subbie

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geen 4G op Iphone 5

Beste allemaal,

Allereerst de beste wensen voor 2015. Dat er maar veel onderwerpen opgelost mogen worden.
Per 1/1/2015 is mijn vriendin over gegaan naar het nieuwe Red essential van Vodafone.
- Ze bezit een Iphone 5 met IOS 7 geinstalleerd.
- De optie voor 4G staat aan op haar toestel
- We hebben 4G dekking (6706CP)

Toch lijkt het niet mogelijk om 4G te ontvangen op haar toestel.
Ik heb het forum aardig af zitten struinen maar kon de oplossing tot op heden niet vinden. Mocht ik de vraag en antwoord toch ergens gemist hebben dan sorry daarvoor.

Wie o wie kan me helpen om het 4G aan de praat te krijgen?
Alvast veel dank.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
7 Reacties 7
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
-
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
@Poita

Je bedoelt waarschijnlijk: de 1800 MHz band is erg beperkt voor wat betreft dekking.

En dat betekent voor topic starter dat hij geen 4G op de Apple iPhone 5 zal kunnen krijgen. Of in heel weinig gebieden. Dit probleem speelt alleen voor de Apple iPhone 5. Aangezien dit type niet de 800 MHz frequentie ondersteunt. Maar slechts de 1800 MHz frequentie.

En verder: jouw weblink naar iCulture levert een 404-error melding op. Page not found.

Topic starter heeft helaas het verkeerde toestel gekocht. Dezelfde problemen zal hij ondervinden bij KPN. En bij alle telecom-providers die gebruik maken van de 4G-Netwerken van KPN en van Vodafone.

Het is niet anders. Gelukkig is er altijd nog het 3G-Netwerk.

Succes!

Netwerker
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
-
subbie
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
De eerste reactie was al duidelijk. Vodafone heeft me blij gemaakt met een dode mus. Er is me verteld dat ik met mijn Iphone 4S geen optie had voor de 4G. Alleen werd mij ook verteld dat de Iphone 5 dit wel had. Helaas hebben ze vergeten te vertellen dat de 4G voor de Iphone 5 heel beperkt beschikbaar is.
Slechte voorlichting. Zoals de laatste al opmerkte: gelukiig is er nog 3G.

Bedankt voor jullie snelle reacties.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@subbie

We vermelden op onze website (www.vodafone.nl/4G) een dekkingskaart waarop je precies per postcode kunt zien of er 4G dekking is. Je vindt daar ook een optie om alleen 4G dekking voor de iPhone 5 aan te vinken zodat je precies kunt zien of die dekking ook in jouw omgeving beschikbaar is.

We maken er dus geen geheim van. 😉


subbie
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nee jullie maken er geen geheim van alleen wordt het niet gemeld als er gebeld wordt om het abonnement te verlengen. En dat laatste vind ik nu zo jammer. Vandaar mijjn opmerking "blij gemaakt met een dode mus". ALs ik Vodafone aan de lijn krijg en mij wordt uitgelegd wat het Red Essential abonnment gaat inhouden ga ik niet eerst kijken wat de dekking is. Er wordt gemeld dat je lekker snel met 4G kunt werken icm de Iphone 5. NOT.

Roadtrain

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben het helemaal met subbie eens!!

Ben in de winkel geweest om simonly abbo te verlengen/veranderen en ging naar red abbonnement voor mijn Iphone 5. De verkoper wist dat ik moeite had met 4G en heeft mij mede daarom een nieuw simkaartje aangemaakt in de hoop dat dat dan beter werd ( had ook regelmatig gespreksuitval, dat is wel verbeterd/over)

Dus hij wist dat ik een gewone Iphone 5 had.. hij heeft hem zelfs nog in zijn handen gehad! Toen ik de winkel uit ging was het buiten nog niet 4G ben de winkel weer ingegaan en gereclameerd. Volgens de verkoper moest ik wat geduld hebben.

Later las ik op internet dat de Iphone 5 het bijna nergens doet met 4G. Wat een loser..... of is hij slecht opgeleid door vodafone? Ben blij dat ik maar voor 1 jaar heb maar baal dat ik nu betaal voor iets wat niet werkt!!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic