rvanderbaan

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dienstverlening Vodafone bij Red abonnement blijkt een sprookje/nachtmerrie


In juni nieuw Vodafone Red abonnement afgesloten inclusief vervangend toestelservice en verzekering.
20 juni helaas barst in het scherm dus op naar de vodafone winkel. 11 uur s’ochtends te woord gestaan door aardige winkel medewerker. Barst is geen defect maar de verzekering dekt deze schade. Vodafone medw. belt de verzekering voor claimnummer en meld toestel aan voor vervangende toestelservice met claimnummer.
Helaas hier gaat het al mis….. Toestel kan niet vervangen voor we maandag 22 juli op vakantie gaan, dit in tegenstelling tot de belofte bij de aanschaf…Voor 12 uur bellen zelfde dag nog vervangen.
Dan maar een afspraak gemaakt voor 8 augustus voor 12:00 uur. (na de vakantie)

Op 8 augustus wordt het toestel niet opgehaald, na 12:00 mailtje van Dynalogic dat ze een nieuwe afspraak zouden maken.
Vodafone gebeld echter gelijk doorverwezen naar Dynalogic. Dynalogic gebeld (betaalnummer) krijg een vaag verhaal dat ze niet genoeg toestellen hebben om de nieuwe dienstverlening van Red te ondersteunen. Ze zouden nog wel bellen als er weer een toestel zou zijn. Weer Vodafone gebeld en na heel veel druk ging men hiermee eindelijke wel aan de slag. Na interventie Vodafone zou er Zaterdag 10 augustus toch een telefoon worden gebracht. Zaterdag 2 uur na het afgesproken tijdstip wordt het defecte toestel opgehaald en leen toestel gebracht.
16 augustus bericht van Dynalogic dat op 17 augustus toestel wordt omgeruild….(dat is snel gerepareerd ?).
17 augustus staat er een courier met een wissel toestel om het defecte toestel op te halen wat reeds in reparatie is gegeven. Weer contact met Dynalogic, was een vergissing.
3 september is gerepareerde toestel weer retour.

Eind december een rekening van Vodafone ontvangen voor de volledige kosten van de reparatie.
Vodafone gebeld geen uitleg over de rekening maar moest maar contact opnemen met Dynalogic.
Niet akkoord met oplossing van Vodafone,en na ampel overleg bij Vodafone intern is de conclusie dat Dynalogic het claimnummer kwijt lijkt te zijn toch maar zelf bellen naar Dynalogic is het advies.

Het is toch onbestaanbaar dat ik een contract heb met Vodafone, Vodafone mij een rekening stuurt en automatisch incasseert en ik de problemen van een niet functionerende onderaannemer van Vodafone moet gaan oplossen door weer op eigen kosten met Dynalogic te gaan bellen. Vervolgens moet ik dan maar kijken hoe en wanneer ik het teveel betaalde bedrag terug krijg. Als je dat van te voren zou weten zou ik voor een andere dienstverlener gekozen hebben.

Inmiddels heb ik voor meer dan 15 euro belkosten gemaakt enin totaal al meer dan 3 uur aan de telefoon gehangen,50% wachtijd bij zowel Dynalogic als ook Vodafone.

Vodafone mag dit probleem binnen 5 werkdagen oplossen en anders storneer is zelf de factuur wel. Dan kunnen we kijken wat een onafhankelijke partrij van dit gebrek aan dienstverlening vindt aan het eind van een mogelijke incasso procedure.

Vodafone moet zich schamen dat ze haar problemen in haar dienstverlening doorschuift naar haar klanten.

Zijn er vergelijkbare ervaringen op dit forum ?
9 Reacties 9
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hoi@rvanderbaan,

Dat zijn nogal wat problemen met de dienstverlening. Het forum is voor klanten door klanten dus mocht je willen dat de klacht binnen 5 werkdagen opgelost gaat worden dan kun je hem het beste sturen via Vodafone.nl/feedback. De wachttijd betreft daar maximaal 10 werkdagen, dat is de standaard termijn.


Uiteraard mogen andere klanten ook hun ervaringen delen maar ik dacht, ik wijs je even de juiste weg zodat de klacht opgepakt kan worden.

rvanderbaan
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Arina,
Dank voor de handreiking in het verwijzen naar de juiste weg.
Ik heb na het veelvuldige telefonische contact inderdaad eerst een klacht aangemaakt via de aangereikte link.
Vervolgens had ik toch de behoefte om mijn gevoel te delen met de overige klanten op het forum.
Het feit dat Vodafone daar eenzijdig een termijn van 10 dagen stelt maakt geen onderdeel uit van de door mij getekende leveringsvoorwaarde. Daar ik ook maar een beperk aantal dagen de factuur kan storneren maakt dat ik vindt dat een professionele organisatie als Vodafone makkelijk binnen deze termijn kan reageren.
Wacht met spanning de reactie van Vodafone af.
Roland

rvanderbaan
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Vervolg van de gebraek aan service ontwikkelingen met Vodafone.
In tegenstelling met de mail van Vodafone heeft men op geen enkele wijze contact opgenomen nav de schriftelijk ingediende klacht.
Ik heb alleen maar een automatisch gegenereerd reply op mijn klacht gekregen.

Toch lastig voor Vodafone dat sommige mensen verwachten dat ze service/dienstverlening verwachten van Vodafone.
Inmiddels heb ik de onterechte factuur van Vodafone gestorneerd en wacht het vervolg wel af.

Jammer...., klagende klanten zijn juist een positief signaal omdat die nog het geloof hadden dat Vodafone bereid is om de zaken op te lossen. Niet klagende klanten gaan gewoon in stilte weg en vertellen andere over hun slechte ervaringen......


Gemiste kans Vodafone........
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Dat is inderdaad jammer en niet zoals het hoort! Je hebt dus geen enkele reactie op je ingediende klacht gehad? Wellicht is er wat vertraging in het beantwoorden hiervan, Sinds gister zit je namelijk pas op 10 werkdagen. Heb je een referentienummer? Dan kun je via twitter of facebook na laten gaan wat de status van je klacht is.
rvanderbaan
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nieuw dieptepunt bereikt.
Vandaag is Vodafone begonnen met het bestoken van de telefoon van mijn zoon met SMS over het niet betalen van de rekening.

Ik heb conform bovenstaande enzoals ook is aangegegevn in mijn klacht van 2 januari de betaalde factuur na 10 werkdagen gestorneerd.

Op mijn klacht van 2 januari heb ik buiten de de automatische reply dat ze binnen 10 werkdagen contact zullen opnemen om te komen tot een oplossing niets meer gehoord.

Ik moet haast veronderstellen dat identiek de door mij geconstateerde service ook het aantal werkdagen per week onder de maat is.

Ik ben sinds 2 januari al 15 gagen aan het werk....Vodafone is inmiddels al 50% over tijd op de door haar zelf toegezegde reactie tijd en 200% over tijd op de door mij gevraagde reactie.

Het zal wel niet lang meer duren dat ik bij een netwerkstoring zelf een zendmast in moet klimmen om de aparatuur te resetten..

Hoe jullie op de hoogte van de ontbrekende slagvaardigheid van Vodafone......
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Jammer genoeg kan ik je hierbij niet verder helpen via het forum. Heb je toevallig Facebook of Twitter? Als je daar je gegevens doorgeeft in een privébericht aan VodafoneNL kunnen mijn colega's voor je nakijken wat de status van jouw klacht is.


Mari

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
WOWWWWWWWW

Het zal je maar gebeuren.
Ben je mooi klaar mee.
Ik wil je heel veel succes wensen met deze gang van zaken.
Wat ik erg kinderachtig vindt is het bestoken met sms door Vodafone.
Hoe kleinzielig kun je zijn als organisatie.

rvanderbaan
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Werkdag 18,,,
Excuus mailtje Vodafone voor de late reactie.

Factuur is gecrediteerd en over blijft inderdaad alleen maar het eigen risico van de verzekering.
Vodafone heeft het dus nu inderdaad zelf geregeld met Dynafix zoals ik dat ook had verwacht.


Zo lijkt alles nog goed te komen.

Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Bedankt voor de update. Dat klinkt al een stuk beter.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic