Ik gebruik Flash op mijn laptop en dat werkt prima als de internet verbinding via wat anders dan Personal Hotspot (tethering) gaat.
En het valt technisch gemakkelijk te blokeren door Vodafone door het mime-type van flash niet door te laten in de proxy die aktief is aan Vodafone kant.
Er is namelijk een proxy actief ! Die zit na bv photos te onderscheppen en het opnieuw te comprimeren en in een lagere kwaliteit door te geven. Dat is in beginsel een mooi ding, scheelt flink wat data-verkeer, maar het geeft wel aan dat Vodafone de data bewerkt en dingen er mee doet.
Het symptoon dat ik heb lijkt er verdacht veel op, er zijn geen foutmeldingen van flash, het wordt domweg niet geladen.
Ik heb inmiddels ook een chat gehad met een Vodafone medewerker, niet 100% uitsluitsel, maar het bevestigd wel mijn vermoeden dat Vodafone flash blokkeerd.
Mechteld: Oke ik verder nog navraag gedaan bij de technische afdeling, en bij Vodafone worden bepaalde webbrowsers geblokkeerd wanneer dit te veel mb vebruikt via een mobiele aansluiting. Dit is ook het geval bij jouw mobiele aansluiting van je iPad, waardoor ook via de hotspot deze browsers niet geopend kunnen worden.
Jij: ? 8 gb data abonnement, nog geen 6 gebruikt.
Mechteld: Ja dat weet ik, echter doet Vodafone deze browsers standaard blokkeren, om problemen te voorkomen. Deze kunnen niet gedeblokkeerd worden.
Nu is Flash geen 'bepaalde webbrowser' maar een plug-in voor webbrowsers, maar misschien dat het toch hieronder valt. En het valt ook wel te begrijpen, flash wordt veel voor streaming video gebruikt op webpagina's, en dat kan natuurlijk enorm veel traffic genereren.
Is er een technische support pagina wat die proxy van Vodafone nou precies doet?
Is die proxy optioneel? kan ik het uitzetten voor mijn verbinding?