SGSGebruiker

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geen 3G Verbinding Bij Data Gebruik

Heren,Ik hoop dat iemand me hier kan helpen.Ik heb een bel/sms/web abbonement van Vodafone. Er is me hierbij 3.6 mbps internet beloofd.Met speedtest haal ik dit niet en kom ik ook niet in de buurt.Het valt me tevens op dat ik altijd een 3G verbinding heb. Echter zodra er data gebruikt wordt valt deze weg in een "G" of "H" verbinding... Zodra het dataverbuik weer stopt springt ie meestal vrij snel weer naar 3G.Wie o wie weet hoe dit kan?Ben in het bezit van een Samsung Galaxy S met Android. Daar kan het echter niet aan liggen...Alvast bedankt voor de reacties.Groeten,
2 Reacties 2
patrickje1991

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,Het klopt wel dat je geen 3.6mbps hebt, dit komt omdat het netwerk ook door andere gebruikers gebruikt word en de mast heeft maar een bepaalde bandbreedte beschikbaar, tevens hoe beter het signaal (meestal) hoe sneller de verbinding.Tevens een 3G verbinding die naar H schiet is alleen maar goed, H = HDSPA/HDUSPA en dat is een nieuwe soort netwerk die sneller kan (7.2 mbps d8)(voor de toekomst).je telefoon schiet terug naar 3G om energie te besparen omdat je toch geen (veel) dataverkeer hebt.als je een G netwerk te pakken heb, dan heb je gewoon een slecht signaal (Vodafone probeerd dit te verbeteren (dekkingen)).
SGSGebruiker
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Daar was ik al bang voor.Vind het echter wel een slechte zaak dat er geadverteerd wordt met 3.6 mbps terwijl je dit nooit haalt. Ik doe regelmatig speedtest en 1.5 mbps is echt de max haalbare....
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic