TF_NL schreef:
ik zeg: http://www.telegraaf.nl/digitaal/12887631/__Miljoenen_iPhone-identificatienummers_uitgelekt__.html
en
http://www.telegraaf.nl/digitaal/12886682/__Bestuurskamer_hacken_via_iPhone_is_een_eitje__.html
lekker secure
doe mij dan maar android, lekker gemakkelijk in gebruik en doet niet alsof het 100% secure is. bb is wel de secuurste maar dat is me dan ook weer te veel gedoe. en ga ech nie betalen voor een bb abo. ben wel nederlander hoor
Je bronvermelding maakt mij dan weer een beetje achterdochtig, 't is niet alsof de Telegraaf nou een reputatie heeft als het gaat om goed ingelichte en eerlijke tech-berichtgeving. Uiteindelijk is en blijft iOs een gecontroleerd platform door de strenge richtlijnen en controle die door Apple uitgevaardigd wordt over apps die in de Appstore terecht komen, iets waarvan bij Android nog geen sprake is.
Maakt dit iOs tot het veiligste platform? Weet ik niet, ik heb het idee dat BB met zijn eigen servers, software en hardware dat ook wel redelijk goed voor elkaar heeft. Windows mobile 8 (of hoe het ook precies heet) is afwachten denk ik maar de reputatie die Windows in zijn algemeenheid heeft op dit gebied is niet best, en van Android is algemeen bekend dat als gevolg van versplintering van de markt malware heel gemakkelijk zijn weg vindt naar de toestellen. Uiteindelijk denk ik nog steeds dat, net zoals bij computers, een telefoon zo veilig is als de gebruiker die ermee omgaat.
Ingaand op het punt dat Whitewolf aandraagt, in een volledig bedrijfsgestuurde omgeving waar ook de hardware door het bedrijf geleverd wordt is de totaaloplossing van BB nog steeds het beste denk ik. Echter de nieuwe tendens van BYOD volgend zou je dus ook moeten gaan investeren in de mogelijkheden die iOs bieden, zeker gezien het marktaandeel dat iOs heeft. Uiteindelijk zijn iOs en Android bij afstand de grootste spelers in de smartfonemarkt en als je dus het BYOD principe wilt gaan omarmen zou het verstandig zijn om de veiligere van de 2 te promoten en da's dus echt iOs, ongeacht wat de Telegraaf mag melden over incidenten. De reden waarom dit nog niet tot beleid is omgezet is denk ik ook vrij simpel, om iOs in een BYOD setting te laten functioneren betreed je voor veel systeembeheerders nieuwe gebieden, en onbekend maakt onbemind. Een IT beveiliger kan dus nog zo hard roepen dat iOs (of BB of whatever) uit beveiligingsoogpunt zijn voorkeur geniet, als de systeembeheerder dat niet kan, wil of moet houdt het rap op. En dan heb ik nog niet eens nagedacht over het feit dat het beheren van iOs waarschijnlijk ook een investering vergt in Mac OSX want bij mijn weten kun je in een windowsomgeving wel leuk iTunes draaien maar niet iets dat geschikt is om een vracht iOs devices te beheren.
Toch denk ik dat het niet heel lang meer gaat duren voor je hier een kentering plaats gaat zien vinden. Waar de iPhones en Android fones op dit moment nog redelijk gelijk opgaan (iets van een 40-55 verhouding in het voordeel van Andriod geloof ik) is dat bij de tablets nog steeds wezenlijk anders, daar is de iPad nog steeds de ongekroonde koning. Gezien het feit dat de iPad ook steeds meer aanzet tot het paperless werken zal er dus wel iets moeten gebeuren, want je ziet het steeds meer, lui die tijdens een vergadering hun iPad te voorschijn trekken (pasgeleden voor het eerst iemand met een Asus Transformer gezien, wel een cool ding!). Als je BYOD wil omarmen moet je daar dus iets mee!
Just my 2 cents...