Bij mijn vorige Vodafone abonnement had ik een echt een super deal waarbij ik een datalimit van maarliefst 10gb had. Veel te veel natuurlijk, maar kon heerlijk zorgeloos internetten en daarbij kon ik doodleuk een 4G BloX activeren. In mijn omgeving is nog geen 4G maar het is een fijn idee om er alvast klaar voor te zijn. Nu heb ik eind 2013 mijn abonnement telefonisch verlengt, omdat de 10gb actie voorbij was heb ik nu moeten settelen met 3,5Gb voor een vergelijkbaar bedrag. Geen probleem, nog steeds meer dan genoeg voor mij. Helaas was mij (begrijpelijk) niet verteld dat bij mijn nieuwe abonnement mijn 4G optie zou komen te vervallen! Nu komt zeer binnenkort 4G van Vodafone in mijn buurt beschikbaar en zou graag gebruik maken van alle voordelen van 4G zoals ik voorheen kon, maar zit nu dus met de gebakken peren en voel me best wel gedupeerd hierdoor. Mijn vraag is vooral wáárom kon ik met mijn vorige abonnement wél een 4G BloX activeren en nu niet meer? "Ja, omdat de voorwaarden zijn verandert" maar dat snap ik natuurlijk ook wel... Als ik nu 4G wil gebruiken wordt ik dus gedwongen om naar RED over te stappen en indien ik dan een vergelijkbaar datalimiet wil wordt ik verplicht heel veel tot onbeperkt aantal minuten en sms'jes afnemen, plus meer dan het dubbele van mijn abonnement gaan betalen. Waarbij ik bij mijn vorige abonnement een blox van 2,50 per maand kon activeren zonder verdere verplichtingen. Ik snap dat er geld verdient moet worden maar ik voel me op deze manier wel erg benadeelt als trouwe klant die besloten had te verlengen...