Cora50

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dekking

Zijn er meer die geen dekking hebben in huis,?
Betreft postcode 1082.
Ik heb hier al maanden last van. Het bleek een storing te zijn die nu verholpen zou zijn.
Bij mij dus niet en zit ik op het puntje van mijn bank te bellen, waar ik bereik heb.
Volgens Vodafone krijg ik geen schade vergoeding omdat ze geen 100 % dekkings garantie voor in huis geven. Staan jullie allemaal buren te bellen?
Ik ben boos en ga mijn Abb. Opzeggen.
Asociaal dat Vodafone wel een schade claim voorstelde en dan verschuilt achter de dekkings garantie. Ze reageren ook niet eens.
10 Reacties 10
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Cora50
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Oei, dat is wel heel erg lastig en dat komt waarschijnlijk dat je een goed geïsoleerd huis hebt. Maar daar is een oplossing voor en dat is 4G over wifi. Met de introductie van 4G bellen kun je voortaan niet alleen internetten via 4G maar ook bellen. Je telefoon kiest automatisch het best beschikbare netwerk om mee te bellen of gebeld te worden. Je hoeft dus zelf niets in te stellen.

Ook thuis wil je goed mobiel bereikbaar zijn. Maar soms wordt het signaal belemmerd. Door dikke betonnen muren van je woning bijvoorbeeld.

In zo'n geval kun je overschakelen op bellen via wifi. Je telefoon gebruikt wifi als versterker om verbinding te maken met ons mobiele netwerk. Zo blijf je goed bereikbaar.

Heb je een iPhone? Dan staat wifi-bellen standaard ingeschakeld vanaf IOS 11.3. Als je dit niet wilt, ga dan op je iPhone naar 'Instelllingen - Telefoon'. Er staat een optie genaamd 'Bellen via wifi'. Zet deze optie uit.

Wil je wél gebruik maken van 4G bellen en heb je een iPhone met oudere iOS versie of een ander merk telefoon? Dan moet je wifi-bellen zelf even aanzetten. Pas de wifi instellingen op je telefoon aan.



Probeer bovenstaande eens en je zal zien dat het werkt. Ik heb het zelf ook aangezet en heb er heel veel profijt van. Laat nog even weten of het is gelukt. Bovenstaande info heb ik van deze pagina: https://www.vodafone.nl/4gbellen/
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik kan me voorstellen dat je bereikbaar wilt zijn! Gelukkig zijn hier opties voor zoals het bellen over 4G en Wifi.
Energieboy legt hierboven al uit hoe het werkt.
Bij android kun je dit aanzetten onder de instellingen van je Wi-FI.

Vanuit hier kan ik het helaas niet voor je in betekenen. Ik raad je aan om hierover contact op te nemen met de Network crew.
Zij kunnen precies zien wat er aan de hand is etc en kunnen eventueel kijken of er iets gedaan kan worden of gaat gebeuren zodat het netwerk beter wordt etc.
Cora50
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste allemaal
Bellen via wifi is leuk bedacht, maar dat kost mij mbs en valt mij wifi weg dan word ik verbroken. Ik betaal om te kunnen bellen . Ook werd gezegd zet op 2g netwerk.
Kom je buiten moet alles weer terug gezet worden.

Im zeg mij Abb. Op. Zeker omdat Vodafone geen tegemoetkoming geeft voor de mast die 3 maanden kapot was..
Ben er helemaal klaar mee. Ziggo en Vodafone fusie jammer. Beide zeg ik op
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Bellen via Wifi kost geen MB's, bellen over 4G wel.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Cora50
Erg jammer dat je Vodafone niet nog een kans wilt geven en toch nog een keer wil proberen om contact op te nemen met het Network Crew, zoals Steven ook al aangaf. Je kan het natuurlijk altijd nog eens proberen, zeker in de tijd dat je je abonnement wenst op te willen zeggen.

Nogmaals, ik zou het erg jammer vinden (niet dat ik er iets aan heb, ik heb geen aandelen en ik werk niet bij Vodafone). Daarnaast heeft Ziggo niets met Vodafone te maken wat betreft je mobiel en dat is al helemaal jammer om op te zeggen. Als de mast echt al 3 maanden defect is dan moet daar toch al iemand voor zijn geweest?!

Misschien wil, en kan, Steven toch nog eens een balletje opgooien bij de juiste afdeling omdat je zegt al langere tijd er mee bezig te zijn. Ik zeg niet dat hij het kan natuurlijk, maar hij zit dichter bij het vuur dan ik, als klant. Maar ik zou het toch nog eens een keer proberen.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Helaas heb ik deze optie niet, anders had ik graag gekeken naar de mogelijkheden betreft een korting of iets dergelijke. Dit zal via de Network crew aangekaart moeten worden.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Bedankt voor het antwoord Steven...
Dan hoop ik toch dat de TS nog een keer de moeite wil nemen om bij Network Crew aan te kloppen.
Cora50
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste. Ik heb zeker al 8x contact gehad met Vodafone zonder resultaat. Word ook verbroken na 45 min aan de lijn en word ook nooit terug gebeld. Waardeloos. En inderdaad sorry, bellen via wifi kost geen mb. Maar wifi onderbreekt en verbinding is weg. Buiten alles weer omzetten enz.
Cora50
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Tot de mast stuk ging nooit het probleem gehad. Woon in een ingeisoleerde woning.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Maar ik snap best dat je er goed ziek van bent...
Toch zou ik het via een chat nog eens proberen en anders echt via het Network Team. Er is ook een chat button aanwezig op de pagina die Steven heeft doorgegeven. Als je daar dan eens mee gaat chatten? Dat kost je ook geen tijd en kan ook niet verbroken worden.

Zou het toch nog eens proberen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic