Schorriemorrie

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

4G in Duitsland

Ik krijg het niet voor elkaar om op 4G te komen in Duitsland. Ben er nu 3 maanden mee bezig zonder succes. Telefoon instellingen staan goed. Meerdere malen gecontroleerd samen met een Vodafone medewerker. Een maand geleden als laatste optie een nieuwe SIM-kaart gehaald. In Spanje werkte het perfect. Volgas 4G... Wederom niks in Duitsland. Mijn toestel is een Samsung SM-N9005 note 3. Er is hier en op andere plaatsen in Duitsland wel goede dekking van 4G maar dat werkt blijkbaar nog steeds alleen maar bij Duitse abonnementen. De plaats waar ik voornamelijk zit heeft alleen een antenne van Vodafone DE met 2G en 4G. Internet is dus een drama omdat ik op die locatie alleen 2G kan gebruiken.
Volgens de nieuwsberichten zou 4G ook in Duitsland al moeten werken maar helaas. Een collega heeft exact hetzelfde probleem.
Meer mensen die hier last van hebben of beter, een oplossing hebben?

Groet,

Schorriemorrie
16 Reacties 16
Schorriemorrie
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
RED plus abonnement heb ik overigens...
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Ik was onlangs in Duitsland en ik kon wel op het Duitse Vodafone 4G netwerk komen.
Schorriemorrie
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Toch apart. Moet het ondertussen overal in Duitsland werken of wordt het in delen geactiveerd? Ene regio wel en de andere weer niet... Ben bij Groningen de grens over gegaan en zit nu in bremerhaven.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @Schorriemorrie,

Zo te zien wordt er ook in Duitsland nog hard aan gewerkt. Kijk bijvoorbeeld de dekkingskaart van Vodafone Duitsland. Er is al op heel veel plaatsen 4G-dekking, maar er zijn ook nog veel gebieden waar het nog niet wordt aangeboden.
Schorriemorrie
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt Marc, volgens de kaart ben ik alleen maar op plaatsen geweest waar 4G dekking is. Daar ligt het dus niet aan. Zoals eerder gezegd kunnen mijn Duitse collega's met een Duits Vodafone abonnement wel op 4G maar komen mijn Nederlandse collega en ik allebei niet op 4G met onze RED plus abonnementen. Ligt het daar misschien aan? Wordt er onderscheid gemaakt tussen RED plus en de overige RED abonnementen? Het is nou niet bepaald een goedkoop abonnement dus dan mag toch wel verwacht worden dat het naar behoren werkt.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Aan je abonnement zou het niet kunnen liggen. Je hebt immers al in het buitenland (Spanje) verbinding gehad via het 4G netwerk. Uit eigen ervaring kan ik ook zeggen dat ik al verbonden ben geweest met het 4G netwerk in Duitsland. Is er een mogelijkheid dat je je simkaart in een toestel test waarmee met het 4G netwerk op die locatie gemaakt kan worden? Selecteer daarnaast eens handmatig naar een ander netwerk (en terug). Wellicht dat dit een oplossing biedt.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Zou best kunnen dat Vodafone Duitsland sommige locaties niet open heeft gezet voor roaming o.i.d. Ik verwacht dat het probleem eerder daar ligt dan in NL. Misschien kan Vodafone NL gewoon eens een informatieve vraag hierover stellen aan DE? Denk dat dat misschien snel dingen oplost 🙂
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Wat voor toestel heb je @Schorriemorrie?

De reden dat ik het vraag heeft te maken met onderteuning van frequenties. Als je bijvoorbeeld een iPhone 5 hebt, deze ondersteunt alleen 4G op de 1800 MHz frequenties en niet op 800 MHz. Wellicht was er in Spanje wel 1800 MHz 4G dekking en in Duitsland alleen 800 MHz.

Echter als je een toestel hebt dat zowel 800 als 1800 MHz op 4G ondersteunt dan is het dat ook niet.
Schorriemorrie
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zoals in de eerste post vermeld gaat het om een Samsung SM-N9005 oftewel de note 3.
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Sorry @Schorriemorrie , goed lezen is ook een vak apart 🙂

De Note 3 ondersteunt zowel 800 als 1800 MHz, dan is het dat ook niet.
The mistery continues.

Misschien kan de klantenservice eens een netwerkreset voor je uitvoeren?
Schorriemorrie
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat is ook al twee maal geprobeerd 😞
Schorriemorrie
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit heb ik tot in den treuren geprobeerd ook zonder succes helaas...
Schorriemorrie
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zit ook die kant op te denken. Mede omdat mijn collega een ander toestel heeft met ook RED plus abonnement.
Schorriemorrie
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Laatste bericht was antwoord op RuudNL zijn bericht...
Schorriemorrie
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nog steeds geen 4g in Duitsland. Na een telefoongesprek herstelt de 2g edge verbinding ook regelmatig niet. Ik heb het vermoeden dat de telefoon probeert om op 4g verbinding te maken maar ergens tegen een blokade oploopt. Na vliegmodus aan en uit te zetten kom ik weer op de 2g edge verbinding. Er staat hier alleen een mast met 2g/4g dus vandaar geen 3g verbinding
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Dat specifieke probleem kun je als het goed is oplossen door de telefoon op GSM/WCDMA te zetten als je in Duitsland bent. LTE weer aanzetten in Nederland. Totdat Vodafone NL dit rare probleem oplost.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic