Hallo allemaal,
Deze maand was mijn internet na een paar dagen al volledig opgebruikt. Na wat onderzoek bleek dat dit extreme dataverbruik werd veroorzaakt door de app Unified Daemon (eur).
De app heeft een instellingen-icoontje, dus het lijkt erop dat de app onderdeel is van de gewone android-software. Ik heb op internet gelezen dat het gaat om updates m.b.t. het weer, beurs en nieuws, maar ik heb nooit dergelijke widgets of apps gebruikt of gedownload. Het schijnt dat Unified Daemon geïnstalleerd wordt bij de Android 4.3 update, maar hier ben ik niet zeker van. Ook ben ik benieuwd of het uitsluitend een Galaxy S4 probleem is. Zijn er mensen die dit kunnen bevestigen?
Op zijn hoogtepunt gebruikte de app zo'n 100mb per dag op de achtergrond. Ik heb de app niet kunnen verwijderen, maar ik heb het dataverbruik wél stop kunnen zetten door naar instelling > gegevensgebruik te gaan en vervolgens op het icoontje van Unified Daemon te klikken, naar onder te scrollen en 'Achtergrondgegevens beperken' aan te vinken. Sindsdien heeft Unified Daemon op de achtergrond geen data meer verbruikt.
De app heeft mij ondertussen ruim 100 euro aan extra MB's gekost, maar ik ga er van uit dat Vodafone dit netjes oplost.
Zijn er meer mensen met dit probleem? Zo ja, dan is het belangrijk om dit aan te kaarten bij Vodafone/Samsung!