Navi

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Fast Forward: Ook capaciteit erbij in voetbalstadions?

Hallo,
 
Ik ben een fanatiek voetballiefhebber en reis mijn club overal in Nederland achterna.
Nu is de capaciteit 2G/3G uitermate beroerd in stadions. Op het moment dat het stadion volloopt is het absoluut niet meer mogelijk om te internetten.
De laaste tijd is het smssen ook een probleem aan het worden. Deze komen altijd later aan of ik krijg ze met vertraging binnen. Bellen doe ik niet, men kan mij toch niet horen (dit heeft niks met capaciteit te maken).
 
Om even een voorbeeld te noemen (zonder te noemen van welke club ik hou :p) Via http://umtsmasten.nl/ ben ik erachter gekomen dat de 3G mast een behoorlijk eind van het Philips Stadion staat, terwijl er masten van andere providers zich op het dak bevinden.
 
In kleinere stadions zoals RKC Waalwijk en Excelsior is het nog redelijk om te doen.
 
Gaat het Fast Forward project er ook voor zorgen dat deze capaciteitsproblemen worden opgelost? Ik hoor er namelijk ook meerdere mensen over klagen.
 
 
 
 
2 Reacties 2
Anoeska6

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
We proberen ten alle tijden de dekking zo optimaal mogelijk te krijgen. Echter kan er overbelasting zijn wanneer er veel mensen op een locatie zijn. Hier kunnen we helaas vrij weinig aan doen. Het kan dus inderdaad zo zijn dat smsen daardoor later aankomen. Het maakt dus niet uit of een mast dan midden in het stadion staat of ernaast. Ben ik natuurlijk toch benieuwd naar welke club jij gaat, want blijkbaar hebben ze erg veel fans 😉
Navi
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als het stadion een capaciteit heeft van 36.500 en je weet dat het meerendeel een smartphone heeft dan kan er toch net als bij festivals een capaciteitsuitbreiding gemaakt worden?
 
In elk groot stadion bestaat dit probleem.
 
Voetbal is volksport nummer 1, daar zouden mobiele providers rekening mee moeten houden.
 
Als ik trouwens mijn SE Mini omzet naar 2G kan ik wel smssen maar dat lijkt me geen oplossing. Heb dit afgelopen zondag eens geprobeerd. Ik wil namelijk gewoon kunnen whatsappen met mensen die elders in het stadion zitten.
 
Naar welke club ik ga kijken moge duidelijk zijn Anouscka, ik voel een meningsverschil op dat vlak aankomen 😉
 
 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic