d33f85

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dijsselbloem: 'Telefoonabonnement is lening', welke gevolgen voor Vodafone klanten verlenging ?

Volgens dhr. Dijsselbloem zullen providers extra maatregelen moeten nemen wanneer men een telefoon boven de €250,- ontvangt bij een abonnement. Mijn vraag is wanneer deze maatregelen merkbaar zullen gaan zijn voor Vodafone klanten ?

Gezien ik al jaren mijn abonnement netjes betaal maar helaas een student ben betwijfel ik of ik nog in aanmerking zou komen voor een high-end toestel wanneer deze strengere regels worden ingevoerd.
4 Reacties 4
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo

Op de openbare websites van de Rijksoverheid, en van het Ministerie van Economische Zaken, en van de Autoriteit Consument en Markt, en van Consuwijzer, en van de Tweede Kamer, is helemaal niets meer over dit onderwerp terug te vinden. Ook niet bij de Wetsvoorstellen die in behandeling zijn bij het Parlement.
Dus van invoering van die maatregel per 1 januari 2016 kan geen sprake zijn.
Waarschijnlijk weer een "proefballon" van minister Dijsselbloem, dat weer is leeggelekt.

Anders zou het wetsvoorstel wel in behandeling zijn bij het Parlement.

Volgens mij gaan we hier nooit meer iets van horen.

Blijft de vraag of het verstandig is om met een karige beurs een peperduur smartphone-included abonnement af te sluiten.

Succes!

Netwerker
d33f85
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Uiteraard, maar ik woon al jaren samen en dus zijn de kosten voor levensonderhoud e.d. ook gedeeld. Ik zou uiteraard geen duur abonnement afsluiten wanneer dit niet haalbaar was.

Verder bedankt voor jouw uitgebreid antwoord :).
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
d33f85 wrote:

Gezien ik al jaren mijn abonnement netjes betaal maar helaas een student ben betwijfel ik of ik nog in aanmerking zou komen voor een high-end toestel wanneer deze strengere regels worden ingevoerd.
Neem een toestel van Chineese fabrikant. Doe daarbij een sim only abbo van b.v. Vodafone.
Dan heb je een veel betere prijs / kwaliteit verhouding.
Iets wat hier zeg €400,- kost, kost daar €120,- (soortgelijke specs, uiteraard ietwat mindere kwaliteit, maar vaak goedgenoeg om twee jaartjes uit te houden).
Ikzelf heb b.v. een rugged phablet van het merk No.1 gekocht (de x6800). Fantastisch apparaat.
Ga wel eerst kijken naar recencies van betreffende chinese online winkel. Er zijn goede en minder goede.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic