Hoi
Johnbob,
Zoals je zegt, als ze je bellen dan heb je daar niet zoveel problemen mee. Het is juist wanneer je mensen gaat terug bellen, dan kan je wel eens voor hoge kosten komen te staan. Dat wat jij hebt gedaan is echt het beste. Ophangen, nummer blokkeren en hier even melden. Dit nummer zal je dan ook niet meer bellen, het toestel zal deze tegen houden.
Verdere adviezen ken ik je niet geven, misschien andere klanten op deze Community. Wat er allemaal vandaag de dag kan is veel, maar wat je nu is overkomen geeft geen schade aan je telefoonnota of iets. Mocht je daar toch niet gerust over zijn, controleer in de loop van de dag even je data en gesprekskosten in je My Vodafone. Je hoeft je ook geen zorgen te maken met Internet bankieren, volgens de banken
(niet mijn uitspraak). Dit zou heel goed beveiligd zijn met je iMei nummer en je eigen 06 nummer en met 1 zo'n belletje heb je daar ook geen last van. Alleen als je een mailtje hebt gekregen wat je wil openen met een bestand erin, dat kan wel eens gevaar opleveren (vooral bij Android toestellen).
Tips? Als je ook Ziggo hebt dan krijg je als het goed is Ziggo Safe Online. Deze kan je op je mobiel installeren en dan ben je een stukje veiliger. Maar er bestaan voor de Android wel meer app's die je beveiligen tegen inbreuk. Voor de iPhone ken ik geen beveiliging app's, die zijn er wel maar volgens Apple niet nodig.
Ik hoop dat je er iets aan hebt en dat er nog andere klanten hier hun ervaring willen melden. In ieder geval bedankt voor het melden, als een moderator van Vodafone je bericht ziet kunnen ze misschien het nummer markeren en zien of er niet teveel door gebeld gaat worden. Maar dat laatste weet ik niet, dit is maar een idee van mij zelf, het zou wel mooi zijn als Vodafone dat doet en dan het nummer voor iedereen blokkeert, dat helpt andere ook weer van deze lastpakken af
🙂