@Maartje Waar het om gaat is dat dit "naar rato van de maand beleid" voor heel veel onduidelijkheid zorgt. Ik ben al langer aktief op dit Forum. En ik ken de regels wel.
Maar veel nieuwe klanten, en klanten die hun abonnement verlengen kennen die regels niet. Of onvoldoende. Het leidt tot duizenden vragen op dit Forum, zoals topic starter deze ook heeft gesteld.
Voor Vodafone is het slechts een kleine moeite om dit "naar rato van de maand beleid" af te schaffen. Tele2 heeft dit na heel veel druk ook gedaan. Het kost Vodafone nauwelijks iets extra's. En klanten krijgen dan ook in de eerste maand het data-tegoed dat in hun contract staat. Dat schept duidelijkheid. En daarmee tevreden klanten.
Het huidige "naar rato van de maand beleid" is vooral onrechtvaardig voor nieuwe klanten die hun abonnement afsluiten na de 26-ste van de maand. Zij krijgen slechts een mini-data-tegoed. Maar verbruiken met hun nieuwe smartphone en nieuwe Vodafone abonnement wel veel data door het downloaden van veel nieuwe Apps. En de upgrade van het voorge-installeerde besturingssysteem. En schrikken zich vervolgens een ongans doordat zij boven hun mini-data-tegoed zijn uitgekomen. En fors ook.
Aangezien het Vodafone weinig extra's kost om dit "naar rato van de maand beleid" af te schaffen, heb ik mijn pleidooi gehouden. Er wordt volgens Vodafone's halfjaar-verslag toch al
meer dan 1.590.667 GigaByte per maand door jullie 3G & 4G-Netwerken verbruikt door 5.025.000 klanten.
Dan kunnen die paar extra GigaBytes door het afschaffen van het "naar rato van de maand beleid" er ook nog wel bij. Dat kost echt niets extra's voor Vodafone.
En het levert aanzienlijk minder vragen / klachten op dit Forum op.
Klantvriendelijkheid,
@Maartje daar draait het om. Zeker als je 1,7% van je klanten bent kwijtgeraakt in de afgelopen zes maanden (aldus Vodafone halfjaar verslag april - september 2014)
Succes!
Netwerker