Hoi PeterB78,
Hartelijk welkom op ons forum!
Om mail te kunnen verzenden via het mobiele netwerk van Vodafone is het noodzakelijk dat je de uitgaande mail instellingen aanpast. Op dit moment heb je waarschijnlijk de instellingen van je eigen mail provider gebruikt. Hierdoor kun je wel verzenden via wifi, maar niet via het mobiele netwerk. Als je de uitgaande mailserver van Vodafone gebruikt, kun je via beide netwerken e-mail verzenden.
Je hoeft alleen de uitgaande e-mail instellingen aan te passen. De instellingen voor inkomende e-mail hoef je niet te wijzigen. Hieronder vind je de instellingen voor onze uitgaande e-mail server:
Uitgaande e-mail
- Gebruikersnaam: je gebruikersnaam is het gedeelte van het e-mailadres vóór '@vodafone.nl' (bijvoorbeeld " mail0612345678" )
- Wachtwoord: het wachtwoord van je My Vodafone account
- Server bij uitgaande mail: authsmtp.vodafone.nl
- Uitgaande poort: 25 of 465 (afhankelijk van je toestel). Als beide poorten niet werken gebruik dan 2525 of 587.
- Beveiligde verbinding: SSL of TLS
- Uitgaande (SMTP) server vereist authenticatie: ja
Voor hulp bij het instellen van je toestel kun je ook terecht op: handleidingen.vodafone.nl/web/