Slinl

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

E-mail instelling planet lukt niet op de s4

Ik probeer mijn e-mail in te stellen op de s4 inkomend staat goed maar als ik een bericht wil verzenden dan geeft die steeds aan dat het verzenden is mislukt.
Instelling smtp.kpnmail.nl poort 25
Als ik met het wachtwoord inlog krijg ik dat de server ondersteund geen verificatie
Doe ik sendmail.vodafone.nl
Ssl alle certificaten en gebr mail06........plus wachtwoord krijg ik certificatie mislukt

Wie kan mij hierbij helpen want wat doe ik fout
9 Reacties 9
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Vervang sendmail.vodafone.nl eens door authsmtp.vodafone.nl, in combinatie met mail06xxxxx... als gebruikersnaam en je wachtwoord van MyVodafone?

Nu zou het moeten werken 😉
Slinl
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook dit lukt niet
Smtp-server
Authsmtp.vodafone.nl
Ssl(alle certificaten accepteren)
Poort 465
Gebr mailmijn 06nummer
Wachtwoord: wachtwoord van mijn vodafone
Ook nu krijg ik ook verificatie mislukt
Wachtwoord nog gecheckt door in teloggen op my vodafone
Ook met de smtp server van planet lukt het niet
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
het is dan ook authsmtp en niet Authsmtp, dus met een kleine "a"

Probeer nog eens?
Slinl
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ook met een kleine letter a mislukt de verificatie
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Ok, je hebt SSL dus aan staan. Welke poort gebruik je daarbij? 587 of 465?
Slinl
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Poort 465
Bedankt alvast voor je hulp
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Slinl, nog een aanvullende vraag: heb je ooit je@vodafone.nl e-mailadres gebruikt?
De gebruikersnaam die je in moet vullen is eigenlijk het gedeelte voor je@vodafone.nl e-mailadres.

Bij mensen die dat nooit gebruikt (en dus nooit aangepast) hebben is dat e-mailadres standaard mail06xxxxxxxx@vodafone.nl. De gebruikersnaam is dan dus mail06xxxxxxx

Als je al langer klant bent zou het kunnen dat je dit e-mailadres gebruikt of gebruikt hebt en ooit hebt aangepast. Bijvoorbeeld naar Slinl@vodafone.nl of naar je_naam@vodafone.nl

Is dat het geval en lukt de verificatie wel als je de gebruikersnaam aanpast?
(PS. sendmail.vodafone.nl is de nieuwe naam van onze mailserver, maar zowel sendmail als authsmtp zou moeten werken)
Slinl
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi bas,
Ik ben al heel lang bij vodafone.
Ik wist niet eens meer dat ik een vodafone mailadres had.
Ik heb even via de webmail een berichtje gestuurd en nu heb jij gelijk ik hen de email aangpast.
Maar nu heb de gebruikersnaam naar bijvoorbeeld mailslinl en dan my vodafone wachtwoord maar er gebeurd nog steeds niks verificatie mislukt nog steeds of moet ik mijn mail gebruikersnaam weer veranderen naar mijn 06 nummer maar hoe doe ik dat dan
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Aanpassen kun je volgens mij niet zelf maar opzoeken wat de gebruikersnaam precies is of hem aanpassen kunnen mijn collega's bij de klantenservice heel eenvoudig.

Ze zijn op dit moment gewoon bereikbaar via 1201 of 0900-0940 (met een vaste lijn). Kies de Smartphone-Crew optie (ik zeg uit mijn hoofd optie 4). Zou met vijf minuten geregeld moeten zijn 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic