kunnen bellen of gebeld kunnen worden, wat heel vervelend is. Ik hoor heel veel Vodafone gebruikers hierover klagen.
Wat betreft internet hebben zeker geen 3G of 4G.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @marjanenharm ,

Als je problemen hebt zoals andere uit dit topic kun je het beste even geabonneerd blijven op het topic.
@Maartje zal jullie op de hoogte houden op de stand van zaken.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Alledrie de providers hebben in Eelde maar één zendmast, aan de Zevenhuizerweg, de andere kant van Eelde dus maar ook niet heel enorm overdreven ver weg. Bij Vodafone zit daar sinds kort ook 4G in...

Zijn er over de andere providers ook klachten? Want dat kan haast niet anders dan.
Johanb
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Hoe het met andere providers zit weet ik niet ik hoor er in ieder geval nooit klachten over.. Maar dit klinkt een beetje als de rest is ook slecht dus wij mogen ook slecht zijn... En wat me dan vooral stoort is dat er door vodafone wel al tijden overal 4G dekking wordt beloofd terwijl er dus bekend is dat dat niet dekkend is met 1 zendmast die pas sinds een halve maand 4G uitzendt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic