Moon

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Galaxy S2 gaat niet meer aan

Mijn Samsung Galaxy S2 gaat niet meer aan. Vanmorgen moest ik al opnieuw opstarten met pincode. 3 uur later is het toestel geblokkeerd door My vodafone, alsof de telefoon gestolen is. Er zijn nog spelletjes op gespeeld en daarna zwart scherm. gaat niet meer aan en reageert nergens meer op. Heeft iemand tips. Toestel is net 5 maanden oud
14 Reacties 14
WilbyS

Meedenker
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Hallo Moon,

Wellicht kun je proberen om een zogenaamde soft-reset te doen, waarbij het besturingssysteem opnieuw wordt gestart.
Je kunt dit doen door de home + power + volume omhoog knopen teleglijk in te drukken, waarna je een menu te zien krijgt.

Kies daarna "reboot system now". Het toestel wordt dan opnieuw gestart. Dit kan vaker het probleem verhelpen.
Zorg er wel voor dat de batterij is opgeladen, het kan namelijk ook zijn dat de batterij leeg was, waardoor hij niet meer opstartte.

Via deze link, kun je meer informatie vinden over het reboot menu.


Moon
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
helaas soft reset doet niets.
Moon
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
gegeven oplossing werkt niet . Heb de telefoon al de hele tijd aan de lader, maar zie niet dat hij oplaad ook dat wordt niet aangegeven.
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Dan zit er spijtig genoeg toch niets anders op dan hem aan te bieden voor reparatie. 
 
Neem de aankoopbon even mee naar de winkel voor de zekerheid.
 
 
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Martin schreef:
Dan zit er spijtig genoeg toch niets anders op dan hem aan te bieden voor reparatie.

Neem de aankoopbon even mee naar de winkel voor de zekerheid.


Wat Martin aangeeft klopt, dit is inderdaad nog de laatste stap die je nog kunt doen om te kijken wat er mis is met je toestel. Dit kun je gewoon bij een Vodafone winkel doen.
Moon
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
pff net naar de winkel geweest voor mijn samsung S2. Nu zeggen ze tot mijn verbazing lijkt op een "logeetje". Mijn simkaart had wat lijkt op een soort condens. Ik ben ontzettend zuinig op mijn S2, Heb een extra harde achterkant gekocht en een beschermhoes. In de buurt van water kom ik niet. Ik zeg kan echt niet. Hij zegt het llijkt er wel op. En nu... Gaan ze kijken wat er aan de hand is. Is het waterschade "wat echt niet kan" dan moet ik kosten betalen. Toestel is nog maar 5 maanden oud. Ben toch wel enigzins boos..
Moon
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Toch wel teleurgesteld in de service. Telefoon is defect door vocht. Heb telefoon mee met hardlopen. Is Samsung dusdanig slecht dat dit niet eens kan. Wordt naar huis gestuurd met een defect toestel van 5 maanden oud. We kunnen niets voor u doen. Geen service. Ben behoorlijk teleurgesteld in Vodafone
Jessehuiskens

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb precies hetzelfde '' gezeik '' 
Ook ik ben niet in de buurt geweest van water, en toch is er vochtschade te zien wat mij ook niet logisch lijkt.
 
Je kunt het toestel opsturen voor een 2e reparatie opsturen, dan komt die bij iemand anders terrecht, misschien dat die dan wel word gerepareerd.
 
Anders zou ik je aanraden om het bij een ander bedrijf te laten doen dan pro assist, want bij pro assist liggen de bedragen nogal hoog.
 
 
Jesse
Moon
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb je een adres waar ik het toestel heen kan sturen. Vind de service echt beneden peil. Je neemt een tweejarig abonnement, toestel defekt na 5 maanden door "vochtschade". Slechte service en "wij begrijpen het, maar kunnen niets voor u doen want u heeft geen verzekering"  dat is geen service. Het mag toch echt niet zo zijn dat een beetje transpiratievocht, want iets anders kan het niet zijn dusdanig effect heeft op een toestel, Heb het toestel altijd beschermd en vind de vochtschade dusdanig discutabel. Ga zeker een klachtbrief schrijven naar Vodafone en radar, consumentenbond. Je betaald je blauw aan abonnementskosten maar service....
Jessehuiskens

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Er zijn redelijk wat reparatie centrum's te vinden.
 
Ik heb gehoord dat er in elst (gld) een goede zit.
 
 
Ik vind het ook slecht dat de reden vochtschade gebruikt word.
Ook ik stap naar de consumenten bond er mee, niet voor niets lid.
 
Hopelijk word er nog een keer gedaan aan dat zooitje..
 
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Even ter verduidelijking:
 
Dat je Vodafone op zich aanspreekt is terecht, zij zijn voor jou je eerste contactpunt.
 
Vergeet daarbij echter niet dat Vodafone niet de reparatie uitvoert. Vodafone stuurt je toestel naar een door fabrikant X (Samsung, HTC, Apple, Sony-Ericsson, etc) goedgekeurde reparatiedienst, en die dienst handelt de reparatie in samenspraak met fabrikant X uit.
 
Inhoudelijk kan Vodafone dus niets anders dan je klacht aanhoren en doorzetten, maar invloed op de afhandeling daarvan is er nauwelijks. Dat is iets dat in handen ligt van de reparateur en fabrikant X.
 
Het blijft natuurlijk vreselijk lastig als je eenmaal in de situatie die jullie beschrijven zit. Maar er is inderdaad ook een andere kant van de medaille: Geen hond kijkt er vreemd van op dat er bij vochtschade aan bijvoorbeeld het toetsenbord van een laptop wordt gezegd dat dat buiten de garantie valt. Bij een telefoon schijnt echter iedereen dat plots wel vreemd te vinden.
 
En eerlijk is eerlijk: Juist voor dat soort zaken (vocht, vallen, stoten) wordt er een verzekering aangeboden. Als jij besluit die niet te nemen en vervolgens krijg je wel met zo'n geval te maken, tja.......je frustratie kan er hoog van oplopen, maar heb je werkelijk recht van spreken als je er voor gekozen hebt om je niet tegen dat risico te verzekeren terwijl het wel kon? 
Ik heb het hierbij natuurlijk niet over de enkele gevallen waarbij er iets incorrects gerapporteerd wordt door de reparateur, maar dat zijn er inderdaad echt maar enkelen. Bij een geval van vochtschade komt de reparateur niet voor niets altijd ook met foto's ervan aandragen.
 
Kortom, als je 100% zeker bent dat er geen vochtschade is, vraag zo'n expertise aan (second opinion), maar als hij er wel is, steek dan ook deels de hand in eigen boezem en schuif het niet bij een partij die niet eens dat oordeel velt in de schoenen.
Moon
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hand in eigen boezem steken? Pardon. De laatste reaktie is echt niet normaal. Ik ben bij de vodafone winkel geweest en daar heeft de "reparateur" geconstasteerd vochtschade. Ik weet 100% van mijzelf dat er geen water in de buurt van mijn toestel is geweest. Heb het toestel mee met hardlopen en dat kan de enigste reden zijn. Het toestel is dus helemaal niet naar Samsung geweest. Beter eerst goed navragen voordat je een dusdanige reaktie plaatst. IK neem geen verzekering omdat ik VAN MIJZELF overtuigd ben dat ik zuining met mijn telefoon ben.... Belachelijke reaktie.
Thorgar

Stamgast
  • 65Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Hey Moon,
 
Wat Martin aangeeft is wel correct.
Vochtschade kan heel snel opgelopen worden.
Transpiratie vocht, ruimtes met een hoge luchtvochtigheid maar ook tijdens het bellen kan asem ervoor zorgen dat er vocht in je telefoon komt.
Ik ben ook altijd heel zuinig met mijn telefoons maar dit is me meer dan eens overkomen.
En je telefoon hoeft niet persé opgestuurd te worden, ik weet dat er in een aantal winkels in Nederland personeel staat van zo'n reparatiebedrijf wat door Vodafone is ingehuurd zoals hier in Groningen bijvoorbeeld het geval is.
Het kan dus zijn dat je in een winkel bent geweest waar ze zo'n man/vrouw in dienst hebben.
Jannette

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
Ik heb net ook een bericht gepost op dit forum en zie dat jij hetzelfde hebt! Vocht krijg ik ook te horen en je wordt naar huis gestuurd...toetstel is 4 maanden oud!!! Normaal gebruikt!!! Had na 4 dagen al dat hij niet meer aanwilde en toen hebben ze nieuwe batterij geplaatst en nu zeggen ze vocht en valt niet onder de garantie! Belachelijk dat dit kan bij normaal gebruik en na 4 maanden!!!...en ja, de service van Vodafone is ver te zoeken...ook in mijn geval.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic