Scryden

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Data verbruik in My Vodafone niet accuraat

Hallo,
 
Vanochtend begon ik met een resterende databundel van 400MB. Op mijn Samsung Galaxy S2 heb ik de app Watchdog draaien die voor mij de verbruikte data in de gaten houd. Vandaag heb ik puur alleen gebruik gemaakt van Whatsapp en heb een paar keer 9292ov bekeken. Volgens watchdog heb ik vandaag 10.7MB aan data verbruikt. My Vodafone geeft echter aan dat ik nog 326MB/400MB over heb. Vodafone zegt dus dat ik met alleen whatsapp en 9292ov vandaag 74MB heb verbruikt??? Terwijl watchdog een realistische 10.7MB aangeeft. Word ik hier nou opgelicht? Wie kan mij hier opheldering over geven?
2 Reacties 2
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Kan het misschien data zijn die je gisteren hebt gebruikt en vandaag pas zichtbaar is in My Vodafone? (My Vodafone loopt vaak een klein beetje achter)
 
Daarnaast wordt op verschillende fora aangegeven dat 3G Watchdog niet altijd correct meet (in de app zitten 2 mogelijkheden om te meten, een oude/traditionele en een nieuwe). Bij 3G Watchdog is het ook heel belangrijk dat je geen task killers gebruikt omdat die ervoor kunnen zorgen dat hij niet alle data meet.
 
Wat betreft hoog dataverbruik: als je allerlei gegevens automatisch synchroniseert is het best mogelijk dat je veel meer data gebruikt dan je denkt. Mij is het al eens overkomen dat Google Maps op de achtergrond bleef meedraaien en heel veel verkeer deed.
 
Check deze dingen eens en blijf het in de gaten houden de komende dagen/weken!
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
In de Android Market is een nieuwe update aanwezig van 3G Watchdog met een opmerking over dat er bij sommige Samsung-modellen fouten waren met data-berekening. Deze fouten zijn opgelost in de nieuwste versie.
 
Nog een tip trouwens: soms heb je wifi aan staan maar is je wifi-dekking niet goed genoeg. Dan zal de telefoon automatisch terugvallen naar 3G en zo kun je alsnog veel meer data gebruiken dan je denkt. Om dit te voorkomen moet je de 3G-dataverbinding helemaal uitzetten (kan eenvoudig als je daar in Android een widget voor installeert).
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic