anon12345

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Extra buitenbundelkosten?

Ik heb al mijn data voor deze maand verbruikt, en ben daarom over gestapt op een blox voor beperkt internet, zodat ik geen buitenbundelkosten zou maken. Nou keek ik even bij mijn verbruik en zag ik dat ik al 4 euro over mijn normale abonnementskosten zit.
Hoe kan dit en hoe los ik het op? Ik heb namelijk geen zin om aan het einde van de maand met een torenhoge rekening te zitten terwijl ik ook nog eens sloom internet heb.
3 Reacties 3
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo anon12345, neem zsm contact op met de klantenservice, mijn collega's kunnen aangeven waar de kosten exact voor in rekening gebracht zijn.
121257

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb bijna het zelfde meegemaakt,bij mij stond de teller van buitenbundel ineens op €101.02 en ik heb
een abonnementje zonder internet van €10,00 p/m 350 minuten ik ben me kapot geschrokken. Het is volgens Vodafone zo dat ik 31 dec 2014 over ben gegaan op mobiel internet.....yea right ik internet niet op mijn

telefoon en mobieldata staat altijd uit op mijn telefoon. Iets heeft op onverklaarbare wijze toch mijn phone geactieveerd zeggen ze bij Vodafone ik geloof er geen moer van omdat ik vaak meldingen krijg dat mobiele data uit staat . Het regent klachten van dit soort praktijken van Vodafone Radar heeft er ook een topic over.

Nu hebben ze mijn internet geblokkeerd zodat ik nooit meer plotseling buiten mij medeweten om overgaan op ongewild internet. Hoezo nu een blokkade als ik al een sim only abonnementje zonder internet had. Maar je moet eerst dit meemaken voordat je een blokkade krijg aangeboden. Ik vind het pure diefstal van de hoogste plank gelukkig kijk ik iedere dag naar mijn bel tegoed € 101.02 voor een middagdag ongewild internet.....(wat als ik een paar dagen niet kijk), honderden euro's heb ik gelezen bij de klachten over dit fenomeen van Vodafone.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@121257

Onze systemen worden héél streng gecontroleerd dus ik kan je verzekeren dat er geen verbruik te zien zou zijn als het verbruik ook niet plaatsvindt. De issues die een tijd hebben gespeeld hadden niets te maken met de hoogte van het verbruik, maar met het feit dat waarschuwings-sms'jes niet altijd op tijd werden verstuurd. Hierdoor gingen klanten ongemerkt over hun bundel. Het verbruik is echter altijd correct geweest en daar hebben ook geen fouten in plaatsgevonden. Zo brengen we namelijk ook niet zomaar telefoontjes of sms'jes in rekening, dus ik vind het gek dat mensen denken dat dat met dataverbruik wel gebeurt.

Als er verbruik op de rekening is te zien dan betekent dat, dat er op de een of andere manier een verbinding heeft plaatsgevonden. Er is dan contact geweest met het mobiele (data)netwerk van Vodafone. Hoe dat is gebeurd, dat kunnen wij niet vaststellen aangezien we dat in verband met privacywetgevingen niet kunnen en mogen zien. Zo mogen wij bijvoorbeeld ook niet de inhoud van je sms'jes lezen en de inhoud van je gesprekken meeluisteren.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic