megavirus11

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet abonnement 2g Limburg omgeving

Goedendag,
 
Ik heb me abonnement nu 18 dagen in ontvangst en heb opgemerkt dat me internet 2g gebruikt,
Internet pagina's als Google laden hierdoor wel redelijk maar Facebook pakketjes (500KB) duren al gauw 2-3 minuten laadtijd,
websites laden zoals de NS of ov-chipkaart is al helemaal niet te doen. Ik vroeg mij af of ik echt betaal voor 2g of dat ik recht heb op betere download / upload snelheid,
 
Mijn abonnement is SO Bel+SMS+Web Vaak €21,50, met de eerste 14 maanden voor 10,75.
Verder bevind ik me in de opgeving roermond en heerlen (thuis en school, beide leveren maar 2g)
 
M.v.g Leon Freriks
1 Reactie 1
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
megavirus11 schreef:
Goedendag,

Ik heb me abonnement nu 18 dagen in ontvangst en heb opgemerkt dat me internet 2g gebruikt,
Internet pagina's als Google laden hierdoor wel redelijk maar Facebook pakketjes (500KB) duren al gauw 2-3 minuten laadtijd,
websites laden zoals de NS of ov-chipkaart is al helemaal niet te doen. Ik vroeg mij af of ik echt betaal voor 2g of dat ik recht heb op betere download / upload snelheid,

Mijn abonnement is SO Bel+SMS+Web Vaak €21,50, met de eerste 14 maanden voor 10,75.
Verder bevind ik me in de opgeving roermond en heerlen (thuis en school, beide leveren maar 2g)

M.v.g Leon Freriks
hoi leon, welke snelheid je haalt op je abo is van een aantal dingen afhankelijk. Allereerst de verbinding die je toestel maakt. 2G (GSM) en 3G (UMTS/HSDPA) zijn geen dingen waar je recht op hebt, het zijn alleen 2 verschillende mobiele netwerken die in Nederland naast elkaar bestaan.
Meer uitleg daarover vind je hier, mocht je het interessant vinden.
De maximale snelheid die je kunt halen staat in de voorwaarden van je abonnement, maar bij jouw abonnement is die hoger dan wat 2G kan bieden.

Als je toestel nooit verbinding maakt met het 3G netwerk dan denk ik dan ook dat het handmatig ingesteld staat op 2G (GSM). Het enige dat je dus hoeft te doen is het op de auto-stand zetten. Je toestel pakt dan 3G waar dat beschikbaar is en schakelt voor internet naar het langzamere 2G waar 3G niet (voldoende) bereik heeft.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic