bilkert35

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dynafix

Dynafix wil beweren dat het toestel buiten de garantieperiode is maar deze is nog geen jaar geleden(09-09-2022) aangeschaft en 28-08 2023 ingeleverd voor reparatie. Gebeld en en zouden erop terug komen maar nog steeds geen reactie of telefoon terug na bijna 4 weken. 

 

 

12 Reacties 12
Energieboy
Expert
Expert
  • 11843Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Hoi @bilkert35 
Oh jee, dat is wel een vervelend verhaal. Heb je het toestel ingeleverd in een winkel? Het lijkt me dan beter om, door de weeks, terug te gaan gaan de winkel en daar te vragen wat er aan de hand is. Als jij bewijs hebt dat je het toestel hebt ingeleverd op 28-08-2023, dan is dit nog binnen het jaar en moeten ze hem repareren. Uiteraard alleen als het iets is wat binnen de garantie valt. Schade die veroorzaakt zijn door jezelf is dan geen garantie en valt dan buiten je garantie. Niemand kan hier bepalen om welke garantie het gaat dus is het misschien beter om terug te gaan naar de winkel en daar met hun te kijken of ze kunnen achterhalen wat er nu aan de hand is. 

Op de website van Vodafone staat dan ook: Op onze toestellen zit 2 jaar garantie. Veel defecten repareren we binnen die periode voor niks. Tenzij het vocht-, val- of stootschade is. Of schade die je zelf veroorzaakt hebt. Wil je echt alles hierover weten? Lees op je gemak onze reparatievoorwaarden (PDF).

Meer informatie over reparatie, lees deze pagina van Vodafone. Daarop kan je ook op de voet volgen wat de status is van je reparatie, misschien ook een idee om even op te kijken. Zal de link hier ook even melden, dat gaat makkelijker, klik hier

bilkert35
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Toestel is bij jullie voor reparatie en dynafix stuurde een rekening terwijl er nog garantie is. Dynafix zou hier achteraan maar nog steeds niets gehoord. Behandelingskosten nummer is doorgegeven. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3046Posts
  • 897Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @bilkert35, welkom hier!

Ik kan mij voorstellen dat deze melding vanuit Dynafix rauw op je dak valt. Wil je het referentienummer eens aan mij doorgeven? Dit begint met IRMAVODA. Je mag deze wel vermelden in jouw Community profiel onder het kopje 'Persoonlijke Informatie'. Dit is alleen zichtbaar voor ons als moderators. Op basis daarvan ga ik even verder voor je informeren.

bilkert35
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Gedaan als het goed is gegaan/gedaan.

 

bilkert35
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

En weet je al meer.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3046Posts
  • 897Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @bilkert35, goedemorgen!

Ik heb gisteren even intern wat lijntjes uitgegooid om voor je te informeren. Ik zie dat het gaat om een iPhone 8 (64GB - SpaceGrey). Op basis van de informatie die ik heb ontvangen zit er 2 jaar garantie op je toestel. Het toestel is aangeschaft op 10 september 2022, dus op basis daarvan zou er nog wel sprake zijn van garantie. Het telefonisch contact wat je hebt gehad is met Dynafix zelf geweest? Wil je eens opnieuw contact met hen opnemen met deze informatie en mij laten weten wat hier uitkomt? Mochten zij niet meewerken, dan wil ik graag morgen of vrijdag dit doorsturen naar de afdeling klachten om dit verder in beheer te nemen en je te helpen.

bilkert35
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

In de vodafone winkel in sneek hebben ze opnieuw het contract opgestuurd naar Dynafix. Wacht nog op hun reactie.

Volgens dynafix moet vodafone eerst de rekening voor de reparatie betalen voordat het toestel gerepareerd zal worden.

bilkert35
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Geachte klant,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

We hebben van onze back-office vernomen dat er geen garantie verleend word omdat het hier niet om een Vodafonetoestel gaat. Dit is namelijk een gerefurbished toestel, de oorspronkelijke verkoper is daarom niet Vodafone. U kunt hiervoor het beste een klacht indienen bij verkopende partij.

Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Lekker dan Vodafone.

 

Met vriendelijke groet,
Stella
 
Dynafix Care B.V Customer Care Center

Energieboy
Expert
Expert
  • 11843Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

In het weekend is er geen Vodafone medewerker aanwezig. Maandag zal @Cecilia dit weer voor je oppakken. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3046Posts
  • 897Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @bilkert35 

Bedankt dat je hier de terugkoppeling even deelt! Ik heb opnieuw even wat lijntjes voor je uitgegooid. Bij de bestelling op 19 augustus 2022 via onze webshop is inderdaad gekozen voor een refurbished toestel i.c.m een Start L (1 jaar) abonnement. 

 

Het klopt dus wel dat het hier gaat om een refurbished toestel, maar deze is wel via ons verkocht. Zoals eerder aangegeven wilde ik deze situatie voor je doorzetten naar de afdeling klachten als Dynafix niet wilde meewerken. Bij deze heb ik dan ook een case laten aanmaken voor de afdeling klachten. Dit betreft casenummer: 12651935. De afdeling klachten neemt z.s.m. contact met je op hierover. Uiteraard houd ik het hier aan de achterkant ook een oogje voor je in het zeil.

bilkert35
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Case closed maar nog steeds mijn telefoon niet terug en ook niet gemaakt dan neem ik aan.  Daar heb ik dan wat aan.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3046Posts
  • 897Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @bilkert35 

De case is onterecht gesloten. Ik heb vanochtend contact gezocht met de afdeling klachten, want hier moet natuurlijk een vervolg aan worden gegeven. Mijn collega van de afdeling klachten heeft een nieuwe case, 12734409, aangemaakt en is direct aan de slag gegaan. Ik heb verzocht om je hiervan op de hoogte te houden per e-mail. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic