Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Ervaringen, Acties en Discussie] De Nieuwe Samsung Galaxy S6 en Samsung Galaxy S6 Edge

Hallo allemaal!

Misschien heb je al gezien dat je sinds deze week voor de Samsung Galaxy S6 en Samsung Galaxy S Edge een pre-order kunt plaatsen. Dit topic is bedoeld om jullie alvast informatie te geven over de S6 en de bijbehorende acties. Eventuele updates plaatsen we in dit topic. Jullie kunnen het topic gebruiken om jullie eigen ervaringen met de S6 te delen en bespreken.

Om een e-mail te ontvangen en op de hoogte te blijven van updates in dit topic, klik je op 'Opties' bovenaan dit bericht en dan op 'Abonneren'. Bezoek je dit topic vanaf je mobiel? Klik dan eerst op 'ik ook' en daarna op 'Abonneren'. Ben je nog geen lid van het forum? Registreer je dan eerst via deze link.



Schermformaat en resolutie
De S6 en de S6 Edge hebben hetzelfde schermformaat en resolutie. 5,1-inch Quad HD, 2560 x 1440 pixels en een Super AMOLED scherm. Quad HD, de resolutie en het Super AMOLED scherm staan garant voor een optimale weergave.

Design
Er is deze keer gekozen voor een metalen frame opgevuld met glas, zowel aan de voorkant als achterkant. Daarnaast wordt er gebruikt gemaakt van Gorilla Glass 4. Net zoals bij de Samsung Galaxy Alpha en Note 4. Hierdoor zijn de telefoons beter bestand tegen onder andere stoot- en valschade. Bij de S6 Edge lopen de randen zoals de naam al doet vermoeden gebogen af. Net als bij de Galaxy S5 zijn beide telefoons voorzien van een vingerafdrukscanner.



Overige topfeatures
Draadloos opladen, Android 5, 16-megapixel camera, 64-bit 14nm Samsung Exynos 7 Octa processor (Quad 2.1GHz + Quad 1.5Ghz), LPDDR4 werkgeheugen en UFS 2.0 flashgeheugen.

Vodafone actie
Exclusief bij Vodafone een accessoire-pakket t.w.v. € 79,00 cadeau bij een pre-order op de Samsung Galaxy S6 of S6 Edge!

Vul na ontvangst van je nieuwe telefoon het formulier in op https://vodafone.nl/promoties en ontvang een luxe draadloze charger en clear cover t.w.v. € 79,00 cadeau. Deze actie loopt van 2 maart 2015 t/m 6 april 2015. De registratie-pagina zal 7 april live gaan. Registreren is mogelijk t/m 3 mei 2015.

Samsung actie
Naast de exclusieve Vodafone actie wordt door Samsung zelf ook een actie aangeboden. Door je te registreren bij Samsung ontvang je een zwarte Wireless Charger cadeau (t.w.v. € 24,99). Kijk voor de voorwaarden en het registreren op de volgende pagina van Samsung: https://www.samsung.com/nl/promoties/galaxy-preregistratie.

Het toestel bekijken?
Misschien wil je het toestel eerst zien voordat je de beslissing maakt. Of misschien heb je de beslissing al gemaakt, maar wil je de telefoon gewoon alvast bekijken en bewonderen. Dat kan! Vanaf 20 maart ligt het toestel al in meer dan 100 winkels in Nederland. De complete lijst vind je op de volgende pagina: http://www.samsung.com/nl/galaxys6/#ontdek-jouw-s6

Al met al laten beide telefoons met hun opvallend design en krachtige prestaties zien dat de toestellen hét resultaat zijn van vakmanschap zoals je van Samsung kunt verwachten. De combinatie van kwalitatieve materialen zoals metaal en glas en geavanceerde functies, biedt een geweldige ervaring.

Zodra we starten met de levering maken we nog een apart topic hierover. Deel hieronder alvast wat jullie vinden van de nieuwe Samsung Galaxy S6 en/of Galaxy S6 Edge!
25 Reacties 25
Verun

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik heb een pre order geplaatste voor de nieuwe S6 (gejuich)
De accessoire pakket van vodafone van €80,-- was voor mij toch de doorslag om maar niet langer te wachten 🙂

Ik zag inderdaad dus dat Samsung een draadloze oplader weggeeft van € 25,-- via hun website/promotie/promotiecode

Ik begon te twijfelen aan de waarde van de actie van vodafone. Als dit namelijk dezelde actie is als samsung/ dezelfde oplader betekent dat dus dat het hoesje die vodafone weggeeft in de actie € 55,-- kost (80-25oplader). Dat leek me wel een hele dure (standaard doorzichtig) hoesje.

Als ik hierboven goed begrijp geld dus de actie van vodafone NAAST die van samsung. Dus eigenlijk krijg ik 2 draadloze opladers!!? 🙂
Ik vraag mij dan toch af welke waarden de accessoires van vodafone dan toch hebben om het bedrag van 80 euro te rechtvaardigen. Is het de nieuwste draadloze oplader van samsung? Of is het een super deluxe hoesje die we erbij krijgen?
*moderator edit: 4 witregels verwijderd*
Marc
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Verun , het klopt, je krijgt 2 draadloze opladers. Over de waarde van de hoesjes heb ik helaas geen informatie kunnen vinden. Vaak zijn de prijzen in het begin vaak vele malen hoger dan een aantal maanden later.
Verun

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Hm oke...wel lastig...er word gewoon geroepen ACTIE acc pakket twv 80 euro maar daarmee is dus ook alles gezegd! Dus kan zomaar dat de actuele waarde maar 50 euro ofzo is....Mooie manier van klantenwerving (mij hebben jullie in ieder geval wel mee kunnen lokken)

Anyways

Er staat release datum 10 april in nederland. Me S4 had ik wel meteen de 1ste dag ontvangen. Dat was wel cool!
Betekent dat hier ook dan? Mits natuurlijk in voldoende voorraad en volgorde orders. Dat dus kans bestaat dat ik m 10 april op mn deurmat tref?
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hoi@Verun, wat betreft de levering tref je de nagel op de kop. Moet wel zeggen dat we eerder hebben meegemaakt dat de releasedatum uitgesteld werd. Maar als alles volgens plan gaat heb je gelijk met het laatste gedeelte van je bericht :-).

Gr Per
muraden

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Als de telefoon 10 april pas uitkomt, en je een formulier in moet vullen NADAT je je telefoon hebt ontvangen, hoe kan je dan ooit op tijd zijn voor een actie die tot 6 april duurt?
Groeten
daims

Gedreven Raadgever
  • 172Posts
  • 13Oplossingen
  • 49Likes
@muraden
Uitleg actie
Registreer je nu en ontvang een zwarte Wireless Charger cadeau t.w.v € 24,99 bij aankoop van een GALAXY S6 of GALAXY S6 Edge bij een van de deelnemende verkooppunten in de periode 1 maart t/m 30 april (via pre-order of vanaf 10 april direct).

Laat je naam en e-mailadres achter bij samsung.nl/promotions en ontvang je unieke promotiecode. Vanaf 10 april kun je met behulp van deze unieke promotiecode je registreren voor de Wireless Charger promotie. Je ontvangt 1 unieke promotiecode per geregistreerd e-mailadres.

Kijk voor meer informatie op samsung.nl/promotions en de daarbij behorende actievoorwaarden vanuit Samsung.

Groetjes,
daims
muraden

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt voor het antwoord, maar ik had het over de vodafone actie :

Vodafone actie
Exclusief bij Vodafone een accessoire-pakket t.w.v. € 79,00 cadeau bij een pre-order op de Samsung Galaxy S6 of S6 Edge!

Vul na ontvangst van je nieuwe telefoon het formulier in op https://vodafone.nl/promoties en ontvang een luxe draadloze charger en clear cover t.w.v. € 79,00 cadeau. Deze actie loopt van 2 maart 2015 t/m 6 april 2015. De registratie-pagina zal 7 april live gaan. Registreren is mogelijk t/m 3 mei 2015.



daims

Gedreven Raadgever
  • 172Posts
  • 13Oplossingen
  • 49Likes
@muraden,

excuses voor mijn antwoord zojuist, dacht dat je de actie van samsung zelf bedoelde 🙂

Terugkomend op de actie van Vodafone lees ik dat je het accessoire-pakket t.w.v. € 79,00 cadeau bij een pre-order op de Samsung Galaxy S6 of S6 Edge ontvangt.

Je kan de pre-order plaatsen tot 6 april, daarna kan jij je registreren, de registratie is mogelijk t/m 3 mei 2015.

In feite heb jij je eigen vraag & antwoord al gegeven 🙂

Ik wens je nog een fijn weekend!
groetjes,
daims

muraden

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ah dan is het misschien handig die actie anders te verwoorden, zo lijkt het of je pas kan registreren na je de telefoon hebt ontvangen, ipv direct nadat je hem pre-ordert ;). Bedankt voor het antwoord iig!
Groeten
StefanC

Stamgast
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
@Verun Ik heb eens even gezocht naar de waarde van de accesoires van de vodafone actie.
De Clear Cover staat op de site van Samsung te koop voor €30,- en de wireless charging pad die staat afgebeeld bij vodafone kost €50,-. Dus het pakket is inderdaad tw.v. €80,- (consumentenprijs).

De wireless charging pad die bij de Samsung actie staat afgebeeld staat op hun site te koop (voor de S5 dan wel) voor €40,- terwijl zij hem adverteren als een pad t.w.v. €25,-!
Verun

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
@StefanC ah thanx stefan. Ik had m inmiddels ook al gezien...de waarde van de clearcover op de website.
Waarschijnlijk krijgen we van vodafone de nieuwe pad...de ronde...hoop ik 🙂 en van samsung de vierkante.


StefanC

Stamgast
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
@Verun Ik heb bij Vodafone inderdaad die ronde afgebeeld zien staan en bij Samsung de vierkante.
Wel jammer dat de opladers niet met accu zijn; de opladers zelf moeten wel in het stopcontact zijn ingestoken.
Verun

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ja jammer he!! Das wel weer minder en maakt het "draadloze" wel zinloos
patjuhw

Gedreven Raadgever
  • 226Posts
  • 10Oplossingen
  • 70Likes
maakt het draadloze opladen zeker niet zinloos
want als je bijv. in een openbaren gelegenheid bent in noem een tankstation om even een bak koffie te drinken of wat dan ook en die hebben een oplaadstations is het toch makkelijk om even snel je tel bij te laden
Verun

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Oh ja als restaurants en dergelijke die bad ook aanbieden is dat natuurlijk fenominaal!!
Ik hoop het van harte...
patjuhw

Gedreven Raadgever
  • 226Posts
  • 10Oplossingen
  • 70Likes
als het goed is zijn er al behoorlijk wat openbaren gelegen die dit al hebben
ik las ook dat de ikea het ook in hun meubelen wil gaan plaatsen
robmb

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb op 10 maart 2015 de Galaxy S6 Edge 128GB besteld. Vandaag, 19 april 2015, negen dagen na de introductie, lopen er al veel mensen met de telefoon in Nederland, maar ik niet. Vodafone is zelfs niet in staat om mij te vertellen wanneer ik de telefoon in huis krijg. Sterker nog: Judith van Vodafone Chat vertelde mij afgelopen vrijdag dat mijn bestelling 9 april 2015 was geannuleerd:
"Judith: Ik zie dat op 10 maart de bestelling geplaatst is en op 9 april de annulering doorgevoerd is.
Robert: ??? annulering?!
Judith: Dat is wat ik zie staan ja.
Judith: Op 9 april is je bestelling geannuleerd.
Robert: maar ik heb niet geannulleerd.
Judith: Wat raar dat het dan geannuleerd is ja!
Robert: hoe zou dat dan zijn gebeurd? ik wacht nog altijd op levering van mijn telefoon
Judith: Ik kijk eventjes of ik dat kan terughalen.
Judith: Heb je op 9 april contact gehad met ons?
Robert: nee. ik was toen in het buitenland
Judith: Oke, vreemd! Ik heb het hier gecheckt en het zou via de chat zijn gedaan maar kan nergens een chat terugvinden met jou.
Judith: Super vervelend dus 😞 Excuses hiervoor!"
Blijkt later in de winkel een fout: de order staat nog steeds. En nee, niemand kan mij vertellen wanneer ik mijn telefoon krijg. Wel staat er op de website van Vodafone Shop sinds 10 april 2015: "levertijd 5 werkdagen".

Zal ik hem toch maar ergens anders kopen?

Robert

Anonymous
Niet van toepassing
Hey robmb,

Vervelend om te lezen dat het zo er aan toe gaat. Echter begrijp ik de vraag die je steld aan de forumleden hieruit niet. Is het gewoon dat je je ervaring wilt delen of heb je letterlijk een vraag?
Vanuit hier kunnen wij forumleden helaas niks voor je betekenen betreft je bestelling. Ik hoop voor jou dat je hem snel ontvangt.

Groetjes stevied86
robmb

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vraag: zijn er al klanten van Vodafone die wel de Edge hebben ontvangen?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic