NelleN

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Extra kosten bij verhoging van abonnement

Hoi Vodafone,

Ik heb net mijn abonnement van Bel+SMS+Web 100 verhoogd naar een Red 2GB abonnement. Nu moet ik hiervoor 50 euro omzetkosten betalen! Ik ga dus van een abonnenment van 32,50 per maand naar 49,00 per maand en alsnog moet ik eenmalig extra kosten betalen. Wordt me uitgelegd dat dit komt doordat ik bij mijn vorige abonnement gemiddeld elke maand 65 euro betaalde omdat dit niet het juiste abonnement voor me is. Jullie systeem denkt nu dat ik dus minder ga betalen vandaar de etra kosten?!?!

Ik vind dit absoluut geen service en baal hier enorm van!

Met vriendelijke groet, Ellen
3 Reacties 3
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes

Hallo Ellen,

Die vijftig Euro aan kosten, zijn migratiekosten voor het tussentijds wijzigen van je abonnements-vorm.
Bedoeld om de administratieve verwerkingskosten van de wijziging terug te verdienen door Vodafone.

In de laatste vier maanden van je abonnement, dus tijdens de periode dat je mag verlengen, is verlenging van je abonnement kostenloos. Daarbij mag je dan kiezen uit vrijwel alle abonnementen die Vodafone op dat moment aanbiedt. Zonder vijftig Euro aan migratiekosten.

Maar hopelijk ben je nu wel tevreden met je Vodafone RED abonnement, dat je nu hebt.
Als dat zo is, dan heb je in ieder geval een abonnementsvorm, dat bij jou past.

Overigens zijn er talloze topics van Vodafone Klanten die verontwaardigd zijn over die vijftig Euro migratiekosten.
Het is belangrijk, dat Vodafone hier veel duidelijker over moet communiceren.

Ben benieuwd of Vodafone zich deze (opbouwend bedoelde) kritiek gaat aantrekken !!!

Succes !

Netwerker
NelleN
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op de site staat duidelijk vermeld dat verlagen van je abonnement 50 euro kost, bij verhogen staan geen extra kosten. Er werd mij aan de telefoon ook duidelijk gemaakt dat de extra kosten werden toegepast omdat ik juist zoveel verbruikt heb het afgelopen jaar?!? Als ik gewoon binnen mijn abonnement was gebleven had ik nu kosteloos kunnen switchen. Dat staat dus los van de periode van het abonnement.
Ik vind de extra kosten echt belachelijk omdat ik al een jaar lang veel meer betaal dan mijn abonnementskosten, Vodafone heeft dus al een jaar lang extra geld van mij ontvangen omdat ik niet het juiste abonnement bij mijn bel/internetgedrag heb, en dan alsnog willen ze 50 euro extra.
Charley13

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik dacht er ook aan om mijn abonnement te verhogen omdat ik vaak boven mijn bundel zit. Ik ben blij dat ik dit topic lees want ik twijfel nu om dat nu te doen.
Ik vind het ook niet netjes van Vodafone om daar geld voor te vragen. De kosten die je moet betalen omdat het adminstratief overgezet moet worden lijken me buiten proporties voor de handeling die men moet verrichten. Het klinkt een beetje als straf omdat je nu minder per maand aan ze uitgeeft door het verhoogde abonnement dan voorheen toen je nog meer per maand betaalde. Ik vind het erg graaien van ze maar het mag blijkbaar want het gebeurd gewoon. Niet fraai van ze want het is een dure provider. Anderen zijn dan een stuk goedkoper, ook al is er soms minder goed bereik maar die worden wel wat aantrekkelijker om een abonnement bij te nemen als Vodafone zo met zijn klanten omgaat.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic