Even ter verduidelijking:
Dat je Vodafone op zich aanspreekt is terecht, zij zijn voor jou je eerste contactpunt.
Vergeet daarbij echter niet dat Vodafone niet de reparatie uitvoert. Vodafone stuurt je toestel naar een door fabrikant X (Samsung, HTC, Apple, Sony-Ericsson, etc) goedgekeurde reparatiedienst, en die dienst handelt de reparatie in samenspraak met fabrikant X uit.
Inhoudelijk kan Vodafone dus niets anders dan je klacht aanhoren en doorzetten, maar invloed op de afhandeling daarvan is er nauwelijks. Dat is iets dat in handen ligt van de reparateur en fabrikant X.
Het blijft natuurlijk vreselijk lastig als je eenmaal in de situatie die jullie beschrijven zit. Maar er is inderdaad ook een andere kant van de medaille: Geen hond kijkt er vreemd van op dat er bij vochtschade aan bijvoorbeeld het toetsenbord van een laptop wordt gezegd dat dat buiten de garantie valt. Bij een telefoon schijnt echter iedereen dat plots wel vreemd te vinden.
En eerlijk is eerlijk: Juist voor dat soort zaken (vocht, vallen, stoten) wordt er een verzekering aangeboden. Als jij besluit die niet te nemen en vervolgens krijg je wel met zo'n geval te maken, tja.......je frustratie kan er hoog van oplopen, maar heb je werkelijk recht van spreken als je er voor gekozen hebt om je niet tegen dat risico te verzekeren terwijl het wel kon?
Ik heb het hierbij natuurlijk niet over de enkele gevallen waarbij er iets incorrects gerapporteerd wordt door de reparateur, maar dat zijn er inderdaad echt maar enkelen. Bij een geval van vochtschade komt de reparateur niet voor niets altijd ook met foto's ervan aandragen.
Kortom, als je 100% zeker bent dat er geen vochtschade is, vraag zo'n expertise aan (second opinion), maar als hij er wel is, steek dan ook deels de hand in eigen boezem en schuif het niet bij een partij die niet eens dat oordeel velt in de schoenen.