PrinceR

Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Galaxy S6 Edge Plus; bevroren touchscreen na activatie foto app met dubbele tap Home button

Het touchscreen van mijnS6 edge plus bevriest, 10dagen na aankoop, na activatie van de foto app m.b.v. dubbele tap op de home button.
Toestel is aangeschaft in een Vodafone store. Geen schade door val acties en niet nat (direct of indirect) geworden, wel veelvuldig gebruikt voor foto en video opname.

Er is geen input meer mogelijk via touchscreen.
Hardware buttons werken nog wel.
Bij aanraking van het scherm verschijnt er een blauwe horizontale lijn op het scherm wat als een scanner lamp op en neer beweegt.
Enige mogelijkhed is een Softreset m.b.v. de powerbutton i.c.m. volume down button
Hard reset (powerbutton i.c.m. volume up button) reageert ook niet.

Na een reboot reageert het touchscreen nog steed niet.

Videovoorbeeld van issue

Zijn er meer mensen die dit ervanren, wat is een oplossing voor dit issue?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
PrinceR
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Het probleem is door oplossende partij aangepakt met een reset en software update.
Na teruggave heeft het probleem zich niet meer herhaalt en (b)lijkt het verholpen.

Bekijk in context

7 Reacties 7
patjuhw

Gedreven Raadgever
  • 226Posts
  • 10Oplossingen
  • 70Likes
beste helaas heb ik hier geen ervaring mee maar de combinatie van dat je touchscreen niet reageert en de streek die door het beeld heen beweegt lijkt het mij een software matig probleem aangezien je scherm gewoon nog intact is en er voor de rest niks mee is gebeurd zoals je aan gaf

ik weet niet of er bij jou in de buurt een samsung repait centre zit maar anders kan je daar even langs gaan om hun er naar te laten kijken en anders denk ik toch dat die evt opgestuurd moet worden voor reparatie een samsung repair centre vind je via de volgende link http://www.samsung.com/nl/support/servicelocation/

heb jij toevallig ervaring met dit probleem
patjuhw

Gedreven Raadgever
  • 226Posts
  • 10Oplossingen
  • 70Likes
nog even een vraagje was op het moment van het filmpje het toestel soms erg warm geworden want ook dan wil het touchsceen wel een weigeren te werken heb ik ooit is gelezen ergens en ze gaven toen als tip om hem dan 10 minuten in de koelkast te leggen
patjuhw

Gedreven Raadgever
  • 226Posts
  • 10Oplossingen
  • 70Likes
ik vermoed nu idd ook een hardware matig probleem daarom vroeg ik ook of die toevallig warm was geworden want dat heeft ook met de hardware te maken

maar goed hou ons op de hoogte hoe het gaat verlopen met je s6 edge plus
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hai !

Hoe is het inmiddels met je Galaxy S6 Edge? Is het probleem al gefixt?
We hoen het graag van je terug.

Fijne avond.
PrinceR
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Het probleem is door oplossende partij aangepakt met een reset en software update.
Na teruggave heeft het probleem zich niet meer herhaalt en (b)lijkt het verholpen.
Anonymous
Niet van toepassing
Goed om te lezen dat het verholpen is. Mocht je in de toekomst vragen hebben dan weet je ons te vinden.
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Topic gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic