Ties

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

GPS HTC One X problemen

Hebben er meer mensen last van dat het GPS signaal niet constant is?
Bij mij wandelt deze, is wel iets minder geworden na updtae 4.0.4 maar is nog niet weg....
Hij ziet 7 sattelieten, dus dat is genoeg, maar met navigatie is hij vaak de weg kwijt.
Ik heb op aanraden van Vodafone LOCATIE al opnieuw geinstaleerd maar helpt niet.
In de Vodafone winkel zeggen ze dit probleem niet te kennen.....
 
Wie heeft dit ook of nog mooier, heeft de opllosing !!
12 Reacties 12
Ties
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Voor de duidelijkheid, ik rij op de gele weg, en ben niet in de berm geweest :@
 

mickey32

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb hetzelfde probleem, ook na de update naar 4.04 niet verholpen. Wat het navigeren ontzettend verbeterd is het uitzetten van je WIFI als je GPS aan staat. Ik kan op die manier redelijk navigeren. @ Ties: welk programma gebruik je in dit screenshot? Verder is er een hoop informatie over dit onderwerp te vinden op het forum van xda:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1594281&page=1
 
Het is verder toch een hardware probleem, wat betekend dat als je het helemaal opgelost wilt hebben je je telefoon op moet sturen 😞
Ties
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Met update 4.0.4 is het wel iets beter geworden....
Ik gebruik My Tracks....kun je de rit opnemen en later weer terugkijken in Googlemaps...
Met mijn vorige telefoon(Desire) kon ik zelfs zien waar ik ingehaald had, zo strak....
 
Franco

Stamgast
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Ik moet zeggen heb al een aantal keer met Locations van HTC gewerkt en kwam steeds op de goede plaats uit.
Gelukkig heb ik niet zoveel problemen daarmee.
Maar ik heb het nog niet echt intensief gebruikt moet ik toegeven.
Dit was overigens voor de 4.04 update, dus ik ga er vanuit dat het nu nog beter zou moeten zijn.
 
koot

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook problemen met mijn GPS.
In het begin toen ik mij HTC one X net had reed ik volgens mijn telefoon constant in het weiland naast de snelweg. Snelheden klopte ook niet. Maar nu sinds een week of 3 doet hij helemaal niets meer. Hij kan GPS signaal helemaal niet meer vinden. HTC aan de lijn gehad en softreset geprobeerd hardreset geprobeerd en niets werkt. "Ja stuur hem dan maar op" krijg je dan te horen. Een telefoon die net 2 weken oud is en dan al gelijk opsturen voor reparatie en dan ook nog is minimaal 2weken zonder de telefoon zitten vind in echt te belachelijk. En een leentoestel van HTC of vodafone zit er ook niet in ondanks dat ik wel een verzekering bij mijn toestel heb genomen.
 
Een oplossing heb ik helaas niet. Als er iemand wat weet hoor ik het wel graag. Als je googelde kom je het probleem behoorlijk vaak tegen.
 
 
Ties
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Proberen: bij instellingen, locatie opnieuw instaleren
Toestel in vliegtuigmodus zetten en opnieuw opstarten.
Vliegtuismodus weer uit en maps aanzetten en de telefoon een uurtje met rust laten om positie te bepalen......
Is bij mij daarna iets verbeterd....
mickey32

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Eindelijk opgelost dit probleem. Werd bij mij de laatse weken erger en erger, had zelfs in mijn auto geen bereik meer. Vond vandaag dit bericht op het XDA forum (een van de laatste posts):
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1509115/last//gps%2Cprobleem%2Cone%2Cx

Heb de contactpunten niet gesoldeerd maar omgebogen. Ik heb nu perfect ontvangst en nauwkeurige positie. Moet de WIFI nog wel steeds uitzetten.

Succes ermee! 
mickey32

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Update: ik heb nu 2 weken geleden de connectors van de gps antenne iets verbogen, en het resultaat is nog steeds verbluffend! De GPS werkt als een trein met en zonder WIFI aan! Ik kan deze relatief eenvoudige ingreep iedereen aanbevelen. Is altijd beter dan je toestel een x aantal weken kwijt te zijn...
streep29

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Probleem schijnt te zitten in het slechte kontakt wat de behuizing maakt met de telefoon zelf. Ik heb gps checker erop gezet, en krijg verbinding als ik tegen de achterkant van de telefoon druk uitoefen.Laat ik los, valt het signaal weer weg.....Ik heb op internet wel gezien hoe je dat kan verhelpen, maar dan moet je de foon open maken, en gaan lopen solderen.....heb ik geen zin in, dus ik heb zojuist met de ks gebeld, en stuur 'm ter reparatie...
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
@mickey & streep: kijk, dat zijn nog eens goede tips!

Ik voel me wel verplicht als VF mederwerker nog even de disclaimer te geven: als je zelf sleutelt aan een toestel verlies je de garantie. Dus ik raad altijd aan om hem dan ter reparatie te sturen.

Zorg er dan wel voor dat mijn collega in de winkel die de probleembeschrijving maakt er expliciet bij zet wat jullie ontdekt hebben.
Als ik tweakers zo lees is het probleem bekend bij HTC en als het goed is dus ook bij onze reparateur. Maar better safe than sorry toch?

maxberendsen

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik had ook een probleem met de GPS. Ben ermee naar de Vodafone winkel in den Bosch gegaan en heb deze na 1 week gerepareerd en wel terug gekregen. GPS doet het nu uitstekend.
Prima service
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
Hey maxberendsen,

Super, dat is goed om te horen 😄
Fijn dat je tevreden bent over onze service.
Als we je nog ergens anders mee kunnen helpen dan horen we het natuurlijk graag van je.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic