normel

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Fair Use Policy Zorgeloos Internet Blox Mobiel Internet ( Toestel )

Ik zie op de website, dat er een fair use policy geld voor de zorgeloos internet blox van 9.95 p/mnd.
Ik ben van plan om over te stappen naar een vodafone simonly abonnement, alleen twijfel ik door dat limiet. Hoeveel mb is het exact?
Aangezien ik een nogal regelmatige gebruiker ben, die vaak op youtube filmpjes bekijkt, email automatisch synchroniseert, en soms op mijn computer
thuis inlog, vraag ik me af of het wel verstandig is om dit te nemen. Niet dat ik dan na 2 maanden een bericht krijg van, u heeft te veel data verbruikt, en word afgesloten etc... ( voip gebruik ik niet )

Zonder internet heb ik aan mijn toestel niets, dan ben ik bang dat ik er een jaar aan vastzit. Daarnaast vind ik een zorgeloos blox onbeperkt ( € 34,50 ) was het geloof ik, te veel...

Tips zijn welkom.
16 Reacties 16
cerielverschoor

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Fair-use gaat uit van het gemiddelde gebruik. Bij redelijk normaal gebruik verstook ik ongeveer 1 tot 1,5 GB per maand.
Laat het gemiddelde eens op 700 liggen.
Bij fair use gaat het erom dat je geen excessief datagebruik vertoont. Ik weet niet hoe dit bij Vodafone geregeld is, maar het kan bijvoorbeeld zo zijn dat je de fair use overtreedt op het moment dat je meer dan 6 keer het gemiddelde verstookt.
Ik heb ook wel eens een maand 4 GB verstookt, nooit geen gezeur gehad. Ik zou me niet zo druk maken om FUP, zolang je er gewoon mee doet wat je wilt overschrijdt je de limiet niet. Zodra je je telefoon als externe modem gaat gebruiken zou je allicht gezeur kunnen krijgen. Op een laptop verstook je veel meer data over het algemeen. Al mag dit volgens mij überhaupt niet.
Geert

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sowieso krijg je eerst een waarschuwing voordat je afgesloten wordt van Zorgeloos Internet.
Hoe kan Vodafone eigenlijk controleren of je je telefoon als tethered modem gebruikt en heeft iemand daar al eens problemen mee gehad?
normel
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sowieso krijg je eerst een waarschuwing voordat je afgesloten wordt van Zorgeloos Internet.
Hoe kan Vodafone eigenlijk controleren of je je telefoon als tethered modem gebruikt en heeft iemand daar al eens problemen mee gehad?



NIET.... volgens mij kijken ze gewoon naar je verbruik, en als het te veel is, gaan ze ervan uit dat je dat doet..
Hapsnurker

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Afgelopen maand ben ik overgestapt van KPN naar vodafone. In een jaar tijd bij KPN 2 maal een probleem gehad met die FUP. (kpn heeft dat ook)
Nu bij Vodafone nog niks gehad. Klopt inderdaad dat ze gewoon naar het gemiddelde kijken. Maar opzich lijkt me dat best vreemd.

Er komen steeds meer onbeperkt internet aanbiedingen, dus zullen de gemiddelden toch ook stijgen?

Maar om op jou vraag terug te komen. Het lijkt me geen reden om niet naar vodafone over te stappen. Omdat andere profiders dat ook hebben.
Mythax

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij Vodafone zijn ze er behoorlijk makkelijk in. Ik ben zelf ook een best zware gebruiker, en hoor al 3 jaar niks van ze! Op de rekeningen die ik krijg heb ik gemiddeld per maand ongeveer een verbruik van 1.5 tot 2 GB
loopezz

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij Vodafone zijn ze er behoorlijk makkelijk in. Ik ben zelf ook een best zware gebruiker, en hoor al 3 jaar niks van ze! Op de rekeningen die ik krijg heb ik gemiddeld per maand ongeveer een verbruik van 1.5 tot 2 GB


Hoe zie jij hoeveel data je verbruikt per maand? Op mijn afschriften (online; pdf) staat dat er wel afzonderlijk bij, maar niet het totaal. Om dat op te tellen heb ik geen zin in.
sandradekindere

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is zo dat de fair use policy steeds veranderd. Het mobiel internet gebruik veranderd immers ook continue. Denk maar eens aan bijvoorbeeld de andriod toestellen of de vodafone 360 die zo ongeveer de hele dag connecten met het internet.

Ik zelf heb pas sinds kort mobiel internet (2 maanden) en ik gebruik het gewoon 'normaal' zeg maar.. Email synchronisatie.. af en toe eens een ewbsite bekijken.. hyven, twitteren en nog niks gehoord in ieder geval.
Gebruiker0422

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sowieso krijg je eerst een waarschuwing voordat je afgesloten wordt van Zorgeloos Internet.
Hoe kan Vodafone eigenlijk controleren of je je telefoon als tethered modem gebruikt en heeft iemand daar al eens problemen mee gehad?



Standaard ondersteund de HTC HD2 wel internet deling (thethered sharing) via de usb kabel maar kan ook ingesteld worden als WiFi router.
Heb het eerste all eens gedaan, maar dat was deze maand nog dus even afwachten of ik daar problemen mee ondervind..
thumper

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
i stream music for 4 hours a day and watch tvu player tv on vodafone , have not had any warnings like i had from t-mobile ( afeter 2gb they lower the iphone data speed , so not really unlimited as they state ) one interesting thing is vodafone streams music perfectly while t-mobile keeps on buffering a 128kb stream , so you can see the quality ,t-mobile does not have any ( hope the network t-mobile nl like the uk goes bust and is taken over by a better company )
normel
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe zie jij hoeveel data je verbruikt per maand? Op mijn afschriften (online; pdf) staat dat er wel afzonderlijk bij, maar niet het totaal. Om dat op te tellen heb ik geen zin in.



Het programma SPB wireless monitor, houd bij welk programma, hoeveel data heeft verbruik.

Ondanks vodafone een van de snelste mobiel internet snelheden bied, zijn ze ook een van de duurste als we het hebben over de combinatie belmin + data abonnement..
Mythax

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe zie jij hoeveel data je verbruikt per maand? Op mijn afschriften (online; pdf) staat dat er wel afzonderlijk bij, maar niet het totaal. Om dat op te tellen heb ik geen zin in.



Ik verveelde me op het werk, en heb van de afgelopen 4 maanden het dus wel op zitten tellen
N_Perfors

Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Fair Usage: meer dan 10x het gemiddelde gebruik.

Volgens de voorwaarden mag je je toestel niet als modem gebruiken.

Moderator Edit: Er is geen verdere discussie over bovenstaand punt, Vodafone monitort steekproefsgewijs op diverse manieren op Modemgebruik.
Indien modemgebruik wordt gedetecteerd behoudt Vodafone het recht om de BloX Zorgeloos Internet direct te beëindigen.
loopezz

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het programma SPB wireless monitor, houd bij welk programma, hoeveel data heeft verbruik.

Ondanks vodafone een van de snelste mobiel internet snelheden bied, zijn ze ook een van de duurste als we het hebben over de combinatie belmin + data abonnement..


Ik heb een iPhone, dus dat zal niet gaan lukken.


Ik verveelde me op het werk, en heb van de afgelopen 4 maanden het dus wel op zitten tellen


Het is omdat je het deed onder je werkuren, maar anders..
Het is jammer dat Vodafone de verbruikte data niet standaard in totaal weergeeft.
N_Perfors

Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Moderator Edit: Bericht verwijderd, in strijd met Vodafone algemene voorwaarden en forum voorwaarden.

Voorwaarden BloX: Informatie over BloX

Het gemiddelde gebruik is Iedere maand anders en kan dus ook niet aan een waarde worden verbonden.
normel
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Moderator Edit: Bericht verwijderd, in strijd met Vodafone algemene voorwaarden en forum voorwaarden.

Voorwaarden BloX: Informatie over BloX

Het gemiddelde gebruik is Iedere maand anders en kan dus ook niet aan een waarde worden verbonden.



Jammer.. Jou bericht ( wat later door de moderator is verwijderd ) had mij overtuigd, en wou vanavond al overstappen naar vodafone, nu ik zie dat het ONJUISTE INFORMATIE bevat, begin ik weer te twijfelen..
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Moderator Edit: Bericht verwijderd, in strijd met Vodafone algemene voorwaarden en forum voorwaarden.

Voorwaarden BloX: Informatie over BloX

Het gemiddelde gebruik is Iedere maand anders en kan dus ook niet aan een waarde worden verbonden.


Hier het antwoord met betrekking tot de fair use policy.

Topic closed.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic