Queenie2201

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Data verbruik

Mijn dochter heeft een Samsung Galaxy note 1? Nu viel mij op dat zij de laatste maanden buiten de bundel gaat. 275 belminuten en 500 mb internet.
Nu kwam ik op 14 dec erachter dat ze inmiddels 10 euro buiten de bundel was. Gelijk gezegd internet uitdoen. Dus uitgezet. Kijk ik een paar dagen later. Is die naar 25 euro opgelopen. Dus boos op mijn kind maar die zegt 'ik zit alleen op WiFi , internet staat uit kijk'. Oké dat klopt. Hoe kan het dan? Google geraadpleegd. Actieve sessies kunnen ondanks uitzetten nog meedraaien achter de schermen. Dus ook die uitgezet. Nu kijk ik weer later is die opgelopen naar 50 euro. Dus Vodafone bellen. Ellenlange wachtrij eindelijk iemand aan de lijn maar zij kon niets doen moest naar de smartfoon crew. Die kon ook niet veel zeggen het enige was dat als zij op 75% verbruikt en zij doet een grote internetsessie dan ben je al buiten de bundel en krijg je geen sms meer. Zij had nl ook geen melding ontvangen. Afijn Rick kon niets doen want mijn dochter was op dat moment met haar mobiel elders. Ben later met haar naar de winkel gegaan en gevraagd of ze daar wilden kijken. 2 man sterk die beweerden dat internet echt uitstond. Bedrag was inmiddels 75 euro geworden. Weer Vodafone gebeld met Mase? van de smartcrew. Die kwam met misschien doet ze hem wel stiekem aan! En mijn verhaal kon gewoon niet. Dus ik loog ook nog. Hij kon niets doen bedrag inmiddels 82 euro. Ik heb haar tel helemaal uitgezet. Batterij en sim eruit. Hij wordt vrijdag opgehaald om hem na te kijken. Nu zie ik net dat het bedrag op 95 euro staat. Rara hoe kan dat?

3 Reacties 3
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Queenie2201,

Dat is uiteraard een vervelend probleem. Ik kan je via deze weg niet aangeven wat hier precies de oorzaak van is. Door je simkaart in een ander toestel te testen (internet uitschakelen) kun je erachter komen of het aan de Samsung Galaxy Note ligt.

Er wordt in ieder geval pas een datasessie geregistreerd zodra er daadwerkelijk verbinding wordt gemaakt met het netwerk. Eventuele kosten worden weergegeven op My Vodafone. Hier kan echter wel een vertraging in zitten van een aantal uren of dagen. Hiierdoor lijkt het alsof er op dat moment nog kosten worden gemaakt.
Queenie2201
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Serkan,

Het toestel is vorig jaar geheel uitgezet en ter reparatie opgestuurd. Ze is op een oude iPhone zonder sim kaart op WiFi gegaan en de meter liep gewoon door. Er zal ook wel een datasessie gedaan worden maar niet door haar! Nu heeft ze een leentoestel gekregen en ik heb fotoshots gemaakt van de Vodafone app en daaraan kun je ook zien dat het niet klopt. Tijdens mijn telefonische contacten zagen de medewerkers ook de kosten oplopen. Dus geen vertraging. Het toestel hebben we vanaf 14 december alle mobiele data uitgezet en nog loopt ie door? Het toestel komt as dinsdag weer retour. Ben benieuwd wat ze daar aan hebben moeten repareren dan..... en of het is opgelost maar zo te zien ligt aan de verbinding naar Vodafone. Heb al van meerdere mensen gehoord.

Groet queenie2201

Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Queenie2201,

Hier op het Vodafone Forum zal niemand je vragen kunnen beantwoorden. En jou ook niet verder kunnen helpen.
@Modarators van Vodafone,

Heeft Vodafone ook een afdeling waar dit soort (onverklaarbare) kwesties tot op de bodem uitgezocht kunnen worden door Netwerk-experts ?
Het is zinvol om deze klacht serieus te nemen. En uit te zetten bij een dergelijke afdeling. Die afdeling moet zeer grondig en uitputtend onderzoek doen naar deze klacht.
Hier is meer aan de hand.
En hier is de integriteit van Vodafone ernstig in het geding, indien er geen plausibel antwoord komt op de vragen kwestie van Queenie2201.

Dat een dergelijk onderzoek enkele maanden kan duren, dat kan Queenie2201 wel begrijpen.
Een vaste contactpersoon voor Queenie2201 betreffende de afhandeling van deze klacht is aan te bevelen.

Netwerker
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic