omachris07

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Face Time en I-message kunnen niet worden geactiveerd

Hallo, ben al dagen bezig om Face Time en I-message geactiveerd te krijgen. Heb Vrijdag een uur en een kwartier met Apple Care gebeld. Nog niet opgelost.
Kan het zijn dat er per ongeluk bij Vodafone iets wordt tegengehouden. Ik heb nl het idee, dat de activatie SMS niet kan worden verstuurd door Apple. Het heeft beide gewerkt, maar sinds enige tijd niet meer. Ik heb een Iphone 4s en 200 bel minuten, onbeperkt sms en 500 MB Internet.
Wordt er door Vodafone de SMS met de activatieciode tegen gehouden.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Heyyhey,

Wat een vervelend probleem. Bij mijzelf werkt het gelukkig wel en ik kan me voorstellen dat het niet leuk is als het niet werkt.
Bij het activeren van iMessage of FaceTime wordt er inderdaad een smsje verstuurd. Het zou kunnen dat je een blokkade hebt voor het maken van internationale kosten, aangezien het een buitenlands nummer betreft. Dit zou je dan even moeten navragen bij de klantenservice.

Wat je ook zou kunnen proberen is om even je Apple ID los te koppelen van je telefoon. Opnieuw te starten en daarna weer opnieuw koppelen. Dan wordt het opnieuw gevraagd en wellicht kun je dan wel de activatie voltooien.

Laat ons maar weten of het gelukt is en wat uiteindelijk de oplossing was. Dan help je daar eventuele andere forumleden ook mee 🙂

Bekijk in context

10 Reacties 10
leizan

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hoi,
ik heb een iPhone 4 en mijn iMessage en Facetime werken meestal niet alleen met e-mail en niet met telefoonnummer. Ik kan dus zelf geen iMessage berichten sturen en dat is heel erg vervelend.

EDIT: topic titel aangepast ivm samenvoegen topic
Wouterstaps

Stamgast
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes
Hallo omachris07,

Vodafone blokkeert deze berichten niet standaard.
In principe kan activering 24 uur duren. Apple heeft een handleiding voor soortgelijke problemen online staan.

groet
Wouter

omachris07
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wouter dat weet ik allemaal. Mijn Ipod is wel geactiveerd ( via mijn email adres en AppleID, maar mijn iphone moet ook via mijn telefoonnummer worden geactiveerd. En dat is het probleem. Dat nummer is niet werkend te krijgen.
leizan

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit probleem heb ik ook!!
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Heyyhey,

Wat een vervelend probleem. Bij mijzelf werkt het gelukkig wel en ik kan me voorstellen dat het niet leuk is als het niet werkt.
Bij het activeren van iMessage of FaceTime wordt er inderdaad een smsje verstuurd. Het zou kunnen dat je een blokkade hebt voor het maken van internationale kosten, aangezien het een buitenlands nummer betreft. Dit zou je dan even moeten navragen bij de klantenservice.

Wat je ook zou kunnen proberen is om even je Apple ID los te koppelen van je telefoon. Opnieuw te starten en daarna weer opnieuw koppelen. Dan wordt het opnieuw gevraagd en wellicht kun je dan wel de activatie voltooien.

Laat ons maar weten of het gelukt is en wat uiteindelijk de oplossing was. Dan help je daar eventuele andere forumleden ook mee 🙂
omachris07
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik dit proberen. Ik neem aan dat je bedorlt dat ik vis Face Time moet uitloggen van mijn AppleID.
Want ik zou niet weten waar dat moetzoeken
omachris07
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oeps wat een spelfouten. Komt door te brede vingers. Ik bediel dus. Ik ga dit proberen. En ...via Face Time. Sorry!
omachris07
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb op de knop accepteer oplossing geklikt. Maar het is niet opgelost.
Waarom is er nou niemand die mij kan helpen. Ik kan Face Time niet activeren. Hellep!!!!!!!
Wouterstaps

Stamgast
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes
hallo omachris07

ik ben bang dat hulp op afstand moeilijk is als we het zelf niet kunnen zien. Ik zou daarom ook adviseren om even in een Vodafone/BelCompany winkel langs te gaan zodat ze even met je mee kunnen kijken.

groet
Wouter
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Wat gebeurd er precies als je naar Instellingen > Berichten gaat en iMessage aan zet?
Lukt dat uberhaupt niet of krijg je dan een foutmelding? Zo ja, wat staat er dan?

Er is één tip die me sowieso te binnen schiet:
1) ga naar Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen.
2) na de reset je toestel uit- en aanzetten
3) probeer opnieuw te activeren.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic