SanderH86

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Foutmelding 504

Hallo,
 
 
Sinds gisteren heb ik de app 'Sunny Solar PV log'. Deze applicatie leest opbrengstgegevens uit van een zonnepanelen-installatie, kan deze gegevens zichtbaar maken op mijn HTC Desire S en deze doorsturen naar www.pvoutput.org.
 
Het doorsturen naar www.pvoutput.org gaat goed als ik mijn telefoon via usb-kabel aansluit op de pc. Echter als ik de data wil versturen via mobiel internet krijg ik de volgende foutmelding: 'Upload failed, Status Code:504'
 
Ik heb contact gehad met de maker van deze app en hij vertelde mij dat deze app op alle mogelijke manieren de data moet kunnen uploaden (WLAN/USB/mobiel internet/etc). Hij heeft zelf geen problemen met uploaden van zijn data via mobiel internet (Vodafone UK).
 
Volgens hem heb ik mogelijk een instelling op mijn telefoon verkeerd staan, of is er mogelijk iets geblokkeerd binnen het netwerk van Vodafone NL. Zie ook: http://pcsupport.about.com/od/findbyerrormessage/a/504error.htm
 
Kan iemand mij vertellen welke instelling ik moet aanpassen, of is er iets anders aan de hand?
 
 
Al vast heel erg bedankt. Het zou voor mij een groot voordeel zijn als ik deze app kan gebruiken met mobiel internet!
 
 
Met vriendelijke groet,
Sander
 
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
remcof

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Het lijkt erop dat het probleem is opgelost! Kan nu mobiel pvoutput bereiken.
 
 

Bekijk in context

14 Reacties 14
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Een 504-error wordt normaliter altijd door een server gegenereerd en verstuurd. Deze server wacht op input of een reactie van een andere server en krijgt deze niet. Nogmaals nadruk op "andere server", dus niet een client of een browser, wat jij bent.
 
Ik vermoed dan ook dat de ontwikkelaar nog eens met zijn hoster rond de tafel moet gaan zitten en logs door moet spitten. De andere mogelijkheid is dat hij zijn app zo ontworpen heeft dat die niet enkel als client functioneert, maar tevens als server. Dat zou je echter aan hem moeten vragen.
 
De basisregel is en blijft dat een 504-error een time-out tussen servers onderling is, niet tussen een client en een server.
SanderH86
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Martin,
 
 
Allereerst bedankt voor je antwoord.
Helaas is hiermee mijn probleem nog niet opgelost. Wat jij zegt, is het tegenovergestelde van wat de maker van de app zegt. Als ik zo vrij mag zijn citeer ik hem hier uit een email:
 
"My opinion is that the mobile data settings vodafone have installed on your phone are using a vodafone proxy server and it does not want to relay the data to pvoutput or is too slow."
 
Met andere woorden, volgens hem ligt het niet aan zijn application. Hij heeft er, zoals al aangegeven, zelf geen problemen mee bij Vodafone UK. Ik ben een leek op dat gebied: hoe kan het technisch gezien dat deze app bij vodafone UK "flawlessly" werkt, en bij Vodafone NL problemen geeft?
 
Ik heb het voor je nagevraagd: de app werkt alleen als client. Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
 
 
Alvast bedankt voor je antwoord.
 
 
Vriendelijke groet,
Sander
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Hallo Sander,
 
zet anders de proxy eens uit, dan zou je genoeg moeten weten. Dit zou je terug moeten kunnen vinden bij de APN-instellingen.
 
We horen het vervolg wel 😉
SanderH86
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Martin,
 
 
Ik heb het geprobeerd. Op mijn telefoon kon ik alleen de proxy-IP(192.168.251.150) en bijbehorende poort(8799) verwijderen.
Nadat ik dit gedaan had, hield ik helaas de foutmelding 504. Dit heeft dus geen invloed gehad.
 
Overigens zag ik bij de APN-instellingen dat "server" niet ingesteld was. Zou dat nog invloed kunnen hebben? 
 
 
Met vriendelijke groet,
Sander
 
 
 
Steef86

Raadgever
  • 171Posts
  • 14Oplossingen
  • 18Likes
HI Sander,
 
Server hoef je normaal niet in te stellen als je APN maar goed is ingesteld.
Doet voor de rest wel alles het?
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Misschien een hele vreemde gedachtegang, maar kan dit niet liggen aan welke APN of toegangspunt je gebruikt?

Vodafone gebruikt meerdere APN's live, office, web en dr zullen er vast nog wel wat zijn.

Bel ze anders eens, misschien dat het met jou APN niet werkt maar met een andere wel. Give it a try 😉
databeestje

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Waarschijnlijk is dit een out of date BOGON filter op 1 van de Vodafone routers. https://getsatisfaction.com/pvoutput/topics/ip_address_change_made_pvoutput_inaccessible_at_my_location#reply_7344979
 
Dit was bij Verizon Wireless (USA) ook het geval. Het BOGON filter is een lijst met nog niet uitgegeven netwerken, hier blokkeren providers normaliter toegang toe. Echter, het netwerk 106.187.0.0/18 is in februari 2011 toegewezen aan KDDI Japan. Hier zit de hoster linode.com. Een redelijk grote hoster in Azie.
 
Ik heb direct contact met zowel de Vodafone smartphone crew als de website eigenaar gehad.
- De website blokkeert geen IP addressen.
- De website geeft aan dat dit probleem ook voor klanten van VZW bestond.
- Het uit of aan zetten van de proxy maakt geen verschil.
- Het is niet gebonden aan OS, toestel of Abonnement.
 
De pvoutput.org website reageert op icmp, zou een netwerk engineer de bereikbaarheid van de site kunnen bevestigen?
 
traceroute to pvoutput.org (106.187.39.38), 30 hops max, 60 byte packets
1 91.227.27.76 (91.227.27.76) 1.419 ms 1.397 ms 1.378 ms
2edge-c2f.coltex.nl (91.227.27.41) 3.219 ms 3.219 ms 3.204 ms
3 139.156.72.237 (139.156.72.237) 3.194 ms 3.196 ms 4.225 ms
4 nl-asd-dc2-zsi-sg01-xe-1-3-0.kpn.net (139.156.113.156) 4.798 ms 4.795 ms 4.785 ms
5 nl-asd-dc2-ice-ir01.kpn.net (139.156.222.65) 16.024 ms 16.012 ms 12.204 m s
6 asd2-rou-1022.nl.eurorings.net (195.190.227.221) 5.945 ms 3.231 ms 3.217 ms
7 nyk-s1-rou-1001.US.eurorings.net (134.222.226.170) 88.744 ms 89.498 ms 89 .496 ms
8 134.222.249.238 (134.222.249.238) 86.100 ms 86.113 ms 86.117 ms
9 pax-brdr-01.inet.qwest.net (205.171.234.98) 163.242 ms 162.163 ms 164.321 ms
10 124.215.192.77 (124.215.192.77) 178.715 ms 178.695 ms 178.654 ms
11 pajbb001.kddnet.ad.jp (124.211.34.125) 163.169 ms pajbb002.kddnet.ad.jp (11 1.87.3.29) 173.275 ms pajbb001.kddnet.ad.jp (124.211.34.125) 162.446 ms
12 otejbb204.kddnet.ad.jp (203.181.100.177) 272.523 ms otejbb203.kddnet.ad.jp (203.181.100.5) 273.543 ms otejbb204.kddnet.ad.jp (203.181.100.177) 273.035 ms
13 cm-fcu203.kddnet.ad.jp (124.215.194.164) 272.089 ms cm-fcu203.kddnet.ad.jp (124.215.194.180) 266.231 ms cm-fcu203.kddnet.ad.jp (124.215.194.164) 275.115 ms
14 124.215.199.122 (124.215.199.122) 270.477 ms 267.280 ms 271.335 ms
15 li382-38.members.linode.com (106.187.39.38) 271.336 ms 269.973 ms 271.121 ms
remcof

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Vodafone
 
Gaan jullie aan bovenstaand probleem nog wat doen? Ik zit met hetzelfde probleem. Zowel via de app's om pvoutput.org uit te lezen en rechtstreeks via de browser lukt het niet. Krijg die foutmelding 504.
 
Via een andere provider (bv Tele2) lukt dit wel.
 
Dus gaarne een spoedige oplossing!
 
Alvast dank,
 
met vriendelijke groeten
Remco
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Hi iedereen,
 
Wauw, we gaan nu wel de diepte in... in ben hier niet heel erg bekend mee geef ik eerlijkheidshalve toe.
Wat ik denk, en vraag het even aan een van de mods, stuur ze een PM en vragen om meer hulp/informatie.
 
Er zijn geen netwerk engineers van Vodafone actief op het Forum voor zover ik weet.
Ik ben wel mening dat dit een interessante case is.
 
Give it a try!
 
 
 
Steef86

Raadgever
  • 171Posts
  • 14Oplossingen
  • 18Likes
Denk dat je hiervoor inderdaad meer bij een technisch team moet zijn van Vodafone dan bij de moderators en leden van de Smartphone Crew.
 
Al eens neergelegd bij de klantenservice? Dat zij dit eventueel overleggen met een technisch team.
remcof

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
De vraag met de verwijzing naar deze discussie neergelegd bij de klantenservice. Mij benieuwen wat eruit gaat komen.
 
Zo een beetje jammer zijn dat dit niet wordt opgelost.
remcof

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Het lijkt erop dat het probleem is opgelost! Kan nu mobiel pvoutput bereiken.
 
 
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
@remco,

Wát is de oplossing geweest. Ik denk dat andere gebruikers dat ook wel graag willen weten.

Thanks!
remcof

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
ehh, denk dat je dat aan je Vodafone collega's moeten maken. Zij hebben blijkbaar nu dat zgn BOGON filter op de routers geupdate zoals in 1 van de reacties hierboven als oplossing werd gegeven.
 
Op m'n telefoon heb ik iig niets aan hoeven passen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic