hell1982

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen bereik 3824 JP

In de postcode 3824JP heb ik vandaag gedurende de dag slechts op en af bereik.
Zowel op mijn prive als zakelijke vodefone nummer.
16 Reacties 16
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi hell1982,

Welkom op het Vodafone Forum!

In Amersfoort is inderdaad een kleine storing geweest. Dat heeft echter maar even geduurd en is nu opgelost.
Mocht je nog problemen hebben probeer dan eens het volgende:
•battery-pull: haal de batterij uit het toestel terwijl het toestel nog aanstaat. Laat de batterij minimaal 30 seconde uit het toestel en plaats hem terug.
•vliegtuigstand: voor toestellen waar de batterij niet eruit gehaald kan worden, zet het toestel een minuut op vliegtuigstand en schakel het dan weer in
•simkaart verwijderen: verwijder de simkaart voor minimaal 60 seconden
•internetinstellingen: ervaar je problemen met 3G en je internetverbinding, probeer dan eens de internet instellingen opnieuw te programmeren. Helpt dit nog niet, verwijder dan de proxy server uit de instellingen.


hell1982
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Astrid,
 
Bedankt voor je antwoord.
 
Het is vandaag echter nog steeds aanwezig.
Wanneer ik wel bereik heb volgens mijn telefoon krijg ik niets aan de lijn wanneer ik probeer te bellen. (ook de voicemail krijg ik geen gehoor)
 
Ook na het opvolgen van de tips heb ik geen beter resultaat.
 
Wanneer ik de telefoon op 2g zet kan ik wel bellen.
Dit is al een aantal weken zo nu en dan het geval. Ook verschillende buren van mij hebben hier last van.
 
Gr.
 
 
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi hell1982, vreemd dat jullie hier nog steeds last van hebben. Begrijp ik het goed dat het 2G (GPRS) netwerk wel goed werkt maar je alleen problemen via het 3G netwerk ondervindt? Probeer jezelf eens te bellen met een ander toestel zodra je 3G bereik hebt, lukt dat wel?
hell1982
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja, dit klopt.

Toestel op GSM / WCDMA auto of WCDMA only: soms wel bereik, maar kan niet bellen of gebeld worden. Helft van de tijd geeft toestel ook aan helemaal geen netwerk te hebben.
Toestel op GSM only: kan bellen en gebeld worden.

Met beide toestellen heb ik geen probleem wanneer in (op werk) in utrecht ben.

Groet,
Erik
EMP

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste,
 
Na 3 weken niet te kunnen bellen en de klantenservice weet zich er ook geen raad mee, dan toch hier maar eens proberen.
 
het volgedende doet zich voor:
 
sinds 3 weken (kunnen er ook inmiddels 4 zijn) krijgen wij thuis geen connectie (kiestoon) soms hebben we wel gewoon signaal (2g) maar regelmatig ook de melding geen service. 
met 3g werkt het overigens ook niet!
 
in de rest van Nederland hebben we geen probleem met bellen behalve thuis
postcode 3824 VH
 
de klantservice heeft onze 2 telefoons meerdere malen gereset en vertelde dat we thuis onze accu uit de telefoon moesten halen en 5 min moesten laten liggen zodat te telefoon zich op nieuw zou aanmelden op het netwerk, de beste man verzekerde dat het nu echt zou werken.
helaas had hij het mis.... 
nog steeds kunnen we niet bellen thuis en dat is best vervelend als je geen huis telefoon heb.
 
inmiddels 60x de telefoons uitgezet + accu er uit te hebben gehaald zonder succes beginnen we er een beetje moe van te worden waarom we niet kunnen bellen met vodafone.......
 
Groet,
 
Erik-Martijn
 
 
 
EMP

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
zelfde probleem:
http://forum.vodafone.nl/t5/Netwerksupport/Geen-bereik-3824-JP/td-p/62944

Admin edit: Daarom heb ik de berichten even samengevoegd, ook om alles overzichtelijk te houden.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ik heb de topics even samengevoegd omdat het om hetzelfde probleem gaat.

Ik heb hier nu twee voorbeelden dus ik zal niet alle vragen nog eens opnieuw gaan stellen.
Kunnen jullie me wel vertellen of je een patroon kunt ontdekken in de momenten waarop je niet kunt bellen? Is dat bv alleen 's avonds, overdag, in het weekend, etc?

Daarnaast, is er door onze technische dienst al onderzoek gedaan naar de mast op die postcode?
EMP

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Bas,

ik heb geen idee, ik heb de technische dienst niet kunnen spreken want de klantenservice wou mij er niet mee doorverbinden....
er is geen patroon ik kan sinds drie weken de hele dag niet bellen! weekend, ochtend, middag of avond het maakt niet uit bellen is onmogelijk.

ik heb wel een workaround gevonden dat ik wel kan bellen en dat is ik mijn telefoon onder de setting -> draadloos en netwerken -> mobiele netwerken -> vinkje zetten bij alleen 2g netwerken. (samsung galaxy S1 met android 4.2.1)
maar goed dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn als je een 3g abo heb....
bij het uitzetten van het vinkje kan ik weer niet bellen.

Groet,

Erik-Martijn
hell1982
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Bas,
 
Dit topic is mijn eerste melding, mijn buurvrouw heeft een melding gedaan in de vodafone winkel in amersfoort.
Of er een technische dienst is geweest weet ik niet.
 
De problemen met 3g zijn niet tijdsafhankelijk, ik heb het eigenlijk altijd tegenwoordig.
 
Gisteravond 23.00 reed ik naar huis met youtube aan, wanneer ik de wijk binnenkwam op onderstaand punt verdween de verbinding.
https://maps.google.nl/maps?q=52.200841,+5.368559&num=1&vpsrc=0&ie=UTF8&t=m&z=17&iwloc=A
 
Groet,
Erik
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
@Erik, ok, dat kan inderdaad wijzen op een dekkingsprobleem. Zou je contact met ons op willen nemen via twitter of facebook? Dan kunnen we je gegevens erbij nemen en eea uitzoeken.

@EMP, jou zou ik hetzelfde willen vragen.

Verwijs aub naar dit topic (linkje erbij is handig). Dan hoeven we niet alle vragen die ik hier al gesteld heb opnieuw te stellen 🙂
hell1982
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Bas,

Ik heb geprobeerd contact op te nemen via twitter, maar het word daar vrij simpel afgewimpeld met zet je telefoon op 2g, we geven geen binnendekking en garantie voor 3g. Heb je nog meer suggesties?

Groet,
Erik
Ele

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Geen bereik 8445 sn gisteren en vandaag en ben niet de enige vodafone
klant dit is balen
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
Erik, via Facebook en Twitter is het voor ons mogelijk om persoonlijke gegevens te vragen. Indien noodzakelijk kunnen we deze gebruiken en doorsturen naar onze technische dienst. Voor dat we dit doen horen we altijd een aantal vragen te stellen zodat we een aantal zaken kunnen uitsluiten. Denk dan bv, aan een probleem dat simkaart- of toestelgerelateerd is. Dit doen we niet om klanten af te wimpelen, onze excuses als je dit wel zo ervaart.

@ Ele, heb je zowel op 2G als 3G geen bereik? Je geeft zelf al aan dat meerdere mensen problemen hebben bij jou in de buurt, ik kan op het het moment helaas geen meldingen vinden uit die regio. Aan jou ook de vraag of je via Twitter of Facebook contact met ons wilt opnemen. Dan nemen we de gegevens erbij en gaan we ons best doen de oorzaak te achterhalen.
EMP

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ga ik doen
hell1982
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na wat volharding en meerdere mensen "gesproken" te hebben is het probleem doorgezet naar de technische dienst. Voor mij zijn er nu geen problemen meer. Bedankt voor de hulp!

Gr. Erik
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
Hi Erik,

Goed om te lezen dat eea in gang is gezet.
Als je verder nog ander vragen of opmerkingen hebt dan horen we het graag van je 😄
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic