MaxSIMe

Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Deactivering oude SIMkaart na bestelling nieuwe SIMkaart?

Beste Forumleden,

Ik heb telefonisch een nieuwe SIMkaart besteld die per post wordt toegestuurd. Weet iemand van jullie misschien of ik mijn oude SIMkaart gewoon kan blijven gebruiken totdat ik de nieuwe SIMkaart heb geactiveerd?

Of wordt de oude SIMkaart door Vodafone meteen gedeactiveerd als je een nieuwe SIMkaart besteld? (Ik heb zelf het sterke vermoeden dit laatste helaas het geval is.)

Bij voorbaat dank voor jullie reacties!

MaxSIMe
3 Reacties 3
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @MaxSIMe ,

De nieuwe simkaart moet je eerst zelf activeren door een nummer te bellen, vervolgens moet je hier wat nummers in toetsen en pas dan zou je oude simkaart gedeactiveert worden en de nieuwe geactiveert.
Tot die tijd kan je dus je oude simkaart blijven gebruiken
MaxSIMe
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste NetwerkFreak,

Dank voor je reactie.

In mijn geval was het ietsje anders. Nadat ik mijn nieuw SIMkaart had aangevraagd werkte de oude niet meer. Maar ik had de nieuwe SIMkaart wel binnen een dag in huis en hoefde die nieuwe SIMkaart ook niet te activeren.

Misschien komt een en ander omdat zowel mijn oude als mijn nieuwe SIMkaart van het type "mini" waren.

Groet,

MaxSIMe
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @MaxSIMe ,

Het is altijd het geval dat wanneer je en nieuwe SIM kaart hebt gekregen de oude onmiddellijk geblokkeerd wordt, voor je eigen veiligheid en die van Vodafone zelf.

Ik weet niet welk toestel je hebt maar misschien dat hiervoor en andere SIM nodig was.
Ik hoop niet dat ik je hiermee verkeerd begreep, zo ja verbeter me even ;).
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic