Karradolla

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Gebruik aantal MB's binnen EU met live-streaming

Mijn dochter verblijft op Tenerife ivm stage van school. Nu is haar opa overleden en willen wij de plechtigheid via een live-stream uitzenden zodat zij mee kan kijken met ons. Ze heeft besloten om niet terug te komen omdat het opnieuw afscheid nemen van iedereen als ze terug naar Tenerife moet te moeilijk zal zijn. Wij respecteren haar wijze besluit.

Nu heeft zij een bundel van 6GB, maar die is inmiddels al bijna weer op. Ik wil dan ook zorgen dat ze genoeg heeft om te kunnen kijken. Helaas is er in haar buurt geen betrouwbaar WiFi netwerk.

Kan iemand mij aangeven hoeveel GB ze minimaal nodig heeft om er zeker van te zijn dat ze alles mee kan kijken? Het geheel zal ongeveer 60 minuten gaan duren. Ik kan dan via Bloxx haar de benodigde GB's bezorgen.

Ik zou het op prijs stellen als iemand mij hierover kan informeren.

Groet,
Martin
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11782Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Karradolla
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Als eerst natuurlijk gecondoleerd met dit droevige nieuws.
Het is wel heel moeilijk om hier een antwoord op te geven omdat je ook afhankelijk bent van het netwerk in Tenerife en wat je gaat gebruiken om live te streamen. Gebruik je een iPhone met FaceTime Videogesprek dan is dit ongeveer 35MB die je er in twee minuten doorheen jaagt. Het dataverbruik bij WhatsApp met 1 minuut videobellen staat ongeveer gelijk aan het dataverbruik tussen de 4 en 5 MB maar er zijn uitschieters gemeten van 20MB perminuut . Dit is en blijft echt heel erg moeilijk!

Via een Blox extra data EU opvragen kan met 1GB, 3GB, 5GB en 10GB. Ik zelf zou dan gewoon kiezen voor de 10GB.
Belangrijk om te weten:

  • BloX Extra Data EU wordt automatisch verlengd. Zet je 'm stop? Dan wordt de BloX aan het einde van de maand uitgezet.
  • Je betaalt de kosten voor je BloX via je maandelijkse rekening.
  • Je kunt meerdere verschillende BloX tegelijk aan hebben staan, maar je kunt de BloX maar 1x per maand aanzetten.
  • Je gebruikt eerst de MB's van je standaard databundel, daarna het tegoed van de BloX Extra Data EU.
  • BloX op? Dan betaal je een buitenbundeltarief van € 2 per 200 MB.
  • Je krijgt het volledige tegoed van de BloX tot het einde van de maand. Ongeacht op welke dag van de maand je de BloX Extra Data EU aanschaft.

Ik heb een Dataverbruik tool gevonden op deze pagina, daarin kan je zien als je aangeeft 60 minuten video gaat streamen dat je dan zeker 10,9GB kwijt bent. Lees de pagina maar eens goed door, dan kom je een heel eind met info.

Sterkte gewenst en hoop dat ik hiermee jullie heb kunnen informeren.

Bekijk in context

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 11782Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Karradolla
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Als eerst natuurlijk gecondoleerd met dit droevige nieuws.
Het is wel heel moeilijk om hier een antwoord op te geven omdat je ook afhankelijk bent van het netwerk in Tenerife en wat je gaat gebruiken om live te streamen. Gebruik je een iPhone met FaceTime Videogesprek dan is dit ongeveer 35MB die je er in twee minuten doorheen jaagt. Het dataverbruik bij WhatsApp met 1 minuut videobellen staat ongeveer gelijk aan het dataverbruik tussen de 4 en 5 MB maar er zijn uitschieters gemeten van 20MB perminuut . Dit is en blijft echt heel erg moeilijk!

Via een Blox extra data EU opvragen kan met 1GB, 3GB, 5GB en 10GB. Ik zelf zou dan gewoon kiezen voor de 10GB.
Belangrijk om te weten:

  • BloX Extra Data EU wordt automatisch verlengd. Zet je 'm stop? Dan wordt de BloX aan het einde van de maand uitgezet.
  • Je betaalt de kosten voor je BloX via je maandelijkse rekening.
  • Je kunt meerdere verschillende BloX tegelijk aan hebben staan, maar je kunt de BloX maar 1x per maand aanzetten.
  • Je gebruikt eerst de MB's van je standaard databundel, daarna het tegoed van de BloX Extra Data EU.
  • BloX op? Dan betaal je een buitenbundeltarief van € 2 per 200 MB.
  • Je krijgt het volledige tegoed van de BloX tot het einde van de maand. Ongeacht op welke dag van de maand je de BloX Extra Data EU aanschaft.

Ik heb een Dataverbruik tool gevonden op deze pagina, daarin kan je zien als je aangeeft 60 minuten video gaat streamen dat je dan zeker 10,9GB kwijt bent. Lees de pagina maar eens goed door, dan kom je een heel eind met info.

Sterkte gewenst en hoop dat ik hiermee jullie heb kunnen informeren.
Karradolla
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Energieboy,

Bedankt voor je steunbetuiging. En zeker bedankt voor je info. Ik ga de link straks even goed bestuderen! En kom er dan vast en zeker wel uit.

De 10Gb bundel had ik idd ook al in gedachten.

Fijne avond en wellicht tot horens

groet,
Martin
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic