Het volgende is mij overkomen. Mijn zakelijke telefoon wordt geblokkeerd door een fout in het systeem van vodafone. Vanuit het buitenland heb ik langdurig meerdere malen met een van mijn contacten gebeld. Dit nummer stond in mijn telefoon onder de contacten. Helaas stond er geen 0031 voor. Niet gezien maar toch contact gehad met deze persoon. Nu krijg ik een rekening van 1100 euro voor het bellen naar de Filipijnen. Nooit naartoe gebeld en contactpersoon was ten tijde van het bellen in Nederland aanwezig. Navraag bij een vodafone medewerker leverde de volgende informatie op :" het klopt dat er vanuit het buitenland naar sommige Nederlandse nummers gebeld kan worden zonder dat er 0031 voor gebruikt is. Ons systeem ziet het dan alsof u belt naar ergens anders in de wereld. We zijn bezig dit op te lossen". Prima denk ik dan, de rekening van 1100 euro hoefde ik me geen zorgen om te maken, maar moest wel een klacht indienen, die ze dan binnen 10 dagen in behandeling zouden nemen. Na 10 dagen kreeg ik keurig bericht met de mededeling dat het nog langer duurde. Eerste contact hierover reeds begin juli gehad. Op 19 augustus een officiele klacht ingediend. Nu na 1 maand is mijn telefoon weer geblokkeerd omdat ik weiger deze rekening te betalen. Helaas is dit niet gecommuniceerd naar de afdeling die over de betalingen gaat. Aangezien ik geen zin heb om nog meer extra onnodige kosten te maken vraag ik de mensen hier om een oplossing. Ik loop nu belangrijke telefoontjes mis. Moet contact maken via een buitenlandse prepaid nummer omdat ik daar verblijf op dit moment. De service bij vodafone is op dit moment ver te zoeken.
Graag een snelle reactie van het liefste een vodafone medewerker.
Met vriendelijke groet,
Patrick