Meeratne

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Enkel GPRS - 1325 + vraag 4G

Beste allemaal,

Ik heb even twee vragen:
1. Sinds gister heb ik een probleem met mijn 3G verbinding. Áls ik verbinding heb dan is het bijzonder traag en raakt hij continue de verbinding kwijt (no service, of wel service maar geen data connectie), maar veelal schiet hij gelijk over op GPRS.

Ik heb al even op de storingpagina gekeken en zie daar enkele keren meldingen over Almere terugkomen (incl. mijn postcodegebied), maar bij elke melding staat dat de storing inmiddels is opgelost....Maar bij mij gaat het telkens mis.

Wat ik al geprobeerd heb:
- Reset van toestel
- Reset van netwerkinstellingen
- Verwijderen en terugplaatsen van simkaart

Iemand enig idee?

2. Daarnaast heb ik een Red Super abonnement. In grote steden gaat dit perfect, maar zodra ik hier de polder inrijd (letterlijk) schakelt hij weer over op 3G.

Ik weet dat de iPhone 5 nogal kieskeurig is over welk signaal je moet krijgen voor 4G, maar ik vraag mij dus af wanneer ik in (bijvoorbeeld) Almere gebruik kan gaan maken van 4G?
2 Reacties 2
Meeratne
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Even nog eens schopje omhoog voor vraag 1.

Mijn vriendin heeft ook Vodafone Red en die heeft hier thuis precies hetzelfde probleem! Gelijk ook mijn werktelefoon bekeken (ook Vodafone, maar dan een Blackberry) en die heeft óók geen 3G verbinding meer binnenshuis of in de tuin.

Ik ben dus wat verder gaan testen:
- Zodra ik de buurt uitrijd schakelen de telefoons (bijna) direct over naar 3g, vol bereik.
- Rijd ik de buurt weer in, dan schakelen alle telefoons eerst over op no service, om vervolgens 1 'bolletje' 3g bereik te hebben. Daarna schakelen de telefoons weer over op vol signaal, maar dan met GPRS.

Dit heb ik in het verleden nooit gehad, dus ben nu wel heel benieuwd waar dit in kan zitten. Aan het toestel lijkt het in ieder geval niet te liggen.

Iemand van VF een idee?
Meeratne
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nog maar een schop dan: Het lijkt weer te werken!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic