Wouttt

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Géén mogelijkheid voor 4G BloX bij nieuwere Bel+SMS+Web abonnementen

Bij mijn vorige Vodafone abonnement had ik een echt een super deal waarbij ik een datalimit van maarliefst 10gb had. Veel te veel natuurlijk, maar kon heerlijk zorgeloos internetten en daarbij kon ik doodleuk een 4G BloX activeren. In mijn omgeving is nog geen 4G maar het is een fijn idee om er alvast klaar voor te zijn. Nu heb ik eind 2013 mijn abonnement telefonisch verlengt, omdat de 10gb actie voorbij was heb ik nu moeten settelen met 3,5Gb voor een vergelijkbaar bedrag. Geen probleem, nog steeds meer dan genoeg voor mij. Helaas was mij (begrijpelijk) niet verteld dat bij mijn nieuwe abonnement mijn 4G optie zou komen te vervallen! Nu komt zeer binnenkort 4G van Vodafone in mijn buurt beschikbaar en zou graag gebruik maken van alle voordelen van 4G zoals ik voorheen kon, maar zit nu dus met de gebakken peren en voel me best wel gedupeerd hierdoor. Mijn vraag is vooral wáárom kon ik met mijn vorige abonnement wél een 4G BloX activeren en nu niet meer? "Ja, omdat de voorwaarden zijn verandert" maar dat snap ik natuurlijk ook wel... Als ik nu 4G wil gebruiken wordt ik dus gedwongen om naar RED over te stappen en indien ik dan een vergelijkbaar datalimiet wil wordt ik verplicht heel veel tot onbeperkt aantal minuten en sms'jes afnemen, plus meer dan het dubbele van mijn abonnement gaan betalen. Waarbij ik bij mijn vorige abonnement een blox van 2,50 per maand kon activeren zonder verdere verplichtingen. Ik snap dat er geld verdient moet worden maar ik voel me op deze manier wel erg benadeelt als trouwe klant die besloten had te verlengen...
25 Reacties 25
Dennusch

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik ben me ervan bewust dat ik naar een Red variant toe kan. Het punt is dat dit niet voor een redelijk meerprijs kan. Ik heb nu 100 belminuten en 3,5 gb data voor 24,13 per maand. Hierbij is vooral de data belangrijk waarbij ik minimaal 2 gb per maand nodig heb. Dan gaat de nieuwe situatie worden:
Red Essential = 44 euro
1gb extra = 10 euro
Totaal 54 euro.

Kortom, voor hetzelfde +4G ga ik van 24 euro per maand naar 54 euro per maand! Daarbij zit ik aan mijn huidige abonnement vast tot november 2015. (overigens onder andere voorwaarden dan mij verkocht via telemarketing, maar dat is een andere discussie).
Het voelt dan ook voor mij als bijzonder oneerlijk dat andere klanten voor 2,50 per maand extra wel 4G kunnen krijgen.
Wouttt
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij deze sluit ik me dan weer helemaal aan bij Dennusch. Hij slaat de spijker op zijn kop.

Waarom andere wel, maar wij niet?

Ik heb daarentegen wel 't geluk maar een 1 jarig abonnement te hebben genomen. Zo kan ik binnen een paar maanden al overstappen naar een provider met betere voorwaarden. Door dit soort praktijken bindt Vodafone klanten helemaal niet natuurlijk...
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @Wouttt & @Dennusch ,
Ik snap jullie punt wel alleen moeten we hierin ook realistisch blijven. Daar waar mogelijk, kun je bij ons 4G toevoegen, maar het kan gewoon niet op alle oude abonnementen geïmplementeerd worden.
Zie het een beetje als de autobranche, van sommige modellen zijn ook niet meer alle onderdelen te verkrijgen. Als je dan een reparatie wil uitvoeren dan wordt het een lastige klus;)
Wouttt
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Top hoor, dan ben ik toch wel héél erg benieuwd wat de technische drempel is die Vodafone weerhoudt om onze abonnementen van nog geen jaar oud te voorzien van een 4G BloX optie. Er komt in ieder geval geen enkel "onderdeel" of iets dergelijks bij kijken. Ik kan me zelfs niet voorstellen dat het meer is dan een aanpassing in een database van Vodafone. Natuurlijk moet er ergens een grote baas hier toestemming voor geven, maar die zit hier niet op 't forum en wil ons veel liever onze rekening zien verdubbelen. Dat recht hebben ze helaas wel. Wat mij vooral stoort is dat abonnementen ouder dan de onze deze optie krijgen en nieuwere ook nog eens. Zelfs prepaid gebruikers krijgen het maar wij nèt niet. Bij deze "abonnementen" hebben ze deze "onderdelen" zogenaamd dus wel liggen, maar wij hebben pech?

Laten we daarom inderdaad wel realistisch blijven, het is geen kwestie van niet kunnen, maar een kwestie van niet willen. Niet bij jullie moderators hoor en ook niet bij de andere hartstikke gepassioneerde medewerkers daar bij Vodafone. Jullie doen het echt helemaal top, ga zo door. De grote bazen daarboven daarentegen, die lijken het "onderdeel" helaas niet te willen leveren... Maar ik laat me niet als een van de paar weinige uitknijpen voor 4G...
Dennusch

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Eigenlijk is het heel duidelijk waarom Vodafone (nog) niet alle klanten toegang geeft tot 4G. Op het moment is de capaciteit gewoon nog niet voldoende. Daarom maakt Vodafone keuzes. Nieuwe klanten bied je dan natuurlijk 4G waarmee je ze binnen kan halen. Oude klanten van voor maart 2013 wil je kennis laten maken met 4G zodat ze weer gaan verlengen bij Vodafone. Klanten zoals ik die in november 2013 hebben verlengd zijn over het algemeen toch wel voor de komende anderhalf jaar binnen (bij 2-jarig contract), dus hoef je geen 4G aan te bieden. 4G is gewoon veel interessanter voor potentieele nieuwe klanten of verlengers. Hetzelfde geldt natuurlijk voor prepaid, die klanten kunnen elk moment weg gaan en die moet je dus wel 4G aanbieden.
Ik houd in ieder geval er vertrouwen in dat op een gegeven moment alle klanten toegang kunnen krijgen tot 4G zodra de capaciteit dat aan kan. Op het moment ben ik overigens prima tevreden over 3G, maar ik ben gewoon benieuwd naar 4G en ik heb nu een toestel die dat aan kan.
Wouttt
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Daar zit zeker wat in @Dennusch . Als het waar is dat Vodafone zo denkt en dat ik daardoor over een paar maanden ga verlengen, vergissen ze zich lelijk door dit soort grapjes. Ik ben heel benieuwd of Vodafone hier binnenkort nog op zal terugkomen, maar ik zie het donker in.

Ik heb al ongeveer 2 jaar een telefoon met 4G toegang en voordat ik verlengd had heb ik daar ook gebruik van kunnen maken in sommige plaatsen. Heerlijk snel, in veel gebieden zelfs sneller dan de meeste wifi netwerken. Als je dan terug komt op slecht 3G bereik of zelfs vele plekken GPRS, dan sta je soms echt te tandenknarsen. Zeker als je dan op de Vodafone site ziet dat op die plekken gewoon 4G dekking is...
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic