Hoi Precious,
Vervelend dat je geen snelle internet verbinding hebt via Vodafone. Vodafone wil je hier zeker mee verder helpen. Het is altijd belangrijk om eerst de oorzaak te achterhalen. Je kunt het beste eerst hier controleren of je netwerktype goed staat. Deze moet staan op: GSM/WCDMA (auto-stand). WCDMA is het 3G netwerk. Start ook je telefoon eens opnieuw op, in sommige gevallen werkt het daarna weer zoals het hoort. Daarnaast is het belangrijk om verschillende locaties te proberen.
Mocht het niet aan de locatie liggen, en staat ook het netwerktype goed? Laat dan een kruistest uitvoeren. Hiermee kan worden bepaald waar het probleem vandaan komt. Bij een kruistest wordt jouw simkaart in een andere telefoon geprobeerd. Uiteraard een telefoon die normaal wel goed werkt. Daarnaast wordt er een andere simkaart in jouw telefoon geprobeerd. Ook dit betreft een Vodafone simkaart welke normaal wel goed werkt. Ligt het aan je telefoon, dan kan deze worden nagekeken, geüpdatet, hersteld en anders worden opgestuurd. Ligt het aan de simkaart, dan wordt deze direct voor je vervangen. Een Vodafone verkooppunt kan je hierbij helpen. Het dichtstbijzijnde verkooppunt kun je hier terugvinden. Ga bij voorkeur langs een winkel met Smartphone Crew, deze staan op dezelfde website vermeld.
Ik hoop dat je snel weer een snelle internet verbinding hebt via Vodafone 😉