Janosh

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Dataverbruik vaste tijd 's nachts

Op mijn rekening zie ik bij de specificatie van het dataverbruik steevast op 0.13 uur dat er behoorlijk wat data verkeer plaatsvindt, dat niet bewust door mij wordt veroorzaakt. Ik lig dan meestal in mijn mandje. Wat kan dat zijn en hoe stop ik dat??
Groet,

Janosh
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Janosh
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
"Misschien kun je eens de instellingen van je apps nalopen om te zien of er misschien toch bepaalde apps zijn die om een bepaald tijdstip gegevens synchroniseren. Heb je dit ook eens gecontroleerd?"

Vrij omslachtig en zeer tijdrovend, maar ik zal het proberen. Ik beschouw he probleem als opgelost. Bedankt voor alle tips.

Groet,

Jan


Bekijk in context

11 Reacties 11
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Heb je meer informatie over merk en type telefoon?

Het kan bijvoorbeeld een app zijn die zo nu en dan bestanden synchroniseert. Denk aan iets als Dropbox. Het helpt vaak als je die apps instelt op "alleen wifi gebruiken", dan gaat het niet via je 3G/4G.
Janosh
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Het betreft een Nokia Lumia 710 en ik werk niet met een dropbox. Kan je die instellingen van de apps later nog veranderen?
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
je zou eens in ovi store kunnen kijken of er een app beschikbaar is die bijhoudt welke apps de data verbruiken. Dan kun je vanzelf zien welke app dit verbruik veroorzaakt.
Janosh
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Geen apps voor te vinden.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Janosh schreef:
Geen apps voor te vinden.
Heb je ook eens gezocht op "datateller" of "datacounter"?
Janosh
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Beide opties geen resultaat.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ik heb deze app nog gevonden: http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/counters/dd91f5d5-9cf8-4d1d-8fba-beaa01fafa47

Ik ben zelf niet zo thuis in windows phone 7.5, misschien weet iemand anders er meer van, maar zijn er opties om bv de achtergrondsynchronisatie van specifieke apps individueel uit en aan te zetten? Dan zou je eens een paar apps uit kunnen zetten om er achter te komen welke de schuldige is. Om hoeveel data gaat het trouwens?
Janosh
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ga ik weer proberen. Ik laat het resultaat weten.
Janosh
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
De app geeft dezelfde info al de vodafone site, dus alleen (totaal)verbruik en niet wanneer.
Groet ,

Jan
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Janosh schreef:
De app geeft dezelfde info al de vodafone site, dus alleen (totaal)verbruik en niet wanneer.
Groet ,

Jan
Misschien kun je eens de instellingen van je apps nalopen om te zien of er misschien toch bepaalde apps zijn die om een bepaald tijdstip gegevens synchroniseren. Heb je dit ook eens gecontroleerd?
Janosh
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
"Misschien kun je eens de instellingen van je apps nalopen om te zien of er misschien toch bepaalde apps zijn die om een bepaald tijdstip gegevens synchroniseren. Heb je dit ook eens gecontroleerd?"

Vrij omslachtig en zeer tijdrovend, maar ik zal het proberen. Ik beschouw he probleem als opgelost. Bedankt voor alle tips.

Groet,

Jan


E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic