Peter van Heun

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Directe voicemail

Sinds 18 maart komt iedereen die mij belt direct op mijn voicemail terecht. Het maakt niet uit wat ik aan doorschakeling instel. Zijn er meer met dit probleem?

15 Reacties 15
Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes

Hoi @Peter van Heun 
Oei, dat is natuurlijk heel erg lastig. Het beste wat je nu kan doen is de klantenservice bellen, of een chat starten, en vragen of ze je voicemail willen resetten en/of gelijk uit willen zetten. Er kan een kleine storing in je lijn zitten waardoor het is gekomen of daarom niet zelf op te lossen is. Uiteraard kan je ook wachten op iemand van Vodafone, maar dan is een belletje, of een chat, een stuk sneller. 

Peter van Heun
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Energieboy,

 

Dank voor je reactie. Ik heb natuurlijk gebeld Vodafone. Ik bel elke dag meerdere malen. De Klantenserivce zegt er zelf niks aan te kunnen doen. Ze moeten wachten tot de 'technische dienst' het oplost. Maar ik vraag me af of er meer mensen last van hebben.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11753Posts
  • 3466Oplossingen
  • 3088Likes

Ik heb er geen last van. 
Beetje vreemd dat je moet wachten op de technische dienst. Ze kunnen je nummer opnieuw aanmelden op het netwerk en/of reset geven. Daar is geen technische dienst voor nodig. En werkt die dan nu niet? Hmm, sorry dat ik het op deze manier zeg, maar dit is echt heel vreemd!

Peter van Heun
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sinds het probleem bekend is bij Vodafone, dat is 19 maart, moet ik wachten totdat mijn probleem 'aan de beurt is'. Blijkbaar zijn er veel technische problemen of is het een ingewikkeld probleem. Opnieuw aanmelden en resetten hebben ze, zegt men, eerder gedaan. De laatste update van vanochtend was dat er meer mensen last van zouden hebben. Vandaar mijn vraag hier.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2861Posts
  • 826Oplossingen
  • 1006Likes

Hi @Peter van Heun
Een warm welkom op de Vodafone Community. 

Allereerst sorry voor mijn late reactie op jouw bericht. Je topic was een beetje tussen wal en schip beland 😞 

Ik zie dat er een case is aangemaakt (casenummer 10236413) en dat er de afgelopen dagen meerdere handelingen zijn uitgevoerd en tot slot vandaag nog een HLR reset op het netwerk. Is het probleem hiermee opgelost?

Peter van Heun
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas, het probleem bestaat nog steeds.

 

Het vervelende daarbij is dat niet bekend is hoe lang het duurt voordat er een oplossing is. Het kan nog weken duren. Ik zou tijdelijk een prepaidkaart kunnen nemen maar dan krijg ik een ander nummer toegekend en doorschakelen gaat ook niet.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2861Posts
  • 826Oplossingen
  • 1006Likes

Hmm, lastig @Peter van Heun! En vooral voor jou is het super onhandig dat iedereen die jou belt direct naar de voicemail wordt geschakeld. Het probleem is dus complexer dan ik in eerste instantie had verwacht. 

Ik heb de voicemail in eerste instantie nu uitgeschakeld. Wil je eens het toestel opnieuw opstarten en controleren of je dan wel gebeld kunt worden? We kunnen dan later altijd weer besluiten om de voicemail weer in te schakelen om te zien wat er dan gebeurt. Maar op deze manier ben je in ieder geval wel bereikbaar. 

Peter van Heun
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Cecilia,

Dank voor het meedenken maar het heeft niet geholpen. Sterker nog, men krijgt nu alleen 'goodbye' te horen. Ik had net mijn voicemail opnieuw ingesproken....

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2861Posts
  • 826Oplossingen
  • 1006Likes

Ah, mijn excuses @Peter van Heun. Ik heb de instellingen weer teruggezet en de voicemail weer ingeschakeld. Instellingen zijn nu dus weer zoals eerder. Via deze weg kunnen wij de voicemail sowieso opnieuw voor je in- en uitschakelen en een HLR reset geven op het netwerk (wat dus de oplossing was in het andere topic). In dit geval ben ik bang dat we dus moeten wachten op het onderzoek van de technische dienst, aangezien het complexer is. Als het goed is kun je in My Vodafone de status volgen en ook informatie toevoegen aan de case. Houd je ons wel op de hoogte? 

Peter van Heun
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Cecilia,

 

Ajb niet nog een keer een hlr-reset want dan moet ik weer de voicemail opnieuw instellen.

 

Helaas is in My Vodafone is niks van deze storing te zien.

 

Het lijkt me logischer dat Vodafone mij eerst op de hoogte stelt van een oplossing. Vind je niet?

Als dat gelukt is, meld ik dat hier ook.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2861Posts
  • 826Oplossingen
  • 1006Likes

Hi @Peter van Heun
Ik blijf overal vanaf nu en laat het over aan de technische dienst naar aanleiding van het onderzoek dat is aangemaakt. Hopelijk komt er snel een oplossing en ik zou het erg fijn vinden als je deze te zijner tijd dan met ons deelt 🙂 Ik ben namelijk ook erg nieuwsgierig.

Peter van Heun
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het lukt Vodafone het niet op te lossen. Wat mij betreft einde Vodafone voor mij. Ik stop betalingen en stuur een aangetekende brief.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2861Posts
  • 826Oplossingen
  • 1006Likes

Dat is erg jammer om te lezen @Peter van Heun. Je zou verwachten dat voor ieder probleem een oplossing moet zijn. Mijn advies zou zijn om niet zelf je betalingen op te schorten, omdat dat voor meer problemen kan gaan zorgen en dat is in deze situatie helemaal niet wenselijk. Het is beter om dan een klacht in te dienen, zodat er kan worden gekeken naar een alternatieve oplossing/mogelijkheid. Een klacht indienen kan hier.

Peter van Heun
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als ik via die weg een klacht indien krijg ik eerst te zien: "Reactietermijn: We doen ons best om binnen 15 werkdagen te reageren. Mocht dat niet lukken, dan hoor je wanneer je wel een reactie krijgt." Dan kan het zijn dat ik weer 3 weken verder ben maar ook dit is een open einde. Het zou langer kunnen duren. Dat lijkt me niet de bedoeling.

Peter van Heun
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vodafone heeft mijn contract, dat eigenlijk nog bijna 2 jaar zou duren, beëindigd. Tot zover het goede nieuws. Nu wil Vodafone mijn nummer niet eerder vrij gegeven dan over een maand. Vodafone kan mijn telefoonnummer na een maand nog steeds niet normaal bereikbaar maken en wil het nummer nog een maand onbereikbaar houden.

Ik sta nu ruim 2 uur in de wacht bij de klantenservice zonder dat er iets gebeurt. Het is hemeltergend vervelend wat hier gebeurt.  De ellende blijft maar aanhouden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic