TriAms

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen 3G meer thuis 1097 TM

Hallo,

Ik heb sind twee weken de Galaxy S4 en had sindsdien bijna overal in Amsterdam goed ontvangst en haalde de maximale internetsnelheid met H+, ook bij mij thuis. Nu is het zo sinds een aantal dagen dat alleen thuis de verbinding erg slecht is, het toestel maakt alleen verbinding met Gprs, ook heeft het toestel bijna vol ontvangst. Zijn er werkzaamheden in mijn buurt waardoor er tijdelijk geen Umts beschikbaar is?

Postcode: 1097 TM

Mvg
8 Reacties 8
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi TriAms,

Ik heb de dekking even voor je nagekeken. Ik zie dat jouw postcode net in een overgangsgebied valt. Het kan dus zijn dat je soms een mindere 3G dekking ervaart. Vooral binnenshuis kan het signaal (door de structuur van het gebouw) dusdanig verstoort worden dat je verbinding niet optimaal is. Je zou eens kunnen kijken of SignaalPlus iets voor jou is? http://voda.fo/ne/a6ha4
TriAms
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik had tot ca een week geleden de hele tijd 3G/H+ op mijn telefoon en haalde zowel binnenshuis als ook buiten in mijn buurt de maximale snelheid. Nu is het zo dat er zowel binnen als ook buiten alleen Gprs op mijn scherm verschijnt. Zodra ik mijn buurt verlaat krijg ik op tot nu alle plekken in Amsterdam wel 3g/H+.

Wat wordt er dan met overgangsgebied bedoelt? Zijn er werkzaamheden met de antennes waardoor tijdelijk het signaal slechter is in de buurt waar ik woon?
Hunty

Stamgast
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hoi TriAms, ik heb hetzelfde probleem als jij, ook sinds een week (1055 KB), eigenlijk sinds 4G is aangezet, tenminste ik vermoed dat het hier mee te maken heeft. Ik heb er een aparte topic van aangemaakt op dit forum. Technische crew zou binnen 3 werkdagen (nu 2) terugkoppeling geven. Ik post de uitkomst daarvan op dit forum posten. Misschien heb jij er ook wat aan. Het moet sowieso opgelost worden. We betalen er per saldo grif voor.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Ik bedoelde eigenlijk dat je midden in een overgang zit van optimaal bereik en wat mjinder bereik (qua straling). Werkzaamheden aan een mast of tijdelijke overbelasting kunnen ook oorzaken zijn. Houd het even in de gaten dus. Je zou voor de zekerheid een kruistest kunnen laten doen in de Vodafone winkel, om te zorgen dat we zeker weten dat er niets mis is met je toestel en simkaart.
Hunty

Stamgast
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Zo'n kruistest was mij in eerste instantie ook aangeraden, maar heeft geen enkele zin. Het ontvangst elders is nl prima. Jullie moeten gewoon zorgen dat het in orde komt zonder dat jullie ons als klanten op kosten jagen. Ik moest nl de kosten zelf betalen van een evt kruistest. Ik vind dit eerlijk gezegd schandalig! Zorg gewoon dat, zonder kosten te berekenen, uitgezocht wordt wat de èchte reden is van dit slechte ontvangst ipv met de standaardzinnetjes te komen die nergens op slaan. Sorry dat ik zo hard reageer, maar hier word ik oprecht boos van! We betalen de hoofdprijs en worden naar mijn gevoel alsnog met een kluitje het riet ingestuurd.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Hunty,

was je voor de kruistest in de winkel? Wat moest je precies betalen dan? Normaal is dit kostenloos aangezien er gewoon 2 simkaarten worden omgewisseld en het netwerk wordt getest. Ik kan je frustratie begrijpen, laten we eerst de technische dienst even afwachten.
TriAms
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Even een update en vraag. Ik had een aantal dagen geleden 4G op mijn Galaxy S4 geactiveerd en had direct 4G in mijn buurt, zowel binnen als buiten. Helaas duurde dit maar een aantal dagen en verschijnt er vandaag alleen weer Gprs op mijn scherm.

Graag wil ik weten of er werkzaamheden aan de mast zijn en anders wat er voor gedaan wordt vanuit Vodafone. Want ik vind het belachelijk dat ik in Amsterdam alleen maar Gprs krijg op mijn telefoon en het hiervoor uitstekend had gewerkt.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi TriArms,

Ik zie dat er vandaag een melding is geplaatst dat er inderdaad problemen zijn met een mast in jouw buurt. Dit kan ervoor zorgen dat je een minder sterk netwerk ontvangt dan je zou verwachten.
Het kan zijn dat dit probleem al een tijdje aanwezig was maar nu, mede doordat dit door onze klanten wordt gemeld, pas is opgemerkt. Er wordt nu gewerkt aan een oplossing. Hopelijk merk je daarna weer verbetering.
Laat je ons iets weten als je weer verschil merkt?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic