Shifty

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Een aantal vragen!

Hallootjes, ik ben niet thuis in mobiele telefoons en snap er maar weinig van!
Het abonnement/contract op mijn Samsung Galaxy S3 Mini is vorige maand juni afgesloten en nu zou ik het graag willen verlengen. Vodafone heeft een aanbieding voor me betreffende een S6 waar ik het graag op zou willen verlengen. Het gaat om deze aanbieding: http://i.imgur.com/KX3WM56.png
Mijn bedoeling is om mijn oude telefoon (de S3) dan aan mijn moeder te geven. Maar nu zit ik met een aantal vragen en heb ik maar besloten hier een account aan te maken voor ik allerlei dingen ga bestellen sinds de chat het niet doet want mensen kinderen wat een gedoe. Ik kan wel persoonlijk naar een winkel gaan maar ik volg niks van dat gewauwel van zo'n mannetje achter een balie, kan m'n vinger niet leggen op dingen op papier die me worden getoond en stap nog verwarder die winkel uit met wie weet wel aangesmeerde zooi (zelfde verhaal met bellen). En in alle eerlijkheid heb ik er ook een spuughekel aan. Liever doe ik het zo online bestellen, waar ik alle tijd heb om dingen op m'n gemakje door te kijken en dingen (al, zo hoopte ik) overzichtelijker zijn. Hier de betreffende kwesties!

> Mijn S3 Mini heeft een 'normale' chip. De S6 heeft waarschijnlijk een microchip nodig. Hoe zit dit nou weer. Hoe zit het met dat abonnement, want dat bestel ik er ook bij met de telefoon. Zit zo'n abonnement dan op zo'n chip? Zetten jullie in de shop het abonnement dat ik met het telefoontoestel bij bestel niet automatisch op zo'n chip en dat ik dat er dan bij krijg in het doosje? Moet ik apart een microchip bestellen of zit dat er niet al automatisch bij als ik de S6 bestel? En hoe moet ik mijn verlengde abonnement dan van die normale chip overplaatsen naar die microchip. Kan dit op een eenvoudige manier zelf gedaan worden zodat ik daar niet speciaal voor naar een winkel hoef te gaan.

> Krijg ik nog rekeningen op mijn bankrekening van mijn S3 als ik die aan mijn moeder geef en ze er gebruik van maakt, wetende dat dat mens er royaal gebruik van gaat maken om rond te bellen en te beppen - of is dat klaar nu dat contract vorige maand al is afgesloten? Ik ga ervan uit dat mijn moeder zich dan moet opgeven voor een nieuw abonnement? Dan kom ik ook weer bij dezelfde vragen over chips en abonnementen.

Alvast danku voor het geduld en de tijd!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anonymous
Niet van toepassing
Hoi

Welkom op het forum! Ik ga je vragen zo goed mogelijk beantwoorden.
Als je gaat verlengen met een telefoon en abonnement dan krijg je een nieuwe sim er gratis bij. Dit is een 3 in een simkaart die naar het juiste formaat kan worden geklikt. Mocht hij er niet bij zitten (ook wij maken wel eens een fout) dan kun je alsnog via de Vodafone winkel een nieuwe simkaart ophalen. Zodra het toestel bij je binnen is kun je dit al gaan gebruiken. Het abonnement wordt op de afgesproken datum omgezet in het nieuwe abonnement. Houd er wel rekening mee dat het nieuwe simkaartje nog geactiveerd moet worden. Dit kan via de klantenservice of via my Vodafone. Zodra het simkaartje geactiveerd is doet de oude simkaart het niet meer. Je zult dus voor je moeder (indien ze nog geen prepaid of abonnement heeft, bij welke provider dan ook) een prepaid sim of abonnement moeten regelen bij een provider. Mocht ze er al een hebben dan heeft ze alleen zelf nog een nieuwe sim nodig mocht haar oude niet passen. Het nieuwe contract van jouw wordt op de ingangsdatum automatisch afgeschreven van jouw bankrekening. Het oude stopt dan natuurlijk 🙂

Je dient wel eerst voordat je het nieuwe toestel gaat gebruiken een back-up te maken van je oude toestel. Denk hierbij aan je contacten, foto's etc.
Dit kan op verschillende manieren, zoals via het toestel zelf, met een computer en Samsung kies of via verschillende apps zoals dropbox etc. Betreft je contacten raad ik je aan om deze op te slaan op je Google account. Zodra je namelijk dan je Google account installeert op je nieuwe telefoon, zet hij zelf je contacten erop. Je kunt ook eventueel eerst de contacten op de telefoon zetten, nieuwe sim activeren als de grote variant. Contacten op de nieuwe sim zetten, simkaart veranderen in de micro sim en dan in de nieuwe telefoon. Mijn collega's in de winkel kunnen hier ook bij helpen.
Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust 🙂


Bekijk in context

3 Reacties 3
Anonymous
Niet van toepassing
Hoi

Welkom op het forum! Ik ga je vragen zo goed mogelijk beantwoorden.
Als je gaat verlengen met een telefoon en abonnement dan krijg je een nieuwe sim er gratis bij. Dit is een 3 in een simkaart die naar het juiste formaat kan worden geklikt. Mocht hij er niet bij zitten (ook wij maken wel eens een fout) dan kun je alsnog via de Vodafone winkel een nieuwe simkaart ophalen. Zodra het toestel bij je binnen is kun je dit al gaan gebruiken. Het abonnement wordt op de afgesproken datum omgezet in het nieuwe abonnement. Houd er wel rekening mee dat het nieuwe simkaartje nog geactiveerd moet worden. Dit kan via de klantenservice of via my Vodafone. Zodra het simkaartje geactiveerd is doet de oude simkaart het niet meer. Je zult dus voor je moeder (indien ze nog geen prepaid of abonnement heeft, bij welke provider dan ook) een prepaid sim of abonnement moeten regelen bij een provider. Mocht ze er al een hebben dan heeft ze alleen zelf nog een nieuwe sim nodig mocht haar oude niet passen. Het nieuwe contract van jouw wordt op de ingangsdatum automatisch afgeschreven van jouw bankrekening. Het oude stopt dan natuurlijk 🙂

Je dient wel eerst voordat je het nieuwe toestel gaat gebruiken een back-up te maken van je oude toestel. Denk hierbij aan je contacten, foto's etc.
Dit kan op verschillende manieren, zoals via het toestel zelf, met een computer en Samsung kies of via verschillende apps zoals dropbox etc. Betreft je contacten raad ik je aan om deze op te slaan op je Google account. Zodra je namelijk dan je Google account installeert op je nieuwe telefoon, zet hij zelf je contacten erop. Je kunt ook eventueel eerst de contacten op de telefoon zetten, nieuwe sim activeren als de grote variant. Contacten op de nieuwe sim zetten, simkaart veranderen in de micro sim en dan in de nieuwe telefoon. Mijn collega's in de winkel kunnen hier ook bij helpen.
Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust 🙂


Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Shifty, is het allemaal nog gelukt met het advies van Steven?
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Hallo @Shifty, helaas hebben we niets meer van je vernomen. Ik heb het topic daarom dan ook gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic